3

دختری که در ژاپن سفیر می‌شود

  • کد خبر : 72670
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳

رسانه‌های آمریکایی از احتمال سفیر شدن دختر جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا خبر دادند.

دختر جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا احتمال دارد، سفیر آمریکا در ژاپن شود. رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که اوباما آماده است که کارولین را به این پست مهم منصوب کند. این شائبه که هنوز از طرف کاخ سفید تکذیب نشده، از دو هفتۀ پیش تاکنون بر سر زبانها افتاده است.

گفتنی است روسای جمهور آمریکا غالباً برای پست‌های خارج از کشور از شخصیت‌هایی استفاده می‌کنند که در زمان تبلیغات ریاست جمهوری‌شان یا از لحاظ مالی حامی آنها بوده‌اند و یا نقش مهمی در پیروزی آنها ایفا کرده‌‌اند؛ مسئله‌ای که در مورد کارولین کندی دقیقاً مصداق دارد؛ به خصوص آنکه با وارد شدن سناتور تد کندی، برادر جان اف کندی به انتخابات سال ۲۰۰۸ تحول مهمی در کمپین تبلیغاتی اوباما و در مقابل رقیب او هیلاری کلینتون بود. در سال ۲۰۱۲ نیز کارولین یکی از مدیران کمپین دور دوم ریاست جمهوری اوباما بود.

کارولین کندی، ۵۵ ساله و اهل نیویورک است و به ظاهر قرار است سنت خاندان خود را طی کند. پدربزرگ کارولین، سفیر آمریکا در لندن در زمان ریاست جمهوری فرانکلین روزولت بود. عمۀ کارولین، جین، از سوی بیل کلینتون به عنوان سفیر آمریکا در ایرلند منصوب شده بود. از این رو انتخاب کارولین برای سفارت آمریکا در ژاپن به دیدۀ مثبتی نگریسته می‌شود، کشوری که در آن به طور سنتی از چهره‌ها و شخصیت‌های برجستۀ آمریکایی برای سفارت آمریکا استفاده می‌شود همانند معاون کارتر والتر موندال که در سال ۱۹۹۳ برای این پست در نظر گرفته شد.

اما انتصاب کارولین برای سفارت ژاپن به دلیل تشدید تعارضات با چین و همچنین کره شمالی تا اندازه‌ای تحت‌الشعاع قرار گرفت. البته کارولین کندی نه کارشناس ژاپن است (البته او ماه عسل خود را در سال ۱۹۸۶ در این کشور گذراند)، نه سیاستمداری کارکشته و نه حتی یک دیپلمات. اما حمایت وزیر خارجۀ جدید آمریکا، جان کری از وی، که رابطۀ بسیار خوبی با کارولین دارد، در این انتخاب بسیار تعیین کننده بوده است.

کارولین را بیشتر نویسنده‌ای می‌شناسند که دارای آثار زیادی است و به تازگی از او کتابی دربارۀ شعر منتشر شده است. او رئیس کتابخانه جان اف کندی و همچنین مشاور و عضو برخی از موسسات مطالعات سیاسی اعم از مدرسۀ هاروارد نیز هست؛ جایی که در آن دیپلم وکالت خود را دریافت کرد. او را یکی از فعالان حوزۀ آموزشی، خدمات ارتباطی و اجتماعی و مبارزه برای برابری مرد و زد نیز می‌شناسند.

خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=72670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر