3

کاهش ۳۹ درصدی حجم آب در استان تهران

  • کد خبر : 59251
  • ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۷:۵۲

  خسرو ارتقایی گفت: میزان بارندگی‏ها در استان تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۱) تا امروز ۱۲۵ میلی‏متر بوده است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای تهران تصریح کرد: این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته که نزولات آسمانی ۲۰۷ میلی‏متری را ثبت کرده است، تنزلی بالغ بر ۳۹ درصد را نشان می‏دهد. وی ادامه […]

 

خسرو ارتقایی گفت: میزان بارندگی‏ها در استان تهران از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۱) تا امروز ۱۲۵ میلی‏متر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای تهران تصریح کرد: این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته که نزولات آسمانی ۲۰۷ میلی‏متری را ثبت کرده است، تنزلی بالغ بر ۳۹ درصد را نشان می‏دهد.

وی ادامه داد: این مقایسه در آمارهای احتسابی طولانی‏مدت یعنی ۴۴ سال اخیر نیز کاهش بارندگی ۳۸ درصدی را نشان می‏دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای تهران افزود: بارش‏های پاییزی سال‌ گذشته در استان تهران مناسب و آبان‌ماه امسال در حد مطلوب بود؛ اما هنوز بارندگی چشم‏گیری در زمستان سال‌جاری دیده نشده است.

ارتقایی ادامه داد: طبق پیش‏بینی‏های مسئولان سازمان هواشناسی امیدواریم تا در نیمه دوم بهمن و به‌ویژه اسفندماه امسال بارندگی‏ها، حجم آب را در تهران به شرایط نرمال برساند.

کاهش حجم آب پشت سدهای استان تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‏ای تهران با اشاره به وضع کنونی آب پشت سدهای استان تهران نیز خاطرنشان کرد: این کاهش، در ذخیره آبی سدهای پنج‏گانه تأمین‏کننده آب استان تهران نیز مشهود است.

وی افزود: در این پنج سد مجموعاً ۶۱۴ میلیون مترمکعب آب ذخیره‏سازی شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته یعنی رقم ۶۴۰ میلیون متر مکعب، کاهش ۲۶ میلیون مترمکعبی را نشان می‏دهد.

ارتقایی ادامه داد: برآورد آمارهای ارائه ‏شده در بیانی ساده بر کاهش ورودی آب به منابع تأمین این ماده حیاتی در تهران دلالت دارد و امیدواریم با بارش‏های آینده، تهران سال آینده دچار کم‏آبی نشود.

وی تصریح کرد: در این خصوص همکاری مردم استان تهران در استفاده بهینه از آب و مصرف اصولی این ماده در شبکه‏های شهری و روستایی از بار مشکلات می‏کاهد.منبع فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=59251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر