2

آنچه ما می‌بینیم همین است که شما می‌بینید!

  • کد خبر : 45753
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۸:۵۶

خطر تعلیق ورزش ایران هر روز جدی‌تر از قبل می‌شود، طوری که می‌توان اعتراف کرد اراده‌ای برای جلوگیری از تعلیق وجود ندارد.

خودزنی به سبک عباسی!

این را می‌شود از حرف‌های سه‌شنبه شب محمد عباسی بیرون کشید، حرف‌هایی که آب سردی بود بر تمام تلاش‌هایی که قرار است برای جلوگیری از تعلیق ورزش ایران و تعامل با کمیته بین‌المللی المپیک برای اصلاح اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی صورت بگیرد.

وزیر ورزش به صراحت می‌گوید قرار نیست اساسنامه فدراسیون‌ها اصلاح شود، مسئله‌ای که کاملاً مقابل خواسته IOC است. واکنش عباسی در شرایطی است کمیته ملی المپیک و محمد علی آبادی و بهرام افشارزاده بارها هشدار داده‌اند که ورزش در موقعیت حساسی است اما گوش مسئولان وزارت ورزش بدهکار نیست.
عباسی و همکارانش تهدیدهای کمیته بین‌المللی المپیک را جدی نگرفته‌اند و این را می‌توان به خوبی درک کرد تا خطر تعلیق ورزش بیشتر از گذشته بیخ گوش ورزش باشد. با تمام اینها رایزنی مسئولان ورزش با کمیته بین‌المللی المپیک برای حل مشکل ورزش ایران ادامه دارد. در آخرین تلاش‌ها قرار است محمد علی آبادی و بهرام افشارزاده که برای شرکت در شورای المپیک آسیا به ماکائو رفته‌اند به همراه محمد عباسی که گفته می‌شود قرار است امروز راهی این کشور شرق آسیا شود در جلسه‌ای با شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا درباره نامه‌های تهدید‌آمیز IOC رایزنی کنند.

لجبازی یا جدی نگرفتن تهدید هر چه می‌خواهید اسمش را بگذارید اما به نظر می‌رسد محمد‌عباسی این روزها همان راهی را می‌رود که محمد علی آبادی شش سال پیش می‌رفت. آن روزها علی آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی بود، او بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ با برکناری دادکان باعث شد تا فیفا با توجه دخالت دولت در فوتبال، فدراسیون فوتبال ایران را تعلیق کند آن هم در حالی که پیش از عملی شدن تعلیق، مسئولان ورزش ایران عنوان می‌کردند خطری فوتبال را تهدید نمی‌کند و تعلیق نمی‌شویم، اتفاقی که در نهایت افتاد.
حالا هم محمد عباسی تأکید دارد خطری ورزش ایران را تعلیق نمی‌کند. او نامه‌های تهدید آمیز IOC را که خواستار اصلاح اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی برای جلوگیری از دخالت دولت در ورزش شده‌اند تهدید به حساب نمی‌آورد و در آخرین اظهارنظر عجیبش گفته است اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی مشکل خاصی ندارد و اصلا بنا نیست چیزی اصلاح شود: «‌اساسنامه ما کاملاً قانونی است و قبلا هم قانونی بوده و اینکه بعد از تشکیل وزارتخانه، آیین‌نامه‌ها تغییراتی می‌کنند، در حقیقت اصلاحاتی جزئی است و اشکال خاصی ندارد و این مسئله منوط به هیچ قاعده خاصی نیست که حتماً باید اصلاح شود.»
عباسی این طور ادامه می‌دهد:«این موضوع از اول انقلاب بوده و الان هم کاملاً قانونی است و بارها گفته‌ام که اصلاحات جزئی برای بهتر شدن است و حتماً لازم است که دوستان هم در این زمینه مشغولند و امیدواریم بتوانند مجامع را یکی یکی تشکیل دهند و به ما هم اعلام کنند.» عباسی همچنین درباره تاریخ انتخابات کمیته المپیک هم گفته است:« تاریخ انتخابات را مجمع باید تعیین کند که قاعدتا انتخابات کمیته ملی المپیک باید دو ماه بعد از مسابقه‌های المپیک انجام شود.»
عباسی توضیح نمی‌دهد که اگر اساسنامه‌های فدراسیون‌ها احتیاج به اصلاح اساسی ندارد پس خواسته‌های کمیته بین‌المللی المپیک را چگونه می‌شود توجیه کرد، نامه‌هایی که کمیته بین‌المللی المپیک در آنها تصریح کرده که اساسنامه‌های فعلی فدراسیون‌های ورزشی ایران قابل قبول نیست. نکته جالب‌تر اصرار عباسی به تشکیل مجمع‌های انتخاباتی فدراسیون‌ها است، موضوعی که IOC از برگزاری آن ایران را تا اصلاح نشده اصلاح اساسنامه منع کرده است اما در وزارت ورزش همچنان در بر یک پاشنه می‌چرخد.
عباسی در ادامه درباره تعامل با IOC هم حرف‌های جالبی زده که نشان می‌دهد او همچنان می‌خواهد به یکدنگی‌اش در برابر تهدیدها ادامه بدهد:« آنچه که ما می‌بینیم همین است که شما می‌بینید و آن حرف‌هایی که در حاشیه گفته می‌شود، هیچ کدام حقیقی نیست و وزارت ورزش کار سیاست‌گذاری ورزش را انجام می‌دهد. خوشبختانه امسال هم درخشان‌ترین نتایج را داشتیم. ما سیاست‌گذاری می‌کنیم و سعی می‌کنیم زمینه را مهیا کنیم و مجمع هم رای خواهد داد و انتخابات برگزار می‌شود و از این بابت مشکل خاصی احساس نمی‌کنیم.»
عباسی در ادامه درباره سفرش به ماکائو برای رایزنی با مقامات کمیته بین‌المللی المپیک هم جوابی داده که نشان می‌دهد زیاد برای او مسئله تعلیق ورزش جدی نیست:«این هفته خیلی گرفتار بودم و تا به حال وقت اجازه نداده اما اگر آخر هفته فرصت شود، پنج‌شنبه برای جلسه عمومی خواهم رفت چون از قهرمانان که دو نفر آنها ایرانی هستند تجلیل خواهد شد و ممکن است در جلسه اصلی شرکت کنم.»وی همچنین درباره جلسه با ژاک روگ گفت:«هر جا که جلسه‌ گروهی است احوال همدیگر را می‌پرسیم.» عباسی درباره قول اخلاقی ایران به IOC نیز بیان کرد:« اساسنامه ما کاملاً اصلاح شده است و اخلاقاً هم خیلی خوب است و ورزشکاران ما هم همه اخلاقی هستند.»

با وجود صحبت‌های عباسی قرار است او به احتمال زیاد امروز به ماکائو برود، علی آبادی و افشارزاده هم برای شرکت در جلسه شورای المپیک آسیا به ماکائو رفته‌اند و قرار است وزیر ورزش هم به آنها ملحق شود تا در حاشیه این مراسم رایزنی با مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک از سر گرفته شود. هر چند ژاک روگ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در ماکائو حضور ندارد اما قرار است مقامات ورزش ایران در جلسه‌ای با شیخ احمد رئیس کمیته المپیک آسیا و همچنین مشاوران IOC درباره اصلاح اساسنامه‌های فدراسیون‌های ورزشی و جلوگیری از تعلیق ورزش مذاکره کنند هر چند به نظر می‌رسد با توجه به صحبت‌های سه شنبه شب عباسی چندان نباید امیدوار بود که با این جلسات خطر تعلیق ورزش کمتر شود.

مانی سعیدی

مرجع :رونامه جوان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر