1

اگر در داخل مشکلی نباشد، می‌توانیم تحریم‌ها را ولو شدیدتر دور بزنیم

  • کد خبر : 44039
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۹

کشور ما کشوریست که به مقابله در برابر زورگویان شهرت دارد و حتی دشمن هم به این مساله اقرار می‌کند

معاون اول رییس‌جمهور در مراسم روز ملی صادرات از صادرکنندگان خواست که ارزهای حاصل از صادرات خود را به کشور بازگردانند.

محمدرضا رحیمی در مراسم روز ملی صادرات که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: ما برای اینکه دشمنان این ملت و مملکت را شاد نکنیم، ناگزیریم که به برخی از مسائل اشاره نکنیم. در ایران بعد از انقلاب راه‌های ترقی به خوبی طی شد، البته موانعی هم ایجاد شد، که یکی از این موانع تحریم بود که در برخی موارد مثل هزینه جابجایی پول اثر گذاشته و این موجب اختلالی در بازار شده است.

وی در ادامه گفت: اختلال به وسیله نیروهای درونی دشمنان ایجاد می‌شود، در حالی که دشمنان اصلی ما صهیونیست‌ها هستند. کشور ما کشوریست که به مقابله در برابر زورگویان شهرت دارد و حتی دشمن هم به این مساله اقرار می‌کند. این ملت در برابر زیاده‌خواهی‌ها ممکن نیست که تسلیم شود و ما هم باید کمک کنیم که دشمنان این ملت شاد نشوند.

وی در ادامه گفت: ما ۳۶ سال است که در تحریم‌ها هستیم و صادرکنندگان ما راه‌های فعالیت خود را بلدند. من امشب آمده‌ام که اینجا از شما بخواهم که برای اعتلای این کشور، ارز حاصل از صادرات را به گونه منصفانه با رعایت سود خود به کشور برگردانید و دولت نیز در این زمینه تضمین‌های لازم ارائه می‌دهد.

رحیمی تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم حتی یک ریال هم کسی آسیب ببیند. نه تقاضای بخشش داریم و نه ایثار، بلکه می‌خواهیم ارز را به خاطر گشایش در کارها به کشور برگردانیم. آیا شما راضی هستید که کسی به خاطر نداشتن دارو سختی بکشند؟ ما نمی‌خواهیم حساب و کتاب کنیم و چیزی را رصد کنیم، اما خواهان آن هستیم که این دلارها به چرخه اقتصاد کشور بازگردد نه اینکه در چهارراه استانبول آن را بفروشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر در داخل مشکلی نباشد، می‌توانیم تحریم‌ها را ولو شدیدتر دور بزنیم. مشکل ما در داخل است و یکی از مشکلات هم همین مساله است که گفتم. قیمت‌های ارزها صوری است و کار رسانه‌های دشمن و یا شخصی به نام جمشید بسم‌الله است که می‌گویند روی چهارپایه می‌ایستد و قیمت ارز را تعیین می‌کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه این خواسته من از شما از سر ضعف نیست، گفت: اگر هم ارز را به چرخه اقتصاد کشور برنگردانید، روزهای سخت ما سپری می‌شود، شاید به رنج بیشتری بیفتیم، ولی از معنویت بیشتری هم بهره می‌بریم.

رحیمی وعده داد که در چهارشنبه این هفته اولین جلسه نمایندگان دولت با نمایندگان صادرکنندگان برگزار خواهد شد و راهکارهای هماهنگی بیشتر بررسی می‌شود.

وی افزود: صادرات غیرنفتی، کشور را می‌سازد و یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است. ما نیاز داریم که ارزهای حاصل از صادرات به کشور بازگردد یا اینکه تبدیل به کالاهای موردنیاز در کشور باشد. قدرت خرید کارگران و کارمندان به یک باره کاهش یافته، نباید بگذاریم این قشر مستمند شود و دولت هم تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

رحیمی در پایان با بیان اینکه دشمن می‌خواهد از شرایطی که ایجاد شده سوءاستفاده کند ، خاطرنشان ساخت:‌ بیایید برای اینکه یک سیلی به صورت دشمن بزنیم و برای آسایش ملت، با هم تلاش کنیم و خداوند هم کمک می‌کند. خداوند گواه است که ما حتی به یک ریال شما چشمداشتی نداریم و در جلسه‌ای که خواهیم داشت، توافقات لازم را انجام می‌دهیم.

رحیمی پس از سخنان خود، به همراه وزیر تولید و بازرگانی و تعدادی دیگر از مقامات به صادرکنندگان نمونه جوایزی اهدا کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44039

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر