2

دستگیری ملکه زیبایی ترکیه پس از توهین به اردوغان +تصویر

  • کد خبر : 154339
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲

او با انتشار یک شعر طنز در اینستاگرام، رجب طیب اردوغان را به باد تمسخر گرفته و سیاست‌های او را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز به نقل از پایگاه خبری العربیه، «مروی بویوک سراک» ملکه زیبایی سابق ترکیه به اتهام توهین به رئیس جمهور این کشور در شبکه‌های اجتماعی، توسط پلیس بازداشت شده است.

بر پایه این گزارش، او با انتشار یک شعر طنز در اینستاگرام، رجب طیب اردوغان را به باد تمسخر گرفته و سیاست‌های او را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

مروی بویوک سراک که به مدت ۴ ساعت در مرکز پلیس توقیف و بازجویی شده بود، در دفاع از خود گفت: «من در قصیده طنزآمیزم همه رویدادهایی که در طی سه سال گذشته در ترکیه رخ داد را به باد انتقاد گرفتم. رویدادهایی که حتی قبل از انتخاب اردوغان به ریاست جمهوری اتفاق افتاد. بنابراین به شخص اردوغان اهانت نشده است. این فقط یک شعر طنز است و هیچگونه توهینی به رئیس جمهور در آن نیست. تأکید می‌کنم که قبل از رسیدن اردوغان به ریاست جمهوری آن را منتشر کرده‌ام».

مروی افزود: «من پیش‌تر شعر طنزآمیزی درباره سرود ملی ترکیه سرودم که توسط مجله فکاهی «اویکوسوز» منتشر شد. سرودن شعر طنز مصداق آزادی بیان است».

ملکه زیبایی سابق ترکیه در مورد بازداشت خود گفت: «آن‌ها ۴ ساعت برای بازجویی مرا در مرکز پلیس استانبول نگه داشتند. من در بازجوئی به آن‌ها گفتم که فقط یک شعر سروده‎ام، همین! نه گناهی مرتکب شدم، نه دزدی کردم و نه انسان بدی هستم، برای همین حتی هنگام بازداشت احساس راحتی می‌کردم زیرا می‌دانستم کار اشتباهی انجام نداده‎ام».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=154339

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر