4

پول‌سازترین بازیگران دنیا در سال ۲۰۱۲

  • کد خبر : 54157
  • ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰

موسسه فوربس نام پول‌سازترین بازیگران دنیا در سال ۲۰۱۲ را با توجه به فروش رسمی فیلم‌ها اعلام کرد.

با رسیدن پایان سال ۲۰۱۲ میلادی خیلی از شرکت‌های دنیا با اتمام سال مالیشان به فکر مرتب کردن حساب‌هایشان می‌افتند. کمپانی‌های فیلمسازی هم از این قضیه مستثنا نیستند و فوربس با تحقیق در این کمپانی‌ها لیست فوق را بدست آورده. کاری که البته به دلیل شفافیت مالی سینمای آمریکا کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد. شفافیتی که البته از گردش عظیم پول جلوگیری نمی‌کند و همین باعث شده این شفافیت رنگی از واقعیت به خود بگیرد.

فروش یک و نیم میلیارد دلاری فیلم “انتقام جویان”، باعث شد رابرت داونی جونیور به عنوان پولسازترین بازیگر سینما دست پیدا کند. حضور هر سه بازیگر مجموعه عامه پسند “گرگ و میش” و نبود جانی دپ هم از نکات جالب این لیست است. لیست ۱۰ نفر اول فوربس به شرح زیر است:

۱# رابرت داونی جونیور (۱٫۵ میلیارد دلار)

اگرچه فیلم “انتقام جویان” از بازیگران زیادی بهره می‌برد -و به واسطه آن‌ها سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما پس از تایتانیک و اوتار شد- اما به دلیل دست مزد بالای این ستاره آمریکایی که از دست مزد دیگر بازیگران فیلم هم بالاتر بود، فروش فیلم به پای او نوشته شده است.

۲# کریستین استوارت (۱٫۲ میلیارد دلار)

دلیل این که کریستین استوارت ستاره فیلم‌های عامه پسند “گرگ و میش” در این لیست دوم است، دلیلی است که دیگر بازیگران این سری (رابرت پتینسون و تیلور لاتنر) پایین‌تر از او ایستاده‌اند: استوارت به جز فروش ۷۷۹ میلیون دلاری قسمت آخر سری “گرگ و میش”، فیلم “سفید برفی و شکارچی” با فروش ۳۹۶ میلیون دلار را هم در باکس آفیس داشت که به لطف آن بالاتر از دیگر خون آشامان قرار گرفته است.

۳# کریستین بیل (۱ میلیارد دلار)

بازیگر گزیده کاری مثل بیل فقط با فیلمی از کریستوفر نولان می‌تواند در لیست پولساز ترین‌های فوربس قرار بگیرد. اگرچه فیلم‌های نولان همیشه با اقبال منتقدان و مردم مواجه می‌شود، اما نباید از این نکته هم گذشت که شخصیت‌های کمیک استریپ‌ها، خصوصا بتمن هنوز محبوبیتی بیش از اندازه نزد مردم دنیا دارند و نام بروس وین می‌تواند هرکسی را به سینما بکشاند، چه برسد به این که موضوع بتمن باشد، نولان آن را ساخته باشد و کریستین بیل هم در آن بدرخشد.

۴# دانیل کریگ (۹۵۱ میلیون دلار)

جیمز باند همیشه کاراکتری محبوب، خصوصا برای بریتانیایی‌ها بوده و موفقیت بی‌نظیر “اسکای فال” هم مزید بر علت شده تا پر فروش‌ترین جیمز باند تاریخ سینما (۳۵۰ میلیون دلار بیش از کازینو رویال) نقش اولش را در این لیست قرار دهد. البته اکران جهانی “اسکای فال” هنوز به پایان نرسیده ولی صاحب نظران معتقدند چندان نمی‌شود روی بالاتر رفتن کریگ در این لیست امیدوار بود.

۵# رابرت پتینسون (۷۹۳ میلیون دلار)

اگرچه پتینسون سه فیلم در سال ۲۰۱۲ داشت اما مثل کریستین استوارت دلیل اصلی حضور او در این لیست هم سری “گرگ و میش” است. اما چون پتینسون فیلم عامه پسند دیگری مثل “سفید برفی و شکارچی” نداشت نتوانست خودش را در این لیست بالاتر بکشد. “کاسموپولیس” دیوید کراننبرگ و “بل امی” دلکان دونلان فقط ۱۴ میلیون دلار برای او به ارمغان آورده است.

۶# تیلور لاتنر(۷۷۹ میلیون دلار)

تیلور لاتنر تنها بازیگر از مجموعه “گرگ و میش” است که تمام دارایی اش در سال جاری میلادی را مدیون این فیلم است. او فیلم دیگری در سال ۲۰۱۲ نداشته و فروش این فیلم او را در رتبه ششم، پایین تر از کریستین استوارت و رابرت پتینسون قرار داده است.

۷# اندرو گارفیلد (۷۵۲ میلیون دلار)

مردم نشان داده‌اند به اسپایدرمن هم مثل بتمن علاقه دارند و حتی بعد از فقط ۵ سال از ساخت آخرین فیلم مرد عنکبوتی با حضور تابی مگوایر، اقبال مردم باعث فروش خیره کننده ۷۵۲ میلیون دلاری “مرد عنکبوتی شگفت انگیز” شد. به لطف همین فروش اندرو گارفیلد هم به این جمع پول‌ساز پیوسته است.

۸# جنیفر لاورنس (۷۴۸ میلیون دلار)

بازیگر یکی دیگر از معدود فیلم‌های سال ۲۰۱۲ که هم با اقبال مردم و هم با اقبال منتقدین مواجه شد جنیفر لاورنس است که با ایفای نقش کتنیس اوردین در اولین قسمت از سه گانه “بازی‌های گرسنگی” به این لیست راه یافته. “بازی های گرسنگی” فروشی معادل ۶۸۷ میلیون دلار در باکس آفیس امثال کسب کرد تا به جز این که یکی از پرفروش ترین فیلم های سال لقب گرفت کمک کند تا لاورنس به این رتبه برسد. البته این ستاره جوان هالیوودی حضور در این لیست را مدیون “خانه در انتهای خیابان” و “کتاب بارقه امید” هم هست. جالب است بدانید “کتاب بارقه امید” یکی از شانس های اصلی فصل جوایز بوده و باعث شده لاورنس جزو لیست نامزدهای احتمالی اسکار ۲۰۱۲ قرارگیرد و اتفاقا از شانس خوبی هم برای بردن این جایزه برخوردار است و اگر اسکار به دست او برسد سال ۲۰۱۲ یک برنده بزرگ داشته: جنیفر لاورنس

۹# ویل اسمیت (۶۲۴ میلیون دلار)

کم کاری ویل اسمیت کار دستش داده و او را از رتبه های بالایی جدول به زیر کشیده. اما مردان سیاه پوش ۳ موفق شد کمی این شکست را کمرنگ کند.فیلمی که اگرچه فروشی معادل ۶۲۴ میلیون دلار داشته اما ۱۸۰ میلیونش را مدیون آمریکا است تا ثابت شود مردان سیاه پوش بیشتر آمریکایی پسند است، تا جهان پسند.

۱۰# مارک والبرگ (۵۹۸ میلیون دلار)

یکی از عجیب ترین فیلم های پر فروش سال “تد” است. فیلمی که نه قهرمان محور است، نه کمیک استریپی و نه تیم بزرگی آن را ساخته. یک کمدی درباره یک خرس عروسکی که زنده شده است.فیلمی که ۵۰۲ میلیون دلار فروخته. فروش ۹۶ میلیون دلاری “قاچاق” رقم پولسازی والبرگ را به ۵۹۸ میلیون دلار می رساند.

در سینمای غرب پول‌سازی یکی از مولفه‌های اساسی برای ارزش‌گذاری بر روی توانمندی‌های بازیگران و سینماگران دنیا محسوب می‌شود. ارزش اقتصادی و جایگاه مصرف محصولات تولیدی در سینمای غرب یکی از مؤلفه‌های اصلی در برنامه‌ریزی‌های راهبردی دولت‌های غربی است.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54157

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر