0

ایران همیشه از بیداری اسلامی به عنوان یک حرکت مردمی حمایت کرده است

  • کد خبر : 58983
  • ۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰

ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی کشورهای دیگر ندارد و ما قائل به آن هستیم که مردم هر کشوری صاحب‌حق برای تعیین امور داخلی خود هستند.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت درباره اظهارات سفیر آمریکا در یمن مبنی بر مداخله ایران در کشورهای منطقه، گفت: یمن یک کشور اسلامی با ملت انقلابی است و آنچه در درون مرزهای آن می‌گذرد مربوط به ملت یمن است که خود باید برای آن تصمیم‌گیری کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: ایران هیچ‌گونه دخالتی در امور داخلی کشورهای دیگر ندارد و ما قائل به آن هستیم که مردم هر کشوری صاحب‌حق برای تعیین امور داخلی خود هستند.

وی با اشاره به سیاست‌های شکست خورده آمریکا در منطقه تصریح کرد: آمریکایی‌ها دخالت‌های‌ زیادی در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله یمن داشتند اما به دلیل آنکه سیاست‌های‌شان با شکست روبرو شد، معمولا فرافکنی می‌کنند و اظهارات سفیر این کشور در یمن نیز یک نوع فرافکنی آمریکایی‌ها در ارتباط با عدم موفقیت‌ در سیاست‌های اعمالی‌شان در این کشور است.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره موضع ایران نسبت کشورهایی که جنبش‌های مردمی در آن اتفاق می‌افتد، ‌توضیح داد: ایران همیشه از بیداری اسلامی به عنوان یک حرکت مردمی که نقطه مقابل سیاست‌های استکباری آمریکاست، حمایت کرده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: خیزش مردمی و بیداری اسلامی در نقطه مقابل منافع نامشروعی است که آمریکایی‌ها برای خود در این منطقه تعریف کرده‌اند و ایران بارها این مورد را اعلام کرده و چندین اجلاس هم در تهران برگزار شده است.

“گرالد فایرستایکا” سفیر آمریکا در صنعا خلاف عرف و موازین بین‌المللی، بی‌هیچ مدرکی، ایران را متهم کرد که از رهبران جدایی طلبان جنوب یمن که خواهان استقلال دوباره یمن جنوبی هستند، حمایت می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=58983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]