1

تشکیلات دانشگاه آزاد در هیات امنای استانی تغییر نمی کند

  • کد خبر : 62668
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس بزرگترین واحد استان به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و دبیر هیات امنای استانی منصوب می شود.

افق(ofoghnews.ir) رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: هیأت امنای استانی در انجام وظایف خود موظف به رعایت کلیه قوانین و مقررات مرتبط از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستورالعمل‌های وزارتین علوم و بهداشت هستند و تمامی مصوبات هیأت امناء استانی با تأیید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ می‌شود.

فرهاد دانشجو در شصت و ششمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به تبیین سیاست‌های هیات امنای استانی در خصوص مسائل آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، عمرانی، اداری مالی و غیره پرداخت و گفت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یا نماینده تام الاختیار وی به عنوان رئیس هیات امنای استانی و رئیس بزرگترین واحد استان به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و دبیر هیات امنای استانی منصوب می شود.

وی امام جمعه مرکز استان، استاندار، نماینده وزرای علوم و بهداشت، نماینده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی را از دیگر اعضای هیات امنای استانی برشمرد و افزود: همچنین چهار نفر از شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی استان به انتخاب رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دو نفر از شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی استان به انتخاب هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و دو نفر از روسای واحدهای استانی به انتخاب روسای واحدهای استانی جزو ترکیب هیات امنای استانی هستند.

وی با بیان اینکه جلسات هیأت امنای استانی با حضور حداقل ۱۰ نفر از اعضای فوق رسمیت دارد و تصمیم‌ها با رأی حداقل هفت نفر از اعضای حاضر به تصویب می‌رسد، گفت: درصورت حضور بیش از ۱۰ نفر از اعضاء، ملاک اعتبار مصوبات، رأی اکثریت اعضای حاضر خواهد بود.

فرهاد دانشجو ادامه داد: در هنگام تصمیم‌گیری برای هر کدام از واحدهای استانی رئیس آن واحد می‌تواند با حق رأی در جلسه هیأت امنای استانی شرکت نماید و عضویت در هیأت امنای استانی قائم به شخص است و قابل واگذاری به غیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه در مصوبه ترکیب، وظایف و اختیارات هیات امنای استانی تشکیلات دانشگاه آزاد اسلامی تغییر نمی کند، تصریح کرد: در این مصوبه رئیس منطقه نمایندگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای استانی است و انتصابات در واحدها توسط رئیس واحد پس از بررسی شرایط احراز پست صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه تدوین برنامه و طرح جامع میان مدت و بلند مدت، تصویب ساختار تشکیلاتی و آیین نامه های مالی و اداری، تعیین خزانه داری و تعیین اشخاصی که حق گشایش و برداشت از حساب‌های بانکی را دارند از وظایف و اختیارات هیات امنای استانی برشمرد و اظهار داشت: واحدهای دانشگاهی مستقر در استان، موظف هستند با توجه به گزارش حسابرسی به بررسی و تصویب حساب ها و ترازنامه سالیانه هر واحد دانشگاهی مستقر در استان بپردازند و کمک های مالی و امکانات برای واحدهای دانشگاهی جذب کنند.

وی در خاتمه تشکیل کمیته نظارت بر اجرای صحیح و کامل آیین‌نامه‌ها و مقررات مربوط به اعضاء هیأت علمی و کارکنان اداری و تعرفه حقوق و دستمزد، تصویب تأسیس، توسعه یا انحلال واحدها، تصویب ظرفیت پذیرش دانشجو و چگونگی دریافت شهریه، تصویب آیین نامه داخلی هیات امنای استانی و تصویب اخذ وام و تسهیلات با رعایت کامل آیین‌نامه مالی و معاملاتی دانشگاه و تعیین نحوه اداره واحدهای اقتصادی (تولیدی، خدماتی، فرهنگی و …) در استان را از دیگر وظایف هیات امنای استانی دانست.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]