1

وضعیت قرمز برای اقتصاد آمریکا

  • کد خبر : 54879
  • ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۸:۲۶

وزیر خزانه داری آمریکا در نامه ای به کنگره هشدار داد با فرا رسیدن سال جدید میلادی، واشنگتن نیز به سقف بدهی های خود (۱۶هزار و ۳۹میلیارد دلار) خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تیموتی گایتنر در نامه ای خطاب به کنگره هشدار داد: «من این نامه را صرفاً جهت اطلاع شما از نزدیک شدن به میزان و حد قانونی تعیین شده برای بدهی ها در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۲، نوشته ام.»
وی در ادامه نامه خود خاطرنشان کرده است که خزانه داری آمریکا به زودی اقدامات فوق العاده ای را به منظور به تأخیر انداختن این روند انجام خواهد داد.
گایتنر همچنین در نامه خود نوشت: «وزارت خزانه داری به زودی اقدامات فوق العاده ای را انجام خواهد داد تا به طور موقت موعدی که سقف بدهی های آمریکا به سر خواهد آمد را به تعویق اندازد. این اقدامات که مواردی چون به تعلیق درآوردن فروش بخشی از اوراق بهادار خزانه داری را شامل می شوند به منظور ارتقای ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر در میزان سقف بدهی های آمریکا انجام خواهند شد که فقط قادر است در شرایط عادی چند ماهی را برای واشنگتن زمان بخرد.»
گایتنر وضعیت فعلی را قرار گرفتن بر لبه پرتگاه مالی توصیف کرد. این در حالی است که جمهوری خواهان و دمکرات ها همچنان در مورد چگونگی اجتناب از ۶۸۰ میلیارد دلار افزایش اتوماتیک مالیات و کاهش بودجه با یکدیگر اختلاف نظر دارند. مذاکرات میان باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و رهبران کنگره در تاریخ ۲۰دسامبر با شکست مواجه شد.
رئیس جمهوری آمریکا که برای پیشگیری از سقوط کشور به یک بحران اقتصادی دیگر تعطیلات کریسمس خود را نیمه کاره رها کرده بود از رهبران کنگره خواست برای جلوگیری از یک رکود اقتصادی دیگر در کاخ سفید مذاکره کنند.
باراک اوباما می خواهد مطمئن شود که راه حل نهایی مالیات آمریکایی هایی را که زیر ۴۰۰هزار دلار در سال درآمد دارند افزایش نمی دهد.
باراک اوباما پس از دیدار با سران کنگره در سخنانی خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: «ما در حال حاضر در نقطه ای قرار داریم که فقط ظرف چند روز قرار است میزان مالیات هر آمریکایی طبق قانون افزایش یابد. مبلغ چک حقوق هر آمریکایی نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت… این مسئله برای خانواده های طبقه متوسط و همچنین کسب وکارهایی که به میزان هزینه کردن خانواده ها وابسته اند خوب نیست.» در صورتی که رهبران کنگره و کاخ سفید برای کاهش کسر بودجه و بدهی دولت به توافق نرسند با آغاز سال میلادی افزایش مالیات و کاهش بودجه هایی تعیین شده از پیش کشور را به ورطه رکود اقتصادی خواهد کشاند.
به گزارش بی بی سی دوشنبه شب مهلت رسیدن به توافقی اقتصادی به پایان می رسد و سناتور رید رهبر دموکرات ها در سنا گفته که به نظر نمی رسد زمان کافی برای رسیدن به توافقی تازه وجود داشته باشد. وی گفت به نظر می رسد که ما در حال حرکت به سوی پرتگاه مالی هستیم. مجلس نمایندگان قرار است فردا (یک روز پیش از رسیدن ضرب الاجل) تشکیل جلسه دهد.
به گزارش شبکه خبری فرانس ۲۴، وقوع پرتگاه مالی در آمریکا بدترین سناریوی ممکن برای اقتصاد این کشور است، زیرا در این حالت مالیات ۹۰درصد مردم افزایش خواهد یافت، بیمه بیکاری ۲ میلیون نفر حذف خواهد شد و هزاران نفر نیز از ادارات دولتی اخراج خواهند شد.
این شبکه خبری اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با درک اهمیت موضوع تصمیم گرفت تعطیلات آخر سال خود در جزایر هاوایی را کوتاه کند و به واشنگتن برگردد. اوباما امیدوار است با مذاکره جدی تر با جمهوریخواهان در خصوص تنظیم بودجه کشور با آنها به توافق برسد. در غیر این صورت یعنی اگر تا آخر ماه دسامبر توافقی درباره بودجه آمریکا بین جمهوریخواهان و دموکرات ها به دست نیاید این کشور با پرتگاه مالی مواجه خواهد شد و در این صورت دولت باید به میزان ۵۶۰ میلیارد دلار در هزینه های خود (معادل ۵ درصد کل تولید خالص داخلی آمریکا) صرفه جویی کند که به معنای کاهش ۲ تا ۴ درصدی رشد اقتصادی این کشور خواهد بود و ۲ میلیون نفر به رقم بیکاران افزوده می شود.
روزنامه فایننشال تایمز با بیان اینکه امیدها برای ممانعت از سقوط آمریکا در پرتگاه مالی رنگ باخته است، نوشت: بیم آن می رود، در صورتی که هیچ توافقی در خصوص پرهیز از پرتگاه مالی میان سیاستمداران آمریکایی در کاخ سفید و کنگره این کشور، صورت نگیرد، شدت افزایش خودکار مالیات های مردم آمریکا و کاهش بودجه دولت این کشور، که به ارزش ششصد میلیارد دلار خواهد بود و دارای بزرگترین اقتصاد جهان است را بار دیگر در رکود فرو برود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر