3

حزب‎الله بر توطئه دادگاه بین‌المللی پیروز خواهد شد

  • کد خبر : 6288
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‎الله لبنان می‌گوید، اسرائیل هیچ‌گاه نتوانسته است جنبش مقاومت لبنانه را به لرزه در آورد و این جنبش با دادگاه ویژه تحت حمایت امریکا تضعیف نمی‌شود.وی تصریح کرد، مقاومتی که به دست قدرتمندترین نیروی هوایی در منطقه متزلزل نشد، با این مسائل به لرزه در نمی‌آید. پرس تی‌وی، نصرالله که سه‌شنبه […]

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‎الله لبنان می‌گوید، اسرائیل هیچ‌گاه نتوانسته است جنبش مقاومت لبنانه را به لرزه در آورد و این جنبش با دادگاه ویژه تحت حمایت امریکا تضعیف نمی‌شود.وی تصریح کرد، مقاومتی که به دست قدرتمندترین نیروی هوایی در منطقه متزلزل نشد، با این مسائل به لرزه در نمی‌آید.

پرس تی‌وی، نصرالله که سه‌شنبه در جمع خانواده‌های شهدای حزب‎الله سخن می‌گفت، اظهار داشت: “حزب‎الله بر توطئه دادگاه بین‌المللی پیروز خواهد شد و حتی قدرتمندتر از گذشته می‌شود.”

دادگاه بین‌المللی رسیدگی به ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان که چهار سال پیش و زیر نظر واشنگتن تشکیل شد، ۹ تیر کیفرخواست مهر و موم شده‌ و احکام بازداشتی را به وزارت دادگستری لبنان ارائه داد. گفته می‎شود، در این کیفرخواست نام چند تن از اعضای جنبش حزب‌الله لبنان ذکر شده است.

نصرالله با اشاره به حکم این دادگاه گفت، اسرائیل نمی‌تواند موقعیت حزب‎الله را متزلزل کند.

وی خطاب به حامیان دادگاه ترور رفیق حریری افزود: “همان‌طور که امیدهایتان برای جنگ ۲۰۰۶ نقش بر آب شد، امیدتان با دادگاه بین‌المللی تحت حمایت امریکا نیز ناامید خواهد شد.”

نصرالله خاطرنشان کرد، بر خلاف آن‌چه دیگران می‌گویند، حزب‌الله با آرامش و ارائه مدارک در حال رویارویی با حکم این دادگاه است.

وی تصریح کرد، مقاومتی که به دست قدرتمندترین نیروی هوایی در منطقه متزلزل نشد، با این مسائل به لرزه در نمی‌آید.

حزب الله لبنان شدیدا هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده و این دادگاه را یک پروژه امریکایی ـ اسراییلی با استفاده از شاهدان دروغین خوانده است.

رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان به همراه ۲۰ تن دیگر در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ میلادی بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در بیروت کشته شد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش مقاومت لبنان (حزب‌الله)، در ماه آگوست ۲۰۱۰ میلادی شواهدی را ارائه داد که نشان می‌دهد، هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین اسرائیل، به هنگام انفجار خودروی بمب‌گذاری شده، از مسیر عبوری خودروی حریری و صحنه انفجار تصویر برداری کرده‌اند.

این تصاویر و اعترافات برخی از افراد ستون پنجم اسرائیل در لبنان، از دخالت تل‌آویو در ترور نخست وزیر فقید لبنان پرده برداشته است.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله، پیش از این گفته بود که دادگاه بررسی ترور رفیق حریری به دنبال مخدوش‌کردن چهره حزب‎الله و ایجاد بی‏ثباتی در لبنان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6288

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]