2

مهمترین عناوین سیاسی امروز

  • کد خبر : 58020
  • ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۸

بهارستان در بیم و امید سخنرانی احمدی‌نژاد/ تحلیل زیباکلام از کاندیداتوری حسن خمینی/ علت حذف برنامه “پایش”

* توضیحات آیت‌الله مصباح درباره ضرورت اسلامی شدن دانشگاه‌ها
کمیته تحول علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صبح امروز دوشنبه با آیت‌الله مصباح یزدی رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) دیدار کردند.

در این دیدار که حداد عادل، زاهدی،‌ نبویان ، طبیب‌زاده و برخی دیگر از اعضای این کمیته حضور داشتند،‌ درباره اسلامی شدن دانشگاه‌ها و تحول علوم انسانی بحث شد.

در این دیدار  آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه مسئله اسلامی سازی دانشگاه‌ها از مسائل ریشه‌ای است که از آغاز انقلاب تاکنون مطرح بوده است، اظهار کرد: امام(ره) نسبت به مسئله اسلامی شدن دانشگاه‌ها اهتمام جدی داشتند و در ستاد انقلاب فرهنگی نیز در همان اوایل این مسئله پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه اسلامی شدن دانشگاه‌ها و تحول در علوم انسانی به دلیل گستردگی و عمق کار به افراد متخصص در عرصه‌های مختلف علوم دانشگاهی نیاز دارد گفت: انجام این کار به وسیله امکانات محدود امکان پذیر نیست.

* حدادعادل : شعار انتخابات آزاد مشکوک است
دکتر غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه دیدار اعضای کمیته تحول علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با آیت الله مصباح یزدی به طرح انتخابات آزاد که از سوی برخی افراد مطرح شده است، ‌واکنش نشان داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که انتخابات همواره آزاد بوده است،‌ در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اهداف مطرح کنندگان این سخن، اظهار داشت:‌ ما تردید داریم در این که مقصود از این حرف ها چیست.

* باهنر: احمدی‌نژاد اگر تاب شنیدن حرف نمایندگان را ندارد مجلس تسلیم می‌شود
ماجرای فاز دوم هدفمندی ، از همان روزهای تحویل قانون دیرهنگام بودجه به مجلس آغاز شد. بودجه ای که به گفته مجلس هشتمی ها کلی گویی بود و به جزئیات فاز دوم هدفمندی یارانه ها نپرداخته بود
بعد از آن بود که تنش ها بین مجلس و دولت شدت گرفت. دولت خلاف قانون مجلس، ۲۸ هزار تومان مابه التفاوت یارانه نقدی را به حساب گروهی از سرپرستان خانوار واریز کرد و پیامک انصراف برای عده ای فرستاد تا به این ترتیب اولین قدم در اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی را بر خلاف میل مجلس بردارد.

بر همین اساس محمدرضا باهنر درگفتگو با مهر، با اشاره به حضور رئیس جمهور در جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و با تاکید براینکه ما از این موضوع استقبال می کنیم، اظهارداشت: رئیس جمهور توسط معاون پارلمانی خود نامه ای به مجلس شورای اسلامی نوشتند و درخواست کردند که وقتی داده شود تا در مجلس حضور یابند ، ما نیز مطابق قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس این درخواست را پذیرفتیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حضور رئیس جمهور به منظور گفت و شنود است، ادامه داد: ما نیز از رئیس جمهور درخواست کردیم که بعد از سخنرانی خود به صحبت ها و یا سوالهای نمایندگان گوش دهد؛ تا جلسه مفید تری باشد.

* بهارستان در بیم و امید یک سخنرانی
روزنامه “اعتماد” نوشت: مجلس نهم خود را برای میزبانی از رییس جمهور دهم آماده می‌کند. اما این آمادگی در دل خود رگه‌هایی از نگرانی را حمل می‌کند، چرا که هنوز پای احمدی‌نژاد به صحن بهارستان نرسیده، او ساز ناسازگاری را کوک کرده و در حالی که بهارستان‌نشینان از جلسه چهارساعته و گفت‌وگوی متقابل سخن می‌گویند، او در نامه‌یی خطاب به رییس مجلس روز و ساعت حضور خود در صحن پارلمان را تعیین کرده، مدت این حضور را یک ساعت و سی دقیقه اعلام کرده و هیچ جایی هم برای اظهارنظر نمایندگان در نظر نگرفته است تا به قول مجلسی‌ها «متکلم وحده» باشد.

* متن رمانتیک روزنامه اصلاح طلب برای مطهری
روزنامه “آرمان روابط عمومی” در مطلبی به مدح شخصیت علی مطهری پرداخت و با درج تصویری از وی در خصوص شخصیت وی اینگونه نوشت: علی مطهری شخصیتی است که همیشه سعی داشته تا خودش نوک انگشتش را به سمت افراد دیگر بگیرد، روزی رئیس‌جمهور، روزی وزیر ارشاد، روزی… خلاصه مردی که همه را نشان انتقادات خود قرار می‌داد در اینجا خود نشان انتقادات دیگری قرار گرفته است. او اما در این تصویر چهره‌ای آرام دارد، شاید فردی که به او اشاره کرده، نماینده حامی دولتی باشد که می‌گوید اگر زیاد شلوغ نمی‌کردی، خود رئیس‌جمهور به مجلس می‌آمد مثل روز چهارشنبه که می‌آید. البته شاید سکوت مطهری در روز چهارشنبه بشکند و آن روز او انگشت خود را به سمت دیگران نشانه بگیرد.

* دیدگاه طالقانی نسبت به رهبر انقلاب
آیت‌الله سید محمد طالقانی را کمتر کسی است که نشناسد، از فعالیت‌های دینی و تفسیر قرآن در مسجد هدایت تهران گرفته تا برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با دانشجویان و تحمل سال‌ها زندان و درد شکنجه برای به ثمر رسیدن نظام جمهوری اسلامی ایران.

«حیدر رحیم‌پور ازغدی» یکی از همراهان آیت‌الله طالقانی و از مبارزان قدیمی مشهد است که رفاقت دیرینه‌ای هم با رهبر انقلاب دارد، وقتی از او درباره مرحوم طالقانی می‌پرسیم، به بازگویی ماجرای رحلت آیت‌الله طالقانی و عشق و علاقه وی به رهبر انقلاب می‌پردازد که جزئیات آن در شناختنامه «یادآور» چنین آمده است:

شاید به تذکار این نکته نیاز چندانی نباشد که تمام اطرافیان و شاگردان مرحوم محمدتقی شریعتی در مشهد طبعاً طالقانی را می‌شناسند، من هم به عنوان یکی از آن افراد از این قاعده مستثنی نیستم، این شناخت تا مدتی، تنها شناخت یک اسم بود و از آشنایی نزدیک خبری نبود.

* علت حذف برنامه “پایش”
عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، به ارائه گزارشی از جلسه امروز (دوشنبه) اعضای این هیئت پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه، برابر ماده ۱۱۰ آیین‌نام داخلی، با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح در جلسه علنی روز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه موافقت شد.

وی افزود: این تصمیم هیئت رئیسه در پی بررسی نامه معاونت پارلمانی رئیس جمهور در نشست امروز هیئت رئیسه مجلس اتخاذ شد.

مصری تاکید کرد:نمایندگان انتظار دارند که رئیس‌جمهور بعد از اتمام سخنرانی‌اش، سخنان آنان را نیز استماع کند.

* چه کسی اولین بار از «تقلب» سخن گفت؟
حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت و گو با فارس درباره القای فتنه‌گران مبنی بر آزاد نبودن انتخابات اظهار داشت: ما در حالی در آستانه سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم که همواره دشمنان در صدد ضربه زدن به انقلاب و براندازی نظام هستند و هرجا که روزنه‌ای امنیتی،‌نظامی، اقتصادی و سیاسی پیدا کردند، ضربه زدند.

روانبخش دلیل این امر را پنجه در پنجه انداختن انقلاب اسلامی با تفکر غربی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از نقاطی که دشمن همیشه بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند انتخابات است، چرا که خودشان اعتقاد دارند در زمان انتخابات فضا آزادتر می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: هاشمی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه سال ۷۶ هم گفته بود که «از مسئولان می‌خواهم رأی مردم را پاس بدارند و در رأی آنها دست نبرند»!

* تحلیل زیباکلام از کاندیداتوری سیدحسن
صادق زیباکلام در گفتگو با شبکه ایران در خصوص اعلام نامزدی سید حسن خمینی بیان داشت: سید حسن نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه رای سید حسن از جانب اصلاح طلبان است گفت: سید حسن می داند که اصلاح طلبان با وجود شرایط فعلی در انتخابات شرکت نمی کنند از طرفی اصولگرایان به وی رای نمی دهند پس بعید به نظر می رسد ایشان اعلام نامزدی کنند.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به روند پیش رو از سوی اصلاح طلبان و عزم آنها برای عدم شرکت در انتخابات کاندیداتوری سید حسن خمینی و چهره شاخص اصلاحات مثل حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا عارف را منتفی دانست.

زیباکلام در پاسخ به اینکه آیا به نظر شما سید حسن فارغ از حمایت اصلاح طلبان به پشتوانه رابطه نسبی با مرحوم امام(ره) و اینکه ایشان از چهره های حوزوی محسوب می شوند از رای خوبی برخوردارند و پس در انتخابات شرکت خواهند کرد گفت: درست است ایشان نام مرحوم امام را به دنبال دارند ولی بسیار از رای دهندگان اصولگرا حاضر نمی شوند به سید حسن رای بدهند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: سید حسن دودل است که آیا بیاید یا نیاید. او  بدون موافقت سران اصلاحات یعنی آقایان هاشمی و خاتمی در انتخابات شرکت نمی کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=58020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر