6

احمدی مقدم: جعل کارت پایان خدمت ممکن نیست

  • کد خبر : 137213
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه سرقت در تیر ماه ۹ درصد کاهش یافته است، گفت: جعل کارت پایان خدمت با صدور کارت های هوشمند ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران استان قزوین درباره وضعیت امنیت کشور گفت: گروه‌های تروریستی در پیرامون ما نقش و حضور پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارند و گرچه کشورهای پیرامونی ایران اسلامی ثبات مناسبی ندارند و ممکن است این وضعیت به کشور ما نیز سرریز شود؛ اما نگران این موضوع نیستیم.البته این عدم نگرانی به معنای بی‌توجهی نیست و مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی و مدیریت سیاسی کشور هوشیاری و تلاش خود را برای حفظ امنیت کشور به کار می‌گیرند.

وی با اشاره به موضوع چک های برگشتی تاکید کرد: در این زمینه وضعیت اقتصادی کشور مؤثر است و گرچه افزایش صدور چک یا چک‌های برگشتی مطلوب نیست؛ اما همین رد و بدل شدن چک نشانگر شرایط مطلوب و ثبات نسبی بازار است.

رئیس پلیس کشور با اشاره به موضوع مبارزه با فساد یادآور شد: پلیس به عنوان ضابط قضایی در صورت مشاهده فساد یا ارجاع پرونده‌هایی از سوی دستگاه قضایی، وارد عمل می‌شود که در این راستا ساختارهای حرفه‌ای در مجموعه نیروی انتظامی ایجاد شده و رسیدگی به موارد یاد شده با سرعت مناسبی صورت می‌گیرد.باید ساختارهای موجود در این زمینه تقویت و بیش از پیش با دستگاه‌های قضایی تعامل شود تا به بازدارندگی از موضوع فساد کمک کند.

وی در خصوص عملکرد پلیس فتا نیز تصریح کرد: این پلیس تخصصی به سرعت در مسیر پیشرفت قرار گرفته و عمده زمینه‌هایی که موجب توفیق مجرمان می‌شود، ناآگاهی مردم و سهل‌انگاری آنان در پیشگیری از وقوع جرم است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس فتا بیش از ۸۰ درصد کشف جرم دارد، اضافه کرد: در کنار این موضوع، تلاش عمده این زیر مجموعه نیروی انتظامی جلوگیری از وقوع جرم و تأکید بر آموزش است تا مردم از شیوه‌ها و شگردهای مجرمان برای ارتکاب این قبیل جرایم آگاه شوند؛ چرا که جرایم اقتصادی در فضای مجازی به طور عمده یک جرم با ده‌ها قربانی است.

احمدی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اقدامات ناجا در زمینه پلاک دهی خودروها خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی بر رعایت استانداردها به ویژه در عرصه ایمنی تأکید دارد و گرچه شرایط تحریمی سبب تحمیل رکود بر خودروسازان شد؛ اما در حال حاضر اوضاع تا حدی بهبود یافته است و نیروی انتظامی نیز با تعامل و قدری مسامحه در عین رعایت قوانین عمل می‌کند.

وی در خصوص وضعیت وقوع جرایم خشن در کشور گفت: این گونه جرایم در طول بیش از یک دهه گذشته روند نزولی داشته و قتل نیز در چهار ماه ابتدای سال جاری با هفت درصد کاهش همراه بوده است؛ ضمن اینکه این روند کاهشی در دیگر جرایم خشن همچون گروگانگیری و سرقت مسلحانه نیز مشاهده می‌شود.

فرمانده ناجا افزود: جرایم فعلی به طور عمده مربوط به سرقت‌های خرد و مصرف مواد مخدر است که این دو با یکدیگر هم‌افزایی و رابطه مستقیم دارند و با اجرای طرح‌های سال جاری در قرارگاه مبارزه با سرقت میزان وقوع سرقت طی تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشت.

سردار احمدی مقدم با اشاره به کاهش مجموع آمار سرقت ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش بیان کرد: فعالیت‌های ناجا در هر استان و منطقه به تناسب شیوع جرم تشدید می‌شود و در جاهایی که یک نوع جرم شایع نباشد، دلیلی برای اقدام ویژه در آن حوزه وجود ندارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر رواج کارت های پایان خدمت جعلی تصریح کرد: وجود اینگونه کارت‌ها صحت ندارد و ممکن است در زمینه کارهای پایه اقدامات متقلبانه برای امتناع از گذراندن دوره خدمت سربازی صورت گیرد؛ اما با توجه به صدور کارت هوشمند و سامانه‌های یکپارچه، در حال حاضر جعل کارت ممکن نیست.

فرمانده ناجا به سرقت‌های مسلحانه از خودروهای سنگین در جاده‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در مواردی بار خودروها به دلیل غفلت، مورد سرقت قرار می‌گیرد که در این زمینه اقداماتی در دستور کار قرار دارد و بخش مهمی از آن به آموزش رانندگان برای امن کردن وسایل مربوط می‌شود.

سردار احمدی مقدم در خصوص آمار سرقت نیز عنوان کرد: در حال حاضر استان تهران به دلیل پایتخت بودن، اهمیت و جمعیت قابل توجه آن، بزرگترین مرکز وقوع سرقت است به طوریکه یک سوم سرقت‌های کشور در آن به وقوع می‌پیوندد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر