2

اوباما با برکناری رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل مخالفت کرد

  • کد خبر : 42399
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است که سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل به درستی انجام وظیفه کرده است. ما با هرگونه درخواست برای استعفای وی کاملا مخالفت می‌کنیم.

دولت باراک اوباما با درخواست یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکا برای برکناری سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل مخالفت کرد.

ایسنا به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی نوشت: ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است که سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل به درستی انجام وظیفه کرده است. ما با هرگونه درخواست برای استعفای وی کاملا مخالفت می‌کنیم.

پیشتر پیتر کینگ، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرده بود که سوزان رایس باید به دلیل اظهاراتش درخصوص این که حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی بدون برنامه‌ریزی بوده، از سمت خود استعفا کند؛ اقدامی که آمریکا بعدا آن را یک حمله تروریستی خواند. در آن حمله سفیر آمریکا و سه دیپلمات دیگر کشته شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه افزود: در روزها و هفته نخست دریافت گزارش‌ها در خصوص چگونگی وقوع این حمله ما باید به این نتیجه می‌رسیدیم که چه اتفاقی افتاده است. ما باید به دقت این مساله را مورد بررسی قرار می‌دادیم و به این نتیجه می‌رسیدیم که چه کسی یا چه کسانی مسئول این حمله هستند.

وی افزود: پس از اعلام نتایج اولیه، اداره پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است و ما به دنبال پایان کار و اعلام نتایج هستیم. به طور حتم یافته‌ها به ما موارد جدیدی می‌آموزد و اینکه چه اقداماتی را باید برای پیشبرد اهدافمان انجام دهیم.

ویکتوریا نولاند افزود: ما هنوز به نتایج درستی در خصوص حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بندری بنغازی دست نیافته‌ایم و در مراحل اولیه تحقیق هستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=42399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر