دکتر اسماعیل سلامی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل در مقالهای که اخیرا در وبسایت پرس تیوی منتشر شده است، نوشت: «آرگو نمونهای تمام عیار از هالیوودیسم است. در حقیقت، این فیلم تلاشی دیگر برای دامن زدن به ایرانهراسی نه تنها در امریکا بلکه در سرتاسر جهان است.»
بن افلک، فیلم ساز امریکایی، کارگردانی این فیلم را که در ژانر دلهره آور ساخته شده، بر عهده داشته است. آرگو اقتباس آزاد و غیر دقیقی از روایت تونی مندز، مامور سابق سازمان سیا در مورد تلاش برای نجات شش دیپلمات امریکایی در جریان تصرف سفارت امریکا در تهران بعد از انقلاب اسلامی ایران است.
گروهی از دانشجویان انقلابی ایران، ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ سفارت امریکا را را در تهران تصرف کردند. آنها اعتقاد داشتند این سفارت تبدیل به یک لانه جاسوسی شده که هدف آن براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی بود.
در این مقاله آمده است: « ایرانهراسی، در سالهای اخیر، دامنه وسیعتری از رسانهها، از جمله سینما را در برگرفته است و سینما محققاً میتواند تأثیر بسیار زیادی در کنترل مخاطبان داشته باشد.»
سلامی ضمن انتقاد از «ظاهر گمراه کننده » آرگو، نوشت، « این فیلم تلاش میکند تا ایرانیان را مردمی زیاده از حد احساساتی، بیخرد، دیوانه و پلید نشان دهد و از سوی دیگر، مأموران سی آی اِی به گونهای معرفی میشوند که گویا قهرمانانی وطنپرست هستند. ارگو مملو است از اشتباهات و تحریفهای تاریخی.»
این کارشناس همچنین ضمن انتقاد از کارگردان فیلم آرگو به دلیل نشان دادن «تصویری کلیشهای و کاریکاتور گونه» از جامعه ایران، خاطر نشان کرد، افلک در این فیلم با آگاهی کامل به دنبال این بوده است که « آداب و رسوم و سنن جامعه ایران» را به سخره بگیرد.