2

وقتی مغز اپوزیسیون هنگ می کند!

  • کد خبر : 41999
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

آن طیفی که ساختارشکن و خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی هستند، با بازداشت فائزه و مهدی هاشمی، نظرشان نسبت به هاشمی برنمی گردد و آنها کل این جریان را یک بازی و نمایش می دانند

رسانه های بیگانه و ضد انقلاب نگاه دوگانه ای به موضوع برخورد قضایی با تخلفات فائزه و مهدی هاشمی دارند. آنها از یک سو آرزوها و رویاهای خود برای ایجاد تنش از سوی آقای هاشمی را لو داده و از طرف دیگر اذعان می کنند رویاهایشان امکان وقوع ندارد. در عین حال در یکی از همین تحلیل های قابل تامل، دویچه وله از قول اکبر گنجی اعلام کرد «هاشمی رفسنجانی دیگر عالیجناب سرخپوش نیست».
شبکه دولتی انگلیس- بی بی سی- پریروز با اسکات لوکاس تحلیلگر خود مصاحبه کرد و از قول این انگلیسی عنوان کرد: تهدید کردن بچه های آقای هاشمی رفسنجانی یک چیز است و به زندان انداختن آنها یک چیز دیگر. برای من تعجب برانگیز بود که سراغ فائزه[هاشمی] رفتند تا دوره محکومیت ۶ماهه اش را بگذراند».
بی بی سی که یک روز قبل تر مدعی شده بود «بازگشت مهدی هاشمی پسر اکبر هاشمی رفسنجانی از دوبی به تهران می تواند دریای سیاست در جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر متلاطم کند»(!) از تحلیلگر خود پرسید «آیا آقای هاشمی حکومت را به دلیل به زندان انداختن فرزندانش به چالش می کشد؟» تحلیلگر بی بی سی در پاسخ می گوید: بسته به واکنشی که از او خواهیم دید، روشن می شود که آیا جنگ قدرت داخلی در ایران شدیدتر می شود(!) یا این که نوعی آتش بس نیم بند بین طرفین برقرار می شود(!)
اسکات لوکاس همچنین گفته است: بعضی از اصلاح طلبان هستند که از او خوششان می آید زیرا از نظام خواسته که حقوق مخالفان را به رسمیت بشناسد و عدالت را اجرا کند. گروهی از اصلاح طلبان هم هستند که خیال می کنند حرف های او توخالی است. گروهی هم حتی در جنبش سبز هستند که اکبر هاشمی رفسنجانی را به خاطر حمایتی که در تابستان ۲۰۰۹ از مخالفان کرد و مشروعیت نظام را به چالش کشید، می پسندند. اما خیلی ها هم در جنبش سبز هستند که فکر می کنند او به آنها خیانت کرده است، زیرا بعد از تابستان ۲۰۰۹ که از سوی رژیم تحت فشار قرار گرفت، بر مواضعش پافشاری نکرد. برای همین گروهی او را […] می نامند زیرا بسته به اوضاع سیاسی تغییر رنگ می دهد.
تحلیلگر بی بی سی در ادامه می گوید «اگر او بتواند نشان دهد که دلیرانه مقابل رژیم ایستاده و نشان می دهد که آن حکومتی سرکوبگر و ظالم است، فکر می کنم آن وقت در انتخابات آینده، می تواند نیروی قابل ملاحظه ای باشد.» اما در عین حال تصریح می کند: از طرف دیگر، شاید او پایگاه لازم برای گرفتن چنین موضعی را نداشته باشد.
در همین حال دویچه وله از قول اکبر گنجی- تروریست اجیر شده افراطیون مدعی اصلاحات که با بی انصافی هاشمی را عالیجناب سرخپوش قتل های زنجیره ای معرفی کرده بود نوشت: هاشمی رفسنجانی دیگر عالیجناب سرخپوش نیست و جریان های اخیر دید اصلاح طلبان را نسبت به هاشمی مثبت تر می کند.
وی با اشاره به این که هاشمی دیگر در جایگاه ریاست مجلس خبرگان حضور ندارد گفته است: تنها چیزی که هست رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است جایی که باید منویات رهبر را اجرا کند چون دعوای بین مجلس و شورای نگهبان هم که هر دو جزو اصولگرایان هستند دیگر پیش نمی آید یا خیلی کم است و تنها می ماند چیزهایی که رهبر به مجمع ارجاع دهد. بعد هم اکثریت نیرویی که آنجا هستند نیروهای اصولگرای تابع رهبر هستند لذا آقای هاشمی الان نه ع ده دارد و نه عده، منتها همین قدر هم تحمل نمی شود(!)
در حالی که آقای هاشمی با نظر مثبت رهبر معظم انقلاب در ریاست مجمع تشخیص ابقا شده، نوچه مزدور و متواری افراطیون توضیح نمی دهد که تحمل یعنی چه؟ و چه اتفاقی افتاده- یا کدام پروژه فریب در میان است- که افراطیون فکر می کنند شخصیتی را که به ناجوانمردی عالیجناب سرخپوش می خواندند، اکنون باید تحمل کنند؟!
گنجی در ادامه به دویچه وله گفته است: هاشمی در سه سال اخیر سعی کرده مستقیماً با رهبری رودررو نشود و دوم کوشیده یک روایتی از رهبری بدهد که آن روایت با آن چیزی که خودش می گوید سازگار باشد و دائماً می گوید مقام معظم رهبری اینجوری هستند و نظرشان هم این است؛ در صورتی که آن چیزی که او می گوید، نظر آقای خامنه ای نیست و رهبری خودش حضور دارد و سومین کاری که کرده آن همراهی را که اینها از وی می خواستند، نکرده است… اما این که بگوییم این به معنای همراهی با مردم بوده، این خیلی خیلی ابهام و ایهام و جای بحث دارد.
وی تصریح کرد: آن طیفی که ساختارشکن و خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی هستند، با بازداشت فائزه و مهدی هاشمی، نظرشان نسبت به هاشمی برنمی گردد و آنها کل این جریان را یک بازی و نمایش می دانند اما طیفی که گرایش به اصلاح طلبان دارند، چهره آقای هاشمی نزد آنها بازسازی خواهد شد.
در همین حال پایگاه رسانه ای حلقه لندن (جرس) در مطلبی با امضای مستعار سارا زرتشت ابراز امیدواری کرد هاشمی از حاکمیت دور شود و نوشت «هاشمی به همان نسبتی که از کانون قدرت دور شده، برای خود روسفیدی خریده است»(!) همزمان با این تحلیل حلقه لندن، سایت کلمه نیز دست به کار شده و در مطلبی القایی نوشت «آقای هاشمی! به خانواده بزرگ زندانیان سیاسی خوش آمدید… طبعاً در نظام جمهوری اسلامی آرمانی همه باید در برابر قانون مساوی باشند اما مردم کوچه و خیابان بهتر از همه تحلیل کرده می دانند که بازداشت فائزه و مهدی هاشمی سیاسی و برای تحت فشار قراردادن هاشمی است»!
سایت وابسته به حلقه نفاق جدید در پایان تحلیل خود خطاب به هاشمی می نویسد: همه می دانند و شما هم لازم است بیش از پیش توجه کنید که امروز وقت توقف در گذشته نیست. برای نجات ایران [!؟] و عبور از بحران باید همه دست به دست هم بگذاریم و نگذاریم میراث امام و انقلاب و خون شهیدان و جهاد همه جهادگران تاریخ معاصر ایران به ویژه شهدای انقلاب و دفاع مقدس و جنبش سبز[!!] به پای قدرت طلبی های موجود و خودخواهی ها قربانی شود. باید همچون سال های دفاع مقدس یک یا-علی و یا همچون سال ۸۸ یک یا حسین بگوییم و یکصدا و یکدل به راهی که انتخاب کرده ایم، بایستیم.
سایت وابسته به فتنه گران به این حقیقت اشاره ای نکرد که جریان نفاق و افراطیون چه در دوره اصلاحات و چه در فتنه سبز علناً به هتاکی علیه انقلاب و امام و شهدا و دفاع مقدس پرداختند و در کنار ادعای ختم انقلاب و جمهوری ایرانی، به ساحت امام حسین(ع) تعرض کردند.
آرش سیگارچی همکار صدای آمریکا نیز در تحلیلی نوشت: آیا این بازداشت ها مقدمه بازداشت برخی متهمان دولتی است؟ قوه قضائیه جولان می دهد؛ با بازداشت فائزه و مهدی هاشمی و بعد هم سعید تاجیک، هتاک به فائزه هاشمی، حالا دور دور قوه قضائیه است.
وی اضافه کرد: باورتان می شود اینها همان هاشمی هایی هستند که در انتخابات ۷۸ تا مرز عالیجناب سرخپوش پیش شان بردند؟!
گفتنی است برخی محافل معارض و افراطی اصرار دارند در ماجرای اخیر، آقای هاشمی را مقابل نظام قرار دهند. این طیف همان گروه هایی هستند که به قول عباس عبدی از خاتمی می خواستند با تحریم علنی انتخابات مجلس انتحار کند و او نکرد. اما طیف دیگر افراطیون تصور می کنند تقابل با نظام، نقطه پایان برای هر فعال سیاسی است و بنابراین اگر این طیف مایل به گشودن منفذی برای بازگشت به فضای سیاسی است، نباید چهره های مفید برای این بازگشت را بسوزاند. با این حال هر دو طیف اتفاق نظر دارند که برخورد جدی و البته کاملا معمولی دستگاه قضایی با فائزه و مهدی هاشمی، روحیه محافل فعال در فتنه را بیش از گذشته سرخورده و آشفته کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=41999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر