5

زمین رایگان به ۲۵۰۰ خانوار تهرانی اهدا می‌شود

  • کد خبر : 382808
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۷

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: هفته آینده در قالب طرح پویش پیامبر رحمت (ص) به ۲۵۰۰ خانواده دارای سه فرزند و بیشتر در استان تهران زمین رایگان اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از حسین جنتی هفته آینده همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) در طرح واگذاری ۲۰ هزار قطعه زمین به متقاضیان در سراسر کشور تحت عنوان پویش پیامبر رحمت، تعداد ۱۰۷۲ قطعه زمین به ۲۵۰۰ خانوار واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران واگذار می‌شود.

وی افزود: این زمین‌ها در شهرهای پرند، رباط کریم، اسلامشهر، فیروزکوه، دماوند، پاکدشت و پیشوا تحویل متقاضیان خواهد شد. فرآیند اختصاص این زمین‌ها بر اساس ارزش قطعات است. بدین صورت که برخی قطعات به یک خانواده، دو خانواده یا سه خانواده واگذار می شود.

جنتی، متراژ زمین‌ها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ متر عنوان کرد و گفت: افراد مشمول، خانواده‌هایی هستند که در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن ثبت نام کرده و پالایش شدند. قراردادها نیز تنظیم شده که هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی در طرح پویش پیامبر رحمت (ص) به متقاضیان اهدا می‌شود.

مدیرکل راه و  شهرسازی استان تهران با بیان این‌که واگذاری زمین در فصول مختلف سال مجددا تکرار می‌شود، گفت:  خانواده‌های دارای ۴، ۵، ۶ و ۷ فرزند در اولویت این قطعه زمین‌ها هستند. البته خانواتده‌های سه فزندی هم بعضا در این لیست ۲۵۰۰ نفره حضور دارند اما اولویت با خانواده‌های ۴ فرزند و بیشتر است.

جنتی درخصوص بهای این زمین‌ها بیان کرد: زمین‌ها رایگان است و فقط از کسانی که دارای سه فرزند هستند پول آماده‌سازی دریافت می‌شود. خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر از پرداخت پول آماده‌سازی زمین‌ها معافند.

بنابراین گزارش، در راستای طرح حمایت از جوانی جمعیت، زمین رایگان برای خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در نظر گرفته شده است. متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر که فرزند سوم و بیشتر آنها از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده برای ثبت نام دریافت تسهیلات حوزه زمین و مسکن  به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند. مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی اخیرا اعلام کرد که تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین در سراسر کشور به مردم واگذار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر