3

مجادلات تند میان رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 58904
  • ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۲

ایالات متحده و اروپا در چهار سال گذشته که وی پست نخست وزیری را برعهده داشته به او فشارهای سنگینی را وارد آورده اند تا سیاست های خود را تغییر بدهد

رادیو رژیم صهیونیستی از مجادلات تند میان رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر این رژیم خبر داد
رادیو اسرائیل با بیان اینکه نتانیاهو به دخالت باراک اوباما در انتخابات اسرائیل واکنش نشان داد، گفت: در پی انتشار مطالبی از سوی روزنامه نگار و مفسر مشهور آمریکایی جفری گلدبرگ مبنی بر این که اوباما گفته نخست وزیر اسرائیل درک نمی کند منافع اسرائیل در چیست و رفتار وی موجب انزوای شدید اسرائیل در عرصه بین المللی خواهد شد، بنیامین نتانیاهو به انتقادهای رئیس جمهوری ایالات متحده واکنش نشان داد و گفت: «همه می دانند این تنها اسرائیلی ها هستند که تعیین می کنند چه فردی قادر است منافع حیاتی اسرائیل را تأمین نماید».

به گزارش رادیو اسرائیل، نتانیاهو گفت: «ایالات متحده و اروپا در چهار سال گذشته که وی پست نخست وزیری را برعهده داشته به او فشارهای سنگینی را وارد آورده اند تا سیاست های خود را تغییر بدهد ولی این اقدام آنها بی نتیجه مانده است، از ما خواستند فشار بر حکومت اسلامی ایران را کاهش بدهیم، از خطوط مرزی سال ۱۹۶۷ (جنگ شش روزه) عقب نشینی کنیم و اورشلیم را با فلسطینی ها تقسیم نماییم و در آنجا ساخت و ساز نکنیم ولی ما همه این فشارها را عقب زدیم».

این گزارش می افزاید در این میان، یکی از سیاستمداران بارز حزب «لیکود»، گیلعاد اردان، رئیس حزب «هتنوعا» («جنبش») خانم تسیپی لیونی را متهم کرد که پیشتر با جفری گلدبرگ مصاحبه داشته و به او گفته که شایسته است پرزیدنت اوباما به نخست وزیر اسرائیل فشار وارد کند و او را حتی تهدید نماید تا وی از سیاست های خود دست بردارد و گلدبرگ نیز به این پیشنهاد خانم لیونی عمل کرده است.

رادیو اسرائیل همچنین با بیان اینکه «تنش شدید و افراطی ایهود اولمرت با بنیامین نتانیاهو وارد هفتمین روز خود شد» افزود: جنگ لفظی بین نخست وزیران کنونی و پیشن اسرائیل، بنیامین نتانیاهو و ایهود اولمرت همچنان و برای هفتمین روز متوالی ادامه دارد. در حالی که پنج روز به برگزاری انتخابات پارلمانی در اسرائیل باقی مانده، اولمرت در حمله تازه و بسیار تندی به نتانیاهو هشدار داد که با حرف هایی که می زند موجب درگیری بین اسرائیل و ایالات متحده می شود و آینده کشور را به خطر می اندازد.

او پیش از این هم نتانیاهو را متهم به هدر دادن میلیاردها دلار به بهانه مبارزه با ایران کرده بود.

اولمرت پرسید: «آیا منافع ما ایجاب می کند که آشکارا با قوی ترین کشور جهان درگیر شویم؟ چه کسی هواپیما می سازد، آیا اعضای مرکز لیکود هستند که هواپیما می سازند یا کشور ایالات متحده؟ که همچنان حامی نظامی اسرائیل است».

کیهان
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=58904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر