3

سوریه هرگز در برابر غرب زانو نخواهد زد

  • کد خبر : 52747
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۲

من نگران جنگ نیابتی در سوریه هستم که بین قطر و عربستان سعودی در خاک سوریه رخ می‌دهد. قطر از اخوان المسلمین در سوریه حمایت می‌کند و عربستان سعودی نیز گزینه‌ای ندارد

هیثم الصباحیه، عضو باشگاه اجتماعی سوریه در لندن در گفت‌وگو با پرس تی‌وی
یک عضو برجسته «باشگاه اجتماعی سوریه» می‌گوید، غرب سعی می‌کند با تخریب کشور سوریه و زیرساخت‌های آن به دست تروریست‌های مسلح خارجی در این کشور حکومت بشار اسد را به زانو درآورد.

هیثم الصباحیه، عضو باشگاه اجتماعی سوریه در لندن در گفت‌وگو با شبکه پرس تی‌وی با بیان این که امریکا و رژیم اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها می‌خواهند شاهد افول قدرت سوریه در منطقه باشند و سوریه یک بازیگر مهم در منطقه است گفت: «اکنون این حمله‌ها به سوریه با هدف تخریب زیرساخت این کشور، تضعیف ارتش سوریه، تضعیف دولت دمشق و زمین زدن این کشور به لحاظ سیاسی و اقتصادی است تا این کشور در برابر آن‌ها به زانو درآید.»

وی با بیان این که ارتش سوریه و نیروهای امنیتی سوری اهل این کشور هستند گفت: «آن‌ها نیروهای مشروعی هستند که انتظار می‌رود از کشور دفاع کنند و این شغل آنان است. آن‌ها باید از کشور در برابر عناصر خارجی که از خارج به سوریه فرستاده می‌شوند دفاع کنند.»

الصباحیه افزود: «من نگران جنگ نیابتی در سوریه هستم که بین قطر و عربستان سعودی در خاک سوریه رخ می‌دهد. قطر از اخوان المسلمین در سوریه حمایت می‌کند و عربستان سعودی نیز گزینه‌ای ندارد و گروه‌های النصره و تکفیری‌ها و این قبیل جنایتکاران را به سوریه می‌فرستد که در واقع همه آن‌ها را از سراسر جهان جمع می‌کند و از طریق مرز ترکیه به سوریه می‌فرستد.»

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، روز یک‌شنبه (۲۶ آذر، ۱۶ دسامبر) در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان در بیروت گفت که امریکا و متحدانش هیچ عجله‌ای برای پایان دادن به خشونت در سوریه ندارند و در عوض دارند به ناآرامی‌ها آتش می‌زنند؛ چرا که می‌خواهند این کشور به خاطر مواضع ضد اسراییلی خود نابود شود.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین گفت که امریکا برای القاعده در سوریه دام گسترده است و با اجازه دادن برای ورود آن‌ها به این کشور، قصد دارد که آن‌ها در این درگیری‌ها کشته شوند.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ شرایط نآارامی را تجربه می‌کند. در این خشونت‌ها تعداد زیادی از نیروهای امنیتی و اعضای ارتش کشته شده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید که هرج و مرج و آشوب از خارج کشور، هدایت می‌شود و گزارش‌هایی وجود دارد مبنی براین که تعداد زیادی از شبه‌نظامیان دارای ملیت‌های خارجی هستند.

برخی سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی، شبه‌نظامیان مورد حمایت خارجی را به ارتکاب جنایت‌های جنگی متهم کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=52747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر