3

محرومیت یکساله یک مربی و لو رفتن برنامه مدیرعامل و سرمربی استقلال +تصاویر

  • کد خبر : 43884
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۰

حضور رئیس مجلس و رئیس جمهور در محل تمرینات دو تیم ملی، پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی، محرومیت یکساله یک مربی و لو رفتن برنامه مدیرعامل و سرمربی استقلال از مهمترین اتفاقات ورزش در هفته رو به پایان بود.

با تعطیلی رقابت‌های باشگاهی، مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی در اروپا و آسیا در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت. در مهمترین این مسابقات تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با شکست کره جنوبی گام مهمی در راه صعود به جام جهانی بردارد. در قاره اروپا هم عجیب ترین نتیجه سه شنبه شب رقم خورد جایی که آلمان با وجود برتری ۴ بر صفر از سوئد، این پیروزی را در دقایق پایانی با تساوی عوض کرد.

* مسابقات مقدماتی جام جهانی در اروپا
جمعه شب و در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در قاره اروپا چند مسابقه برگزار شد. در مهمترین مسابقات جمعه شب نتایج زیر بدست آمد:
* ارمنستان یک – ایتالیا ۳
* ایرلند جنوبی یک – آلمان ۶
* ترکیه صفر – رومانی یک
* هلند ۳ – آندورا صفر
* روسیه یک – پرتغال صفر
* انگلستان ۵ – سان مارینو صفر
* بلاروس صفر – اسپانیا ۴

در همین شب تیم ملی فوتبال ژاپن در دیداری دوستانه به مصاف فرانسه رفت که سامورایی‌ها در نهایت موفق شدند با یک گل حریف خود را از پیش رو بردارند.


* قهرمانی تکواندو کاران ایران در جام بین قاره‌ای
تیم تکواندوی آسیا با درخشش تکواندکاران ایران قهرمان نخستین جام بین قاره‌ای آسیا – اروپا شد. در این رقابت‌ها دو تیم ایران و منتخب «اردن – تایلند» به مصاف دو تیم منتخب اروپا و تیم ملی روسیه روی شیاپچانگ رفتند که هر دو تیم آسیایی با پیروزی مقابل حریفان، نخستین جام بین قاره‌ای آسیا و اروپا را نصیب دو تیم آسیایی کردند.

علیرضا نصرآزادانی، مسعود حجی زواره، بهزاد ایلخانی، جلال خدامی، کوروش رجلی و مهران عسگری با هدایت فریبرز عسگری اعضای تیم ملی تکواندوی ایران در این رقابت‌ها بودند که در دور نخست تیم منتخب اروپا را شکست دادند و سپس با شکست تیم ملی روسیه، قهرمان و پرافتخارترین تیم این جام لقب گرفتند. محمد باقری معتمد و فرزاد عبداللهی از ایران در تیم ستارگان آسیا به مصاف تیم اروپا رفتند که باقری معتمد در وزن ۶۸- کیلوگرم حریف ستاره اروپا از تیم کرواسی شد که ۷ بر ۳ مقتدارنه از سد او گذشت.


* حضور لاریجانی در تمرین تیم ملی فوتبال و فوتسال
علی لاریجانی، رئیس مجلس روز شنبه در تمرین تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال حاضر شد تا حال و هوای اردوی این دو تیم تغییر کند. لاریجانی ابتدا از تمرینات تیم ملی فوتسال بازدید کرد که خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی آماده می‌کند. او از ملی پوشان فوتسال یک پیراهن هدیه گرفت. پس از آن لاریجانی به تمرین تیم ملی فوتبال ایران رفت تا پیش از بازی با کره جنوبی، خیال بازیکنان و کادر فنی را از بابت حمایت مسئولان از تیم ملی راحت کند. لاریجانی علاوه بر اینکه دقایقی با بازیکنان صحبت کرد، به “کارلوس کی‌روش”، علی کریمی و جواد نکونام هدایایی اهدا کرد.


* حضور سرزده احمدی‌نژاد در جمع ملی‌پوشان
یک روز پس از آنکه علی لاریجانی از تمرینات تیم ملی فوتبال ایران بازدید کرد، رئیس دولت هم راهی ورزشگاه آزادی شد تا از نزدیک با ملی پوشان صحبت کند. محمود احمدی‌ نژاد حدود یکساعت در محل تمرین تیم ملی حضور داشت و ضمن صحبت درباره بازی ایران و کره جنوبی، دقایقی با بازیکنان و کادر فنی شوخی کرد. وی هنگامی که قصد خداحافظی از مربیان تیم ملی را داشت برای آنها کری خواند! همچنین جواد نکونام کاپیتان تیم ملی پس از اتمام حرف‌های احمدی نژاد برای دقایقی به صورت اختصاصی با رئیس جمهور صحبت کرد.


* محرومیت یکساله چمن گلی
در لابه‌لای اخبار فوتبالی این هفته، روز دوشنبه خبری منتشر شد که بر اساس آن عبدالله چمن گلی، سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان ایران به مدت یکسال از فعالیت محروم است. چمن‌گلی در جریان مسابقات قهرمانی جوانان جهان در تایلند و در جریان دیدار وزن ۵۵ کیلوگرم مهرداد مردانی با نماینده بلغارستان به دلیل اعتراض به تصمیم داوران از سالن مسابقات اخراج و از ادامه حضور در کنار تشک باز ماند. مردانی هم که از دست دادن با داور مسابقه خودداری کرد، اخراج شد. البته گفته می‌شود این محرومیت موقتی است و در صورت پرداخت جریمه مشکل حل خواهد شد.


* حضور امیر قلعه نویی و فتح الله زاده در باشگاه پرسپولیس
روز دوشنبه سرمربی و مدیرعامل باشگاه استقلال به باشگاه پرسپولیس رفتند. قرار بود این موضوع رسانه‌ای نشود که به صورت اتفاقی حضور قلعه نویی و فتح الله زاده در باشگاه رقیب لو رفت. فتح الله زاده دلیل حضورش در باشگاه پرسپولیس را تشکر از محمد رویانیان به خاطر حضور در مراسم ختم مادر قلعه نویی عنوان کرد ولی ناگفته مشخص است که بخشی از صحبت‌ها رویانیان و فتح الله زاده مربوط به انتقال “ساموئل” از استقلال به پرسپولیس بوده است. آنها همچنین درباره حضور یکی از مهاجمان پرسپولیس در استقلال هم با یکدیگر صحبت‌هایی انجام دادند.


* پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی
تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه شب موفق شد با حضور یکصد هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برابر کره جنوبی با یک گل پیروز شود. جواد نکونام تک گل ایران را به ثمر رساند تا رکورد شکست ناپذیری تیم ملی در ورزشگاه آزادی پا برجا بماند. ایران در حالی کره جنوبی را شکست داد که با اخراج مسعود شجاعی ۱۰ نفره به بازی ادامه داد. رضا قوچان نژاد یکی از بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا هم برای اولین بار در این مسابقه به میدان رفت و عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت. البته کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران هم در دقایق پایانی از روی نیمکت اخراج شد تا در بازی بعدی مقابل ازبکستان هم نتواند تیمش را از کنار خط هدایت کند.


* تساوی عجیب آلمان با سوئد و توقف اسپانیا
سه‌شنبه شب مسابقات مقدماتی انتخابی جام جهانی در قاره اروپا پیگیری شد که در مهمترین مسابقات تیم فوتبال فرانسه موفق شد با گل دیرهنگام به اسپانیا، روند ۲۴ پیروزی پیاپی این تیم پایان بدهد. آلمان هم در حالی که تا اواسط نیمه دوم با نتیجه ۴ بر صفر از سوئد جلو بود، به طور شگفت انگیزی این نتیجه با با تساوی ۴ بر ۴ عوض کرد. نتایج مهم مسابقات سه شنبه شب به شرح زیر است:
* ایتالیا ۳ – دانمارک یک
* آلمان ۴ – سوئد ۴
* رومانی یک – هلند ۴
*مجارستان ۳ – ترکیه یک
* روسیه یک – آذربایجان صفر
* پرتغال یک – ایرلند شمالی یک
* اسپانیا یک – فرانسه یک


* دو پیروزی مهرام در آسیا
تیم بسکتبال مهرام نماینده ایران در مسابقات آسیایی موفق شد در دو دیدار نخست خود مقابل حریفانش پیروز شود. مهرام که در دیدار اول خود نماینده مغولستان را شکست داده بود، موفق شد دهوک عراق را با حساب ۸۹ بر ۵۴ از پیش ‌رو برداشته و دومین برد خود را جشن بگیرد. مهرام  امروز پنجشنبه به مصاف نماینده ترکمنستان می‌رود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر