2

شعارهای خرید تسلیحات کشورهای حوزه خلیج فارس از بریتانیا هیچ معنای خاصی ندارد

  • کد خبر : 46337
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶

بریتانیا، فرانسه و آمریکا به بهانه فروش تسلیحات میلیاردها دلار پول نفت را به خزانه‌های خود برمی‌گردانند به خصوص در شرایط کنونی که در بحران اقتصادی به سر می‌برند

مجتهدزاده گفت: اظهاراتی مانند ایجاد پایگاه‌های مشترک میان کشورهای حوزه خلیج فارس و انگلیس علیه ایران هیچ ارزشی حتی به اندازه یک ریال ندارد.

پیروز مجتهدزاده کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره سفر اخیر دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس به کشورهای حاشیه خلیج فارس برای فروش تسلیحات گفت: این یک داستان کهنه و قدیمی است که سابقه ۴۰ و اندی سال دارد. از زمانی که بریتانیا تصمیم گرفت از این منطقه خارج شود، تاکنون تعهداتی از کشورهای امارات، قطر، کویت و بحرین گرفته‌ است تا تسلیحات خود را به این کشورها بفروشد.

وی ادامه داد: از آنجایی که بریتانیا از این منطقه خارج شده است، برای تامین مخارج نظامی خود از این کشورهای حوزه خلیج فارس تعهد گرفت که چند سال یک بار تسلیحات این کشور را به آنها بفروشد و در مقابل میلیاردها دلار پول نفت به انگلیس بازگردانده شود. این یک روند جاری است.

مجتهدزاده اضافه کرد: زمانی که رهبران انگلیسی و آمریکایی به این نتیجه رسیده باشند که در این تعهدات کشورهای حوزه خلیج فارس، تعلل‌هایی ایجاد شده است، رهبرانشان سفری به این کشورها می‌کنند و به صورت مستقیم این کشورها را تحت فشار قرار می‌دهند. در همین راستا این سفر نیز انجام گرفته است.

وی با تکذیب اخباری مبنی بر تجهیز کشورهای عربی علیه ایران توسط انگلیس در سفر اخیر کامرون به کشورهای حوزه خلیج فارس، تصریح کرد: اظهاراتی مانند ایجاد پایگاه‌های مشترک میان کشورهای حوزه خلیج فارس و انگلیس علیه ایران هیچ ارزشی حتی به اندازه یک ریال ندارد. تنها این اظهارات برای دلخوش کردن امیر امارات می‌تواند بیان شود.

مجتهدزاده در ادامه اظهاراتش افزود: بریتانیا، فرانسه و آمریکا به بهانه فروش تسلیحات میلیاردها دلار پول نفت را به خزانه‌های خود برمی‌گردانند به خصوص در شرایط کنونی که در بحران اقتصادی به سر می‌برند و همین وعده‌های کشورهای حوزه خلیج فارس مبنی بر خرید تجهیزات و تسلیحات نظامی باعث شده است که آمریکا و انگلیس اعلام کنند که از بحران اقتصادی خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: میزان تسلیحاتی که قطر، کویت و تا حدودی عمان از بریتانیا، فرانسه و آمریکا خریده است، حتی برای جمعیت ۱۰۰ میلیونی نیز بیشتر است. چه برسد به کشورهای حوزه خلیج فارس که جمعیت بسیار اندکی دارند. برهمین اساس شعارهای خرید تسلیحات کشورهای حوزه خلیج فارس از بریتانیا هیچ معنای خاصی جز بازگرداندن دلارها به فروشندگان تسلیحات ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر