3

راه‌اندازی «باشگاه مقابله با جنگ نرم» در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

  • کد خبر : 45588
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۰

مسئول بسیج دانشگاه علوم و تحقیقات از راه‌اندازی «باشگاه مقابله با جنگ نرم» در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

محمدحسین پرکره، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به حربه دشمن در جنگ نرم علیه کشورمان گفت: پس از درخواست‌های دانشجویان درباره مقابله با جنگ نرم، فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دستور راه‌اندازی باشگاه مقابله با جنگ نرم را صادر کرد.

وی با بیان اینکه رئیس دانشگاه آزاد معتقد است که در هر موقعیت حساسی همچون فتنه ۸۸ که ضربه خورده‌ایم به دلیل عدم حضور در فضای سایبر و عدم شناخت جنگ نرم بوده است، افزود: این باشگاه همچون باشگاه پژوهشگران است و هم‌اکنون کارهای مطالعاتی آن آغاز شده و مسئول بسیج علوم و تحقیقات ماموریت پیگیری آن را دارد.

به گفته مسئول بسیج دانشگاه علوم و تحقیقات، این باشگاه به دنبال این است که تعریف مقام معظم رهبری را از جنگ نرم بررسی کند و تئوری‌های ایشان در بحث فرهنگ که از تهاجم فرهنگی آغاز می‌شود و تا جنگ نرم پیش می‌رود را تبیین کند تا معین شود که در این حوزه چه کارهایی را انجام داده‌ایم و چه کارهایی را باید انجام دهیم.

پرکرده با تاکید بر استفاده از پژوهشگران رسانه، تئوریسین‌ها در این باشگاه‌ها اظهارداشت: قرار است در هر واحد دانشگاهی، این باشگاه راه‌اندازی شود و عضوگیری صورت پذیرید.

وی دوره‌های آموزشی این باشگاه‌ها را شناخت فضای سایبر، آموزش خبرنگاری، چگونگی ورود به اینترنت و چگونگی راه‌اندازی کمپین حمایتی اعلام کرد و افزود: این باشگاه قرار است به صورت هیئت امنایی اداره شود و هدفش کمک به نظام در این راستا است.

پرکره سیاست کلی دانشگاه آزاد را رفع دغدغه نظام خواند و گفت: در این راستا آمادگی داریم از پایان‌نامه‌هایی که درخصوص مبارزه با جنگ نرم است، حمایت‌های مالی و معنوی کنیم.

این فعال دانشجویی در پایان اظهار داشت: مطالبه جنبش دانشجویی در دانشگاه آزاد ارائه یک واحد درسی با عنوان «مقابله با جنگ نرم» در دانشگاه‌های آزاد است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45588

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]