3

برای جلوگیری از توهین به مقدسات اسلامی باید کنوانسیون بین‌المللی امضا شود

  • کد خبر : 53314
  • ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶

خرمشاد گفت: اکثریت مردم آذربایجان و ایران شیعه هستند. انتظار این است که روابط بین عراق، ایران، آذربایجان و بحرین توسعه یابد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: برای جلوگیری از توهین به مقدسات اسلامی باید کنوانسیون بین‌المللی امضا شود.

محمدباقر خرمشاد در جریان دیدارش از باکو در گفت‌وگو با خبرگزاری آپا، با مثبت ارزیابی کردن نتایج اولین کنفرانس بین‌المللی «دولت و دین؛ تقویت سعه صدر در جهان در حال تغییر» در باکو و با تاکید بر اهمیت زیاد تسریع در اجرای مفاد سند این نشست، گفت: در این سند به سازمان ملل متحد پیشنهاد شده که برای مجازات توهین به ارزش‌های ادیان گام‌های ضروری برداشته شود.

او افزود: همه کشورهای جهان و دولت‌هایی که به هویت دینی خود احترام می‌گذارند، باید به انجام چنین اقدامی توجه ویژه داشته باشند. هم‌چنین کشورهای اسلامی باید اهمیت زیادی به این مساله بدهند. زیرا، پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم مرتبا مورد توهین قرار می‌گیرند و به مظاهر اسلامی بی‌احترامی می‌شود.

خرمشاد با تاکید بر ضرورت تصویب یک کنوانسیون بین‌المللی در همین رابطه گفت: زیرا بروز چنین مواردی منجر به درگیری‌هایی می‌شود که عواقب فجیعی در پی دارند. پیشنهاد می‌کنیم که امکانات اداری نیز در این رابطه به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: در رابطه با نتایج اولین کنفرانس بین‌المللی «دین و دولت؛ تقویت تحمل‌پذیری در دنیای در حال تغییر» در باکو گفته است که در زمینه دین و اسلام در آذربایجان توسعه مشاهده می‌شود.

خرمشاد در مورد وضعیت دین و اسلام در جمهوری آذربایجان گفت که در مقایسه با دوران شوروی، اکنون گرایش به دین و اسلام در آذربایجان در حال توسعه است.

او افزود: در دوران شوروی دین در آذربایجان مورد اهانت و تبعید قرار گرفت. اکنون تعداد مساجد در آذربایجان از ۱۸ به دو هزار عدد افزایش یافته است. اکنون در همه نقاط جهان همین‌طور است. چه در دنیای اسلام و چه در دنیای غیراسلامی گرایش به دین افزایش یافته است. توسعه در این زمینه در آذربایجان نیز مشاهده می شود.

خرمشاد تاکید کرد: اکثریت مردم آذربایجان و ایران شیعه هستند. انتظار این است که روابط بین عراق، ایران، آذربایجان و بحرین توسعه یابد.

وی گفت: تخریب آثار فرهنگی و دینی در قره‌باغ و سایر مناطق اشغالی آذربایجان توسط ارامنه قابل قبول نیست.

به نظر او باید به اماکن فرهنگی و دینی احترام گذاشت و تخریب و اهانت به آن‌ها غیرقابل قبول است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=53314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر