3

سیاست‌های اقتصادی و سیاسی امریکا ، تنها در جهت تامین منافع ثروتمندان

  • کد خبر : 8259
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷

“سیاستمداران امریکا در خدمت ثروتمندان” مصاحبه با چند کارشناس سیاسی و اقتصادی سول لاندو، عضو ارشد و معاون موسسه مطالعات سیاسی برکلی تحلیل‌گران با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی و سیاسی امریکا، این سیاست‌ها را تنها در جهت تامین منافع ثروتمندان دانسته‌اند. پرس تی‌وی درباره سیاست‌های اقتصادی امریکا با چند کارشناس به گفت‌وگو نشسته است که […]

“سیاستمداران امریکا در خدمت ثروتمندان”
مصاحبه با چند کارشناس سیاسی و اقتصادی

سول لاندو، عضو ارشد و معاون موسسه مطالعات سیاسی برکلی
تحلیل‌گران با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی و سیاسی امریکا، این سیاست‌ها را تنها در جهت تامین منافع ثروتمندان دانسته‌اند.

پرس تی‌وی درباره سیاست‌های اقتصادی امریکا با چند کارشناس به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه می‌خوانید:

پرس تی‌وی: آیا توافق بر سر افزایش سقف بدهی می‌تواند مشکلات اقتصادی امریکا را حل کند؟

برنت بودووسکی، مقاله‌نویس روزنامه اخبار کنگره موسوم به The Hill: خیر من درباره این توافق به اعضای کنگره هشدار داده بودم. آن‌چه آن‌ها باید انجام می‌دادند این بود که بودجه را کاهش و مالیات ثروتمندان را افزایش می‌دادند؛ و بخشی از بودجه درمانی را برای ثروتمندان کاهش می‌دادند؛ و در کوتاه‌مدت نیز باید دست‌کم ۲۰۰ میلیارد دلار برای ایجاد فرصت‌های شغلی صرف کنند. این همان اشتباهی است که در سال ۱۹۳۷ بعد از خروج امریکا از رکود بزرگ روی داد. این توافقنامه نمی‌تواند فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند. تنها ما نیستیم که این مشکل را داریم؛ به نحوی اروپا و حتی چین نیز درگیر مشکل مشابه هستند.

پرس تی‌وی: چه کسانی از این توافقنامه سود می‌برند و چه کسانی زیان؟

سول لاندو، عضو ارشد و معاون موسسه مطالعات سیاسی برکلی: مشخص است که برندگان میلیاردها و صاحبان شرکت‌های نفتی و بزرگ هستند و بازندگان اکثریت مردم امریکا. مردم امریکا بازنده‌اند نه تنها از این جهت که باید سهم بیشتری نسبت به سهم عادلانه برای اصلاح این اقتصاد بپردازند بلکه آن‌ها به نحو دیگری نیز بازنده هستند؛ مردم عادی امریکا تنها کسانی در این کشور هستند که هیچ لابی ندارند هر گروه ذی‌نفع در این کشور یک لابی بسیار خوب دارد و به هر آن‌چه می‌خواهند دست می‌یابند اما مردم عادی این لابی را ندارند بنابراین به آن‌چه می‌خواهند نمی‌توانند برسند. دوم این‌که چندین دور مذاکره و گفت‌وگو نشان داد که سیستم سیاسی ما در وضعیت اختلال عملکرد است. کنگره امریکا از مالیات‌بستن بر ثروتمندترین افراد این کشور امتناع کرده است در صفحه اول نیویورک تایمز نوشته شده بود اجناس لوکس اکنون بیش از هر زمان دیگری به فروش می‌رود. افرادی که این کشور را اداره می‌کنند در حالت انکار قرار دارند. آن‌ها اولویت‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و بر اساس آن عمل نمی‌کنند.

کمرون دودو، روزنامه‌نگار و کارشناس اقتصادی: آشفتگی اقتصاد امریکا سبب لرزه اقتصاد جهانی شده است. این وضعیت در کل اروپا نیز وجود داشت. کشور کوچکی مانند غنا مانند امریکا رفتار کرد و صندوق بین‌المللی پول بسیار شدید با غنا برخورد کرد. اما از آن‌جا که امریکا بسیار قدرتمند است و همه چیز را در کنترل دارد می‌تواند هر کاری انجام دهد. به لحاظ اقتصادی وضعیت جدی است اما این وضعیت این پیام را به مردم امریکا می‌فرستد که قانون اساسی ضعیف است. بنیان‌گذاران امریکا معتقد بودند باید هم‌زیستی بین کنگره و رییس‌جمهور وجود داشته باشد اما اکنون دیگر چنین چیزی رعایت نمی‌شود.

برنت: ثروتمندان امریکایی در کل بحران اقتصادی و همین‌طور در این توافقنامه تقریبا هیچ کاری صورت ندادند. کسری بودجه بیشتر خواهد شد زیرا آن‌ها هیچ مالیاتی نمی‌دهند. ما شرکت‌هایی داریم که میلیاردها دلار سود می‌برند و هیچ مالیاتی نمی‌دهند. این توافقنامه فرصت‌های شغلی جدیدی نیز ایجاد نمی‌کند.

دودو: ثروتمندان بسیار لاابالی هستند. آن‌ها می‌خواهند کل سیستم را نابود کنند.

لاندو: آن‌چه در پشت صحنه وجود دارد جنگ علیه طبقه کارگر است. این جنگ با هدف کاهش هزینه اجتماعی نیروی کار صورت می‌گیرد. حدود ۲۵ میلیون نفر یا بیشتر بیکار در این کشور وجود دارد. بسیاری از خانه‌های خود بیرون رانده شده‌اند. تعداد بی‌خانمان‌ها افزایش یافته و مردم در امریکا گرسنه هستند و آن‌ها به سادگی می‌گویند ما نمی‌توانیم بر ثروتمندان مالیات وضع کنیم زیرا آن‌ها کسانی هستند که فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کنند. آن‌ها این کار را نمی‌کنند. آن‌ها با پول‌های خود جواهرات گران‌قمیت می‌خرند. ما یک بودجه دفاعی داریم که از ما دفاع نمی‌کند. میلیاردها دلار در سال خرج امور نظامی می‌شود. جنگ‌هایی که تنها دشمن‌های بیشتری برای ما درست می‌کند. ما حدود ۸۰۰ پایگاه نظامی در کل جهان داریم. این‌ها به چه کار ما می‌آیند. ما ناتو را داریم. سازمانی که برای کنترل شوروی سابق به وجود آمده است که حدود ۲۰ سال پیش فروپاشید. ما در وضعیت انکار قرار داریم و لرزش‌های خود را نیز به سراسر جهان می‌فرستیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=8259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر