2

سفیر گستاخ و ضدایرانی دوباره در اطراف کشورمان ظاهر شد+تصویر

  • کد خبر : 61924
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۱

او طبق معمول دیگر سفرای انگلیسی در کشورمان، تلاش کرد بر رویه غلط گذشته پافشاری کند و آذر ماه سال ۸۹ با نوشتن مقاله ای توهین آمیز علیه کشورمان، احساسات مردم و مسئولان جمهوری اسلامی را جریحه دار کرد.

سایمون گس همان سفیری بود که از فروردین ماه سال‌ ۸۸ به عنوان سفیر انگلیس جایگزین جفری آدامز در تهران شد و به خاطر رفتارهای گذشته استعمارگر پیر، پس از ۵ ماه در ۲۲ شهریور به حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شد و احمدی نژاد در این دیدار، با لحنی محکم و قاطع به او گوشزد کرد که از برخورد ملت ایران با هر کشور زورگویی درس بگیرد.

اما او طبق معمول دیگر سفرای انگلیسی در کشورمان، تلاش کرد بر رویه غلط گذشته پافشاری کند و آذر ماه سال ۸۹ با نوشتن مقاله ای توهین آمیز علیه کشورمان، احساسات مردم و مسئولان جمهوری اسلامی را جریحه دار کرد و پس از آن طرح کاهش روابط ایران و انگلیس و اخراج گس در مجلس شورای اسلامی ایران مطرح شد. البته ملکه انگلیس در اقدامی گستاخانه نشان عالی “سر” را به سایمون گس اعطا کرد که حاکی از دهان کجی دیگری به ایران بود و بالاخره گس از ایران رفت.

اکنون رسانه های غربی خبر داده اند سایمن گس به عنوان نماینده ویژه انگلیس در امور افغانستان و پاکستان تعیین شده و او که ازسال ۱۳۹۰ تا چندی پیش به عنوان نماینده ویژه بخش غیرنظامی ناتو در افغانستان انجام وظیفه کرده بود، اکنون به عنوان نماینده ویژه انگلیس تعیین شده است.

وی درعین حال به عنوان رییس بخش امور سیاسی وزارت خارجه انگلیس نیز انجام وظیفه خواهد کرد و مشخص نیست این بار چه توطئه ای در سر دارد؛ هر چند جواب قاطع ملت و دولت ایران از هم اکنون مشخص است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61924

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر