2

پهپادهای جدید ایرانی در راهند

  • کد خبر : 62790
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲

وزیر دفاع گفت: آمریکایی ها برای اقدام علیه ایران و استفاده از مرزهای افغانستان با مسئولان این کشور هماهنگی نمی کردند.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که شب گذشته به همراه رئیس سازمان هوا و فضای وزارت دفاع به برنامه تلویزیونی دیروز امروز، فردا رفته بود، با اشاره به وضعیت نیروهای مسلح در پیش از انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب اگر چه رژیم شاه در ۳،۴ سال آخر چیزی حدود ۱۱ میلیارد دلار صرف خرید تجهیزات نظامی کرده بود و حدود ۴۰ هزار مستشار نظامی به ایران آورد اما همه اینها برای مقابله با تهدید شوروی در برابر آمریکا بود و  همه تجهیزات و دکترین نظامی ما وابسته بود.

وحیدی با بیان اینکه بعد انقلاب شاهد استقلال در همه ابعاد کشور به ویژه بخش دفاع بودیم، گفت: از آنجا که جمهوری اسلامی بنای تهاجم به هیچ کشوری را نداشت و ندارد و سیاستش بر مبنای صلح و دوستی تعریف شد، نام وزارت جنگ به وزارت دفاع تغییر یافت و سیاست‌های دفاعی طراحی شد که امروز از اصول این سیاست‌ها، دفاع همه جانبه‌ی مبتنی بر قدرت مردم است.

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: به لحاظ سیاست دفاعی در حوزه عملیاتی نیز سیاست ما، یک سیاست بازدارندگی‌ست.

ما به کسی تهاجم نمی‌کنیم اما قدرتی داریم که کسی هم اجازه تجاوز به خودش ندهد و اگر دست به این کار زد به شدت پشیمان خواهد شد.

وی همچنین به تعریف جنگ نامتقارن و دکترین دفاعی کشورمان اشاره کرد و افزود: در خودکفایی نیز چه در دکترین‌های عملیاتی و چه صنایع دفاعی این موضوع مد نظر ماست و ما به دنبال بومی سازی امنیت و امنیت بومی به عنوان سیاست‌‌های راهبردی در کشور هستیم.

وزیر دفاع یکی از مهمترین حوزه‌ها در آمادگی رزمی را روحیه و اراده نیروها دانست و گفت: از این لحاظ جمهوری اسلامی ایران رقیبی ندارد.

وحیدی با بیان اینکه به لحاظ دکترین‌های عملیاتی، کشورهای کمی در دنیا به صورت مستقل عمل می‌کنند، گفت: معمولا سیاست‌های نظامی زاییده قدرت‌های بزرگ هستند اما جمهوری اسلامی یکی از مستقل ترین‌ها در نرم افزار دفاعی است.

وحیدی با بیان اینکه در خصوص تجهیزات نیز ایران جز معدود کشورهای دنیاست، که همه نیازهای خود را خودش بسازد تصریح کرد: ما امروز هیچ سامانه بزرگی را از خارج کشور نمی‌خریم و ممکن است در زیر ساخت‌ها و مواد اولیه گاهی برخی موارد را از جاهای دیگر تهیه کنیم اما تنوع محصولات جمهوری اسلامی ایران بسیار کم نظیر است.

وی خاطر نشان کرد در حوزه ساخت نیز گاهی لزومی ندارد برخی مواد اولیه عادی را که می‌توان به راحتی تهیه کرد خودمان بسازیم اما نکته مهم این است که ما در گلوگاه‌ها کاملا خود کفا هستیم و سعی‌ می‌کنیم تا حد توان حتی مواد اولیه را نیز خودمان بسازیم چون دشمنانی داریم که در کوچکترین جزئیات خصوصا در حوزه‌های نظامی به دنبال تحریم ایران هستند.

وزیر دفاع با اشاره به برخی جو سازی‌های رسانه‌ای غرب علیه کشورمان و زیر سوال بردن دستاوردهای نظامی ایران گفت: این‌ها روش‌های رسانه‌ای دشمن برای نفی ایران است که البته کمتر دیده ایم از طرف کارشناسان صورت بگیرد.

وحیدی با اشاره به ساخت جنگنده بومی قاهر گفت: آنها به رغم همه تحریم‌های طولانی وقتی می‌بینند ایران ماهواره به فضا می‌فرستد و یا جنگنده‌ای کم نظیر می‌سازد قبول این موارد برای آنها بسیار سخت است.

وحیدی با اشاره به مراحل طراحی و ساخت این جنگنده در داخل کشور و این که چه مقدار زمان طول می‌کشد تا قاهره ۳۱۳ به پرواز در بیاید گفت: یکی از مراحل پیش روی ما تست‌های پروازی ست و اگر دقت کنید روش ساخت همه هواپیماها همین است، مثلا در جنگنده f35 که شاهکار غربیها به حساب می‌آید اگر چه حدود ۱۰ سال است که انجام شده ولی تست پروازی آن از سال ۲۰۰۶ شروع شده و هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

وحیدی گفت: ما بلافاصله بعد از رونمایی وارد مراحل بعدی شده‌ایم که طبق برنامه پیش می‌رویم.

وزیر دفاع دربخش دیگری از صحبت‌های خود به توانمندی ایران در طراحی و ساخت پهپادها اشاره کرد و گفت: این پهپادها که امروز در داخل کشور بالغ بر بیست نوع آن ساخته می‌شود، ممکن است شناسایی یا تهاجمی باشند که ما در حوزه تهاجمی در گذشته، پهپاد «کرار» را ساختیم و جدیدترین پهپاد تهاجمی با قابلیت شلیک موشک هوا به هوا آخرین مراحل ساخت خود را پشت سر می‌گذارد و علاوه بر آن چند نوع پهپاد دیگر نیز در دستور کار است.

وحیدی  خاطر نشان کرد: پهپادهای شناسایی ما نیز می‌توانند با پرواز در اماکن دشمن تصاویر با وضوح بسیار بالایی از آنها تهیه کنند.

وی همچنین به تاثیرات شکار پهپاد جاسوسی آمریکا با نام RQ170 بر صنعت پهپادی ما گفت: این پهپاد فناوری‌های پیشرفته ای دارد که در جنگنده f35  نیز به کار گرفته شده که از جمله آنها رادار گریزی، قدرت تصویر برداری و پردازش است و به نوعی مهمترین دستاورد آنها در حوزه هوایی بود.

وی ادامه داد: بنابراین طبیعی‌ست که آنها ابتدا منکر این موضوع شده‌اند اما ما هم حق خود می‌دانیم در همه فناوری‌های این پرنده چه موتوری و چه راداری استفاده کنیم.

وحیدی به عملکرد نیروهای آمریکایی در اطراف ایران اشاره کرد و گفت: وقتی آنها در افغانستان بودند ما با دوستان افغانی خود قرار داد داشتیم که آنها حق استفاده از مرزهایشان را برای اقدام علیه ایران ندارند اما آمریکایی‌ها بدون هماهنگی با آنها اقدام به تحرکاتی علیه کشورمان می‌کردند از جمله همین هواپیما را از قندهار به هرات و از آنجا وارد خاک ایران کرده و عکس برداری و فیلم برداری زیادی داشتند که همه اینها رمز گشایی شده است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=62790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر