3

هالیوودیسم به شعله‌ور کردن ایران هراسی کمر بسته است

  • کد خبر : 46290
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۶

«آرگو نمونه‌ای تمام‏ عیار از هالیوودیسم است. در حقیقت، این فیلم تلاشی دیگر برای دامن زدن به ایران‌هراسی نه تنها در امریکا بلکه در سرتاسر جهان است.»

یک استاد دانشگاه می‌گوید، فیلم اخیر هالیوودی آرگو بار دیگر از طرح پیچیده امریکا مبنی بر استفاده از همه رسانه‌ها در دستگاه تبلیغاتی خود جهت دامن زدن به ایران هراسی در سراسر جهان پرده برداشته است.

دکتر اسماعیل سلامی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل در مقاله‌ای که اخیرا در وبسایت پرس تی‌وی منتشر شده است، نوشت: «آرگو نمونه‌ای تمام‏ عیار از هالیوودیسم است. در حقیقت، این فیلم تلاشی دیگر برای دامن زدن به ایران‌هراسی نه تنها در امریکا بلکه در سرتاسر جهان است.»

بن افلک، فیلم ساز امریکایی، کارگردانی این فیلم را که در ژانر دلهره آور ساخته شده، بر عهده داشته است. آرگو اقتباس آزاد و غیر دقیقی از روایت تونی مندز، مامور سابق سازمان سیا در مورد تلاش برای نجات شش دیپلمات امریکایی در جریان تصرف سفارت امریکا در تهران بعد از انقلاب اسلامی ایران است.

گروهی از دانشجویان انقلابی ایران، ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ سفارت امریکا را را در تهران تصرف کردند. آنها اعتقاد داشتند این سفارت تبدیل به یک لانه جاسوسی شده که هدف آن براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی بود.

در این مقاله آمده است: « ایران‌هراسی، در سال‌های اخیر، دامنه وسیع‌‏تری از رسانه‌‏ها، از جمله سینما را در برگرفته است و سینما محققاً می‌‏تواند تأثیر بسیار زیادی در کنترل مخاطبان داشته باشد.»

سلامی ضمن انتقاد از «ظاهر گمراه کننده » آرگو، نوشت، « این فیلم تلاش می‏‌کند تا ایرانیان را مردمی زیاده از حد احساساتی، بی‌خرد، دیوانه و پلید نشان دهد و از سوی دیگر، مأموران سی آی اِی به گونه‌‏ای معرفی می‌‏شوند که گویا قهرمانانی وطن‌پرست هستند. ارگو مملو است از اشتباهات و تحریف‌‏های تاریخی.»

این کارشناس همچنین ضمن انتقاد از کارگردان فیلم آرگو به دلیل نشان دادن «تصویری کلیشه‌ای و کاریکاتور گونه» از جامعه ایران، خاطر نشان کرد، افلک در این فیلم با آگاهی کامل به دنبال این بوده است که « آداب و رسوم و سنن جامعه ایران» را به سخره بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر