3

مردی که طلسم انتخابات را می شکند؟+تصاویر

  • کد خبر : 65540
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹

۲۴ و ۲۵ فوریه روزهای سرنوشت ساز برای سیلویو برلوسکنی هستند. پیروزی در انتخابات سراسری در ایتالیا او را به سیاستمداری جاویدان تبدیل خواهد کرد و این در حالی است که شکست می تواند ناقوس پایان عمر سیاسی جنجالی ترین نخست وزیر اروپایی باشد

پایگاه خبری افق نیوز به نقل از دیپلماسی ایرانی، سیلویو برلوسکونی که از فروشندگی جاروبرقی تبدیل به یک غول رسانه ای و یک سیاستمدار شده است، در طول چهار دهه فعالیت سیاسی خود سه دوره را به عنوان نخست وزیر ایتالیا تجربه کرده است. برلوسکونی همانطور که خودش تخمین زده است بیش از ۲۵۰۰ بار در دادگاه حاضر شده که دو مورد مربوط به جدایی از همسرانش و رسوایی های جنسی وی از جمله مهمانی “بونگا بونگا” است.

برلوسکونی از نظر مخالفانش چیزی جز حقارت برای ایتالیا به ارمغان نیاورده است. اما طرفدارانش وی را یک چهره کاریزماتیک ناجی ملت ایتالیا می دانند. وی در سال ۲۰۱۱ بعد از دست دادن اکثریت پارلمان مجبور به کناره گیری از سمت نخست وزیری شد.

حالا تنها پس از گذشت چندین ماه، برلوسکونی تنها با پنج تا شش درصد امتیاز در انتخابات عمومی ایتالیا در تعقیب رقیب چپ گرای خود است.

برلوسکونی پیش از اینکه یک سیاستمدار مشهور جهانی باشد یک غول رسانه ای به شمار می رفت. وی در سال  ۱۹۷۱ یک شبکه تلویزیون حلی به نام “تله میلانو” را افتتاح کرد که بعدها تبدیل به یک امپراطوری برای وی شد. این امپراطوری رسانه ای مالک سه شبکه خصوصی تلویزیونی بزرگ ایتالیا است؛ با این حال این امپراطوری تنها بخشی از تجارت آقای نخست وزیر سابق است. وی کنترل بزرگترین انتشاراتی کشور، یک روزنامه و باشگاه ورزشی آ.ث.میلان را از طریق شرکت هلدینگ خود به نام “فینی وست” در اختیار دارد.

تصویر بالا برلوسکونی را در حال ترک یک کنفرانس خبری در پاریس بعد از اعلام مالکیت پنجمین شبکه تلویزیونی اش در ۲۲ نوامبر ۱۹۸۵ نشان می دهد.

برلوسکونی در کنار همسر دوم سابقش، ورونیکا لاریو در ۱۳ اکتبر ۱۹۹۱٫ این عکس مربوط به دریافت جایزه مرد سال از یک شرکت تلویزیونی و سرگرمی در فرانسه است.

“forza Italia” یعنی “ایتالیا به پیش”. این تشویق طرفداران آ.ث.میلان است-برلوسکونی در میلان رشد کرده است- و به همین خاطر است که این سیاستمدار ایتالیایی حزب سیاسی جدید خود را در سال ۱۹۹۳ اینگونه نامگذاری کرد. تنها یک سال بعد حزب او با گروه های راستگر ائتلاف کرد و برای نخستین بار به عنوان نخست وزیر انتخاب شد. اگرچه از انجایی که این حزب نوپا متهم به فساد مالی شد این هیجان دوام زیادی نداشت. برلوسکونی انتخابات ۱۹۹۶ را به رقیب چپگرای خود رومانو پرودی واگذار کرد.

تصویر بالا برلوسکونی را در حال جشن گرفتن نتایج انتخابات ۲۹ مارس ۱۹۹۸ نشان می دهد.

برلوسکونی در سال ۲۰۰۰ به فرار مالیاتی متهم شد.

اول ژوئن ۲۰۰۰؛ برلوسکونی در نشست خبری در مرکز رسانه های خارجی در رم.

سپتامبر ۲۰۰۳؛ برلوسکونی در حال آواز خواندن در کنار یک خواننده ایتالیایی در مهمانی خصوصی اش در اقامتگاه تابستانی برلوسکونی در جزایر ساردینا.

برلوسکونی در سال ۲۰۰۱ دوباره برای بدست آوردن نخست وزیری با گروه های راستی ائتلاف کرد. مدت کوتاهی پس از انتخابات، جورج بوش، رئیس جمهور سابق به ایتالیا سفر کرد.

۱۳ اکتبر ۲۰۰۸؛ مراسم نهار در کاخ سفید.

برلوسکونی و ولادیمیر پوتین رابطه دوستانه خوبی با هم دارند. هر دو هم به ماهیگیری و اسکی کردن علاقه دارند.

۲۱ آوریل ۲۰۰۴؛ کنفرانس خبری در لیپتسک

با وجود اتهام های فراوان از پولوشویی گرفته تا ارتباط با مافیا، دولت دوم برلوسکونی از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ قدرت را در دست داشت که طولانی ترین مدت در میان دولت هایی ایتالیا از زمان جنگ جهانی دوم است. با این حال وی در سال ۲۰۰۶ انتخابات را به رومانو پرودی، رهبر حزب چپ گرا که ده سال پیش هم او را مغلوب کرده بود واگذار کرد.

تصویر بالا روزنامه های سال ۲۰۰۶ ایتالیا را نشان می دهند که نتایج انتخابات را بازتاب داده اند.

برلوسکونی در سال ۲۰۰۸ بار دیگر به عنوان نخست وزیر انتخاب شد؛ این بار به عنوان رئیس یک حزب جدید دیگر.

تصویر بالا مربوط به ۲۲ اکتبر ۲۰۰۸ است که برلوسکونی را در کنار وزیر سابق آموزش در یک کنفرانس خبری نشان می دهد

برلوسکونی در حال زمزمه کردن در گوش نیکلای سارکوزی رئیس جمهور پیشین فرانسه.

دوم آوریل ۲۰۰۹ در جمع سران گروه G-20

برلوسکونی در حال ترک بیمارستانی در میلان در حالیکه بانداژی روی بینی، دهان و گردن وی وجود دارد. یک معترض مجمسه ای را به سوی وی پرتاب کرده و باعث جراحت وی شده بود.

۲۶ اکتبر ۲۰۱۱؛ جلسه شورای اروپا در کنار نخست وزیر سابق یونان.

سوم دسامبر ۲۰۱۰ به همراه دیمیتری مدودف و ولادیمیر پوتین.

۵ می ۲۰۰۹؛ برلوسکونی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده است. در پس زمینه تصویر وی به همراه همسر سابقش، ورونیکا لاریو دیده می شود. لاریو در این سال پس از افشای تصاویر برلوسکونی در جشن تولد یک مدل ۱۸ ساله وی را ترک کرد. این دو در سال ۲۰۱۲ رسما جدا شدند. برلوسکونی سالیانه ۳۶ میلیون یورو به لاریو پراخت خواهد کرد اما مالکیت ویلای ۶۰ میلیون یورویی خود را از دست نداد.

۱۶ نوامبر ۲۰۱۱؛ برلوسکونی آغاز کار ماریو مونتی به عنوان نخست وزیر جدید اعلام کرد.

اکتبر گذشته، برلوسکونی به اتهام فرار از پرداخت مالیات وضع شده به دارایی ها رسانه منتسب به وی به ۴ سال زندان و ۳ سال ممنوعیت انجام کارهای دولتی محکوم شد.

برلوسکونی ادعا کرده است که در ۲۰ سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون یورو برای فعالیتهای قانونی اش هزینه کرده است.

برلوسکونی در اقدامی عجیب کمپینی برای مبارزات انتخاباتی برای انتخابات پیش رو به راه انداخته است. تصویر بالا وی را در حال ایراد سخنرانی در این کمپین نشان می دهد.

۱۰ ژانویه ۲۰۱۳؛ برلوسکونی در خلال یک مصاحبه انتخاباتی تلویزیونی برای عکاسان ژست می گیرد.

 فارن پالیسی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر