1

نمی‌دانم در تکواندو چه خبر است!

  • کد خبر : 65952
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴

قهرمان تکواندوی جهان و المپیک از نوع برخورد مسئولان فدراسیون تکواندو نسبت به خود ابراز تعجب کرد.

هادی ساعی، مدیر فنی تیم استیل البرز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مشکلی که روز گذشته در جریان مسابقات لیگ به وجود آمد همان مشکل همیشگی یعنی بخش داوری بود. نمی‌دانم چه اتفاقی در تکواندوی ایران رخ داده که هم تیم برنده و هم تیم بازنده و هم تیم‌هایی که مساوی می‌کنند از داوری ناراحتند و به قضاوت‌ها اعتراض دارند. واقعا نمی‌دانم مسئولان داوری تکواندوی ایران چرا علی‌رغم این همه اعتراض به خودشان نمی‌آیند و این مسایل را بررسی نمی‌کنند؟ امیدوارم آنها مقداری به این اعتراضات توجه کنند.

وی افزود: شاید اعتقاد این دوستان این است که ما نمی دانیم و تکواندو را بلد نیستیم که این طور اعتراض می‌کنیم. اگر این فکر را می‌کنند که خدا می‌داند چه شود. اگر آنها احساس می‌کنند که ما نمی دانیم این همه سرپرست و مربی چرا همیشه اعتراض دارند، در حال حاضر تیمی در لیگ نمی‌توان پیدا که به داوری اعتراض نداشته باشد.

قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن با اشاره به این که داوران در دو هفته‌ای که او حضور نداشت، تیم استیل البرز را قلع و قمع کردند، یادآور شد: نمی‌دانم واقعا چه بگویم. ما هفته‌ گذشته نسبت به داوری شکایت کردیم و هنوز جوابی به ما نداده اند و شاهد بودیم این هفته‌ هم همان بلا را سر مان آوردند. هنوز جواب یک اعتراض را نداده از آن طرف دوباره سرمان را بریدند. با این شرایط است که مجبور شدیم داد بزنیم. واقعا نمی‌شد خود را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: در هر بازی می‌گویند که اشتباه داوری بوده ، اما معتقدم که آنها با این حرف خودشان را توجیه می‌کنند و به اعتراضات سرپرستان و مربیان کاری ندارند و اگر دیدند که این اعتراضات زیاد شد آنها را محروم می‌کنند. این دوستان داور حتی در مورد اشتباه‌هات داوری در مطبوعات و رسانه‌ها اعتراف نمی‌کنند و به صورت شفاهی و خیلی خودمانی به ما می‌گویند که اشتباه کرده‌اند. آیا این درست است؟ واقعا نمی دانم در تکواندو چه خبر است.

قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن با تاکید بر این که فصل گذشته از قضاوت‌های لیگ برتر تکواندو اعتراض داشت و از کمیته‌ داوران شکایت کرده بود، تصریح کرد: آن شکایت را پیگیری کردم، اما در نهایت مسئولان وزارتخانه گفتند که آیین‌نامه فدراسیون اشکال دارد و درست بود. از این بابت که شکایت من که از کمیته‌ داوران بود را در نهایت دیدم، رییس کمیته‌ داوران به عنوان مسئول رسیدگی به آن امضا کرده است. مگر این می‌شود که شما از مرجعی شکایت کنید و همان مرجعی که باید پاسخگو باشد، بخواهد رای صادر کند و حالا شاهد هستیم که دوباره همین اتفاق افتاده است.

ساعی گفت: اگر امسال هم شکایت کنیم همین طور می‌شود که می‌بینیم از فردی که شکایت ‌کرده‌ایم خودش زیر شکایت نامه‌اش را امضا کند و بگوید که کاری نکرده است. نمی‌دانم این چه داستانی است.

دارنده مدال برنز بازی المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، با اشاره به این که در مورد رسیدگی به شکایات ، ضعف وجود دارد و باید آیین‌نامه‌ها اصلاح شود، یادآور شد: امیدوارم طوری شود که از هر کسی شکایت می‌شود پاسخگو باشد، نه این که روند غلط باشد.

قهرمان تکواندوی جهان در پاسخ به این سوال که در این هفته‌ در مسابقات لیگ برتر با ذوالقدری دبیر فدراسیون درگیری لفظی پیدا کرد، گفت: ما تنها با یکدیگر بلند صحبت کردیم و البته کمی تند. اما هنوز هم می گویم که ذوالقدری استاد من است و احترامش را باید نگه دارم. این دعواها و داد و بیدادها به خاطر حساسیت‌های بازی است و روی مسایل فنی است و هیچ مشکل خاصی نیست. بعد از آن داد و بیدادها با یکدیگر ناهار خوردیم و مقدار زیادی هم با صحبت کردیم. مشکلی نداریم.

ساعی در مورد حکم کمیته‌ انضباطی مبنی بر محرومیت او از همراهی تیم استیل البرز تا پایان لیگ برتر امسال نیز گفت: این حکم را قبول دارم، اما یک سوال هم دارم و آن این است که آیا حکم کسی که به داوری اعتراض کند با حکم کسی که فحاشی کرده و الفاظ زشت به کار می‌برد یکی است؟ جالب‌تر این که حکم من سنگین‌تر از حکم کسی است که ناسزا گفته است. یکی از دوستان داور در این مسابقات به من بی‌احترامی کرد و الفاظ زشت به کار برد که رییس سازمان لیگ و کمیته‌ داوران هم این مورد را تایید کردند و فیلم آن هم موجود است، اما می بینیم که در رای کمیته‌ انضباطی برای من محرومیت تا پایان لیگ و یک میلیون جریمه در نظر می‌گیرند، اما برای او تنها محرومیت را در نظر گرفته‌اند. این چه نوع عدالتی است؟

مدیر فنی تیم استیل البرز در پایان گفت: این چطور است که یک پیشکسوت چنین حرف‌هایی را بزند و چنین رفتاری را داشته باشد و تنها یک جلسه محرومش کنند و من که تنها اعتراض کرده‌ام را این طور جریمه کنند. با این رای‌های کمیته‌ انضباطی نتیجه‌ می گیریم که اگر کسی فحاشی کند کمتر جریمه می‌شود تا این که اعتراض کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65952

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]