3

جریان انحرافی در صدد است تا قشر متدین بسیجی را از عرصه کنار بزند.

  • کد خبر : 720
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲

فارس: امام جمعه مشهد گفت: جریان انحرافی به این نتیجه رسیده است که قشر متدین بسیجی را از عرصه کنار بزنند. آیت‌الله علم‌الهدی یکشنبه‌شب در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، امام خمینی (ره) را همچون موسی (ع) خواند که قوم بنی‌اسرائیل را از ظلمات بندگی و ذلت فرعونیان به […]

فارس: امام جمعه مشهد گفت: جریان انحرافی به این نتیجه رسیده است که قشر متدین بسیجی را از عرصه کنار بزنند.

آیت‌الله علم‌الهدی یکشنبه‌شب در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، امام خمینی (ره) را همچون موسی (ع) خواند که قوم بنی‌اسرائیل را از ظلمات بندگی و ذلت فرعونیان به سمت نور که همانا بازگشت به سمت خدا بود، هدایت کرد.

امام جمعه مشهد گفت: امام هم توانست مردم متدین ایران را از چنگال طاغوت نجات دهد و اسلامی را که محدود به چهار دیواری مساجد شده بود از زندان خود بیرون آورده و از آن پس مردم می‌توانستند آزادانه خدا را در هرکجا و هر زمان عبادت کنند.

وی در ادامه وابستگی و ارتباط گسست ناپذیر مردم با نظام جمهوری اسلامی را به دلیل وابستگی به ائمه و اهل‌بیت ذکر کرد و گفت: اگر مردم ما دارای این ارتباط محکم نبودند چطور امکان داشت که تنها با یک حجت امام زمان (عج) و یک فقیه از تبار اهل بیت افرادی را تا به آن درجه از فداکاری، عشق به ایثار و شوق شهادت بکشاند، برای آنکه طاغوت را ریشه کن کنند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: قیام ۱۵ خرداد ۴۲ در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در مقابل جنایاتی که جلادان رژیم پادشاهی پهلوی در مدرسه فیضیه قم به پا کرده بودند، روی داد.

وی افزود: مردم تاسوعا و عاشورای سال ۴۲ را به عنوان تجدید خاطره‌ای از محرم کربلای ۶۱ که در حضور امام حسین (ع) تشکیل شد، تشبیه کردند و عرصه تاسوعا و عاشورا در فیضیه قم و در تهران به وسیله دسته‌های عزاداری امام حسین (ع) و قمر بنی هاشم منجر به حماسه ۱۵ خرداد شد.

وی شهادت ۱۵ هزار شهید در روز ۱۵ خرداد را نشانه‌ای از استیصال حکومت پهلوی در برابر دستگیری امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: منشأ حرکت ۱۵ خرداد عشق به اهل بیت بود.

علم‌الهدی قیام مردم بحرین را که با دستان خالی در برابر خراب کردن مساجد و به آتش کشیدن قرآن‌ها مقابله می‌کنند را مثالی بارز از تاثیر امام بر مسلمانان منطقه ذکر و خاطرنشان کرد: روزی که دین برای مردم ارزش پیدا کند و آن قدر عزیز شود که سینه خشکشان را در برابر گلوله قرار دهند، آن روز زمان پیروزی مردم است.

وی با مقایسه وضع آمریکا در ۴۷ سال پیش با دوران امروز گفت: آمریکا در این زمان به عنصری منفور در میان ملت‌های منطقه و مستأصل در جهان تبدیل شده است.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به فتنه ۸۸ و جریان انحرافی، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش اسلام شیعی در دنیا هنوز کارها تمام نشده است درایت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب در فتنه ۸۸ بود که توانست دشمنان این نظام را سرکوب کند و اسلام و دین را به جریانی قوی حاکم کند.

وی با ذکر این نکته که آزادی و مهیا بودن توانایی‌های بسیار در مملکت و مردم، سبب وسوسه جریان‌های سیاسی برای رسیدن به قدرت و ثروت شده است، گفت: هر روز با توطئه‌ای روبه‌رو هستیم و امروز آن توطئه گروه انحرافی است.

علم‌الهدی در ادامه محور قیام ۱۵ خرداد را نه نخبگان و نه سرمایه‌داران بلکه مردم متدین و حزب‌اللهی دانست و افزود: تا به امروز بسیجیان نگذاشتند که قدرت طلبان به چپاول مردم بپردازند به دلیل آنکه تابع مدیریت و رهبری خوب مقام معظم رهبری بوده‌اند.

وی انتخابات آینده مجلس را خطری دیگر دانست که از سوی جریان‌های سیاسی به حاشیه رانده شده است.

امام جمعه مشهد گفت: جریان انحرافی به این نتیجه رسیده است که قشر متدین بسیجی را از عرصه کنار بزنند زیرا اگر این قشر نفوذ کند نمی‌گذارد قدرت پرستان قدرت را در دست بگیرند.
علم‌الهدی اظهار داشت: باید جلوی این کار گرفته شود و نباید این افراد به عنوان انسان‌هایی داغ و افراطی کنار زده شوند.

امام جمعه مشهد هوشیاری بسیجیان را در برابر این مورد که به جای افراد عاشق ولایت، کسانی قدرت را در دست بگیرند که روزی به دنبال معامله با جریان‌های سیاسی و یا خارج از کشور هستند را ضروری دانست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=720

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر