3

بالاترین میزان جرایم سنگین در استان قم مربوط به وقوع قتل است

  • کد خبر : 55602
  • ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸

احمدی مقدم گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، قم کم جرم ترین استان کشور است و میزان وقوع جرایم خشن در این استان صفر و یا نزدیک به صفر است.

افق(ofoghnews.ir) سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در حاشیه مراسم صبحگاه فرماندهی انتظامی استان قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وقوع جرایم خشن در استان قم همچون قتل، آدم ربایی، گروگانگیری، سرقت مسلحانه، سرقت بانک و طلافروشی، صفر و یا نزدیک به صفر است.

به گفته وی بالاترین میزان جرایم سنگین در استان قم مربوط به وقوع قتل است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ فقره قتل در استان رخ داده است.

اسماعیلی مقدم بیشترین مشکل امنیتی در استان قم را وقوع سرقت‌های خرد عنوان کرد و گفت: البته تعداد وقوع سرقت‌های خرد در این استان نسبت به شاخص‌های کشوری عدد کمتری است.

فرمانده ناجا با ابراز تاسف از وقوع سرقت‌های خرد در ایام تردد زائران اظهار کرد: بیشتر سارقان و افرادی که وسایل آنها سرقت می‌شود از خارج استان هستند، بنابراین تمهیداتی پیش بینی شده تا در ایامی که زائران بیشتری به قم سفر می‌کنند واحدهای بیشتری برای تامین امنیت اعزام کنیم.

وی به پیشرفت‌های فرماندهی انتظامی قم در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در شاخص‌های ماموریتی و کاهش جرایم و افزایش قانون گرایی شاهد پیشرفت‌های خوبی در قم هستیم.

خروج داوطلبانه افغانی‌ها از کشور

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوالی پیرامون ساماندهی اتباع غیرمجاز اظهار کرد: اتباع خارجی به ویژه افغانی‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در کشور ما حضور دارند و کشور ما به حضور آنها نیاز دارد، چراکه آنها در مشاغل سخت کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی اقتصادی، به دلیل پائین آمدن ارزش پول ایران، اتباع افغانی به صورت داوطلبانه از کشور خارج می‌شوند.

به گفته سردار احمدی مقدم قانونی سازی اقامت اتباع مجاز، روندی است که آرام و تدریجی در حال انجام است.

فرمانده ناجا تاکید کرد: شاخص‌هایی برای استان‌های کشور در بعد قانونی سازی اقامت اتباع خارجی مجاز وجود دارد تا به تدریج از حضور اتباع خارجی غیرمجاز جلوگیری شود.

لزوم کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی

وی در مورد فیلترینگ سایت‌ها گفت: نیروی انتظامی در حوزه فیلترینگ سایت‌ها مسئولیت تصمیم گیری و اجرا ندارد اما کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی نسبت به فیلترینگ کل، به جز سایت‌های ضد انقلاب، بهتر است.

احمدی‌مقدم افزود: با کنترل هوشمند شبکه‌های اجتماعی چندگانه علاوه بر اینکه از مضرات آنها جلوگیری می‌شود، مردم می‌توانند از بخش‌های مفید آن بهره‌مند شوند.

به گفته فرمانده ناجا این اقدام نیاز به نرم افزار دارد که مسئولان در صدد تهیه آن هستند و با تشکیل شورای فضای مجازی، تصمیم‌ها سرعت گرفته و تسهیلات برای کاربران اینترنت افزوده می‌شود و به صورت هوشمندانه، می‌توان از خطرات و مضرات آن جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=55602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]