2

رهبر حزب کارگر اسرائیل:می‌توانم نتانیاهو را شکست دهم

  • کد خبر : 57638
  • ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۸

به فاصله کمتر از دو هفته تا انتخابات پارلمانی اسرائیل، رهبر حزب کارگر می‌گوید ممکن است حزب وی کرسی‌های بیشتری از حزب «لیکود» به دست آورد و او بتواند نخست‌وزیر آینده اسرائیل باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، در حالی که کمتر از دو هفته تا موعد انتخابات پارلمانی اسرائیل باقی مانده، سران احزاب مختلف آخرین تلاش‌های خود برای جلب آراء عمومی را انجام می‌دهند.

«شلی یخیموویچ» رهبر حزب کارگر اسرائیل امروز با اذعان به شکست طرح ائتلاف بلوک چپ و میانه، گفت با این وجود هنوز وی برای پیروزی بر «بنیامین نتانیاهو» شانس دارد و می‌تواند در نخست‌وزیری جایگزین وی شود.

وی با اشاره به اینکه حزب «لیکود» به رهبری نتانیاهو بدون ائتلاف با حزب «اسرائیل بیتنا» به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه مستعفی، جمعا ۲۱ کرسی دارد، گفت: نتانیاهو اکنون ضعیف‌تر از همیشه است. اگر حزب کارگر به ۲۵ کرسی دست یابد، «شیمون پرز» (رئیس رژیم‌صهیونیستی) من را برای تشکیل کابینه انتخاب خواهد کرد. می‌دانم که شانس من زیاد نیست، اما به هر حال این شانس وجود دارد.

صحبت‌های یخیموویچ در حالی مطرح شده است که جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده در اسرائیل نشان می‌دهد حزب کارگر به رهبری وی نهایتا ۱۷ یا ۱۸ کرسی در پارلمان نوزدهم اسرائیل به دست می‌آورد.

یخیموویچ همچنین از «زیپی لیونی» رهبر حزب «هاتنوعا» نیز به دلیل عدم پذیرش ائتلاف با وی انتقاد کرد و این اقدام وی را «اشتباهی وحشتناک» خواند. وی از لیونی خواست حداقل اعلام کند که در کابینه آتی نتانیاهو حضور نمی‌یابد.

جمعه هفته قبل بود که لیونی صحبت‌هایی را مبنی بر احتمال ائتلاف سه حزب کارگر، هاتنوعا و «یش عاتید» به رهبری «یعیر لاپید» مطرح کرد. با وجود آنکه این سه حزب چپ و میانه‌رو می‌توانستند در صورت ائتلاف، نتانیاهو را شکست دهند، سران این احزاب با هم به توافق نرسیدند و این طرح تقریبا به شکست انجامید.

انتخابات پارلمانی اسرائیل روز ۲۲ ژانویه (سوم بهمن) برگزار می‌شود و ۳۴ حزب تلاش می‌کنند بیشتری میزان از ۱۲۰ کرسی کنست را به خود اختصاص دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57638

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر