3

آیا پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ضرر رژیم صهیونیستی است؟

  • کد خبر : 333623
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸

حزب دموکرات آمریکا که جوزف بایدن نمایندگای آنها را در انتخابات نوامبر برعهده دارد به رغم تمام خدماتی که تاکنون به صهیونیست داده امروز از جانب برخی آمریکایی های صهیونیست متضاد با منافع رژیم صهیونیستی توصیف می شود.

 

آیا پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ضرر رژیم صهیونیستی است؟

به گزارش افق انلاین ، دیوید فریدمن، سفیر ایالات متحده آمریکا نزد رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی اعلام کرده است که انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، به نقع رژیم صهیونیستی نخواهد بود. جدا از اینکه چرا فریدمن این جنگ روانی را در رسانه ها آغاز کرده است و آیا ارتباطی به عقب افتادن ترامپ در نظرسنجی‌ها دارد یا نه، گفته‌های فریدمن در حالی مطرح می‌شود که خدمات دموکرات‌ها به رژیم صهیونیستی اگر بیشتر از خدمات جمهوری‌خواهان نبوده باشد، کمتر نیست. لذا در راستای اثبات تناقض گویی فریدمن، در این نوشته نگاهی به خدمات دموکرات‌ها به رژیم صهیونیستی خواهیم داشت.

آنچه در پی خواهد آمد شامل خدماتی است که بطور خاص حزب دموکرات‌ آمریکا در رقابت با رقبای جمهوریخواه خود برای خوشایند صهیونیست‌ها ارایه کرده است. در این گزارش خدمات عمومی که در تمامی دوره ها از سوی آمریکا به نفع اسرائیل بوده را شامل نمی‌شود. مثلا کمک اقتصادی سالانه و کمک‌های تسلیحاتی به صهیونیست‌ها و هم پیمانی استراتژیک بدون توقف در تمامی این سال های ادامه داشته است که به آنها اشاره‌ای نخواهد شد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا ,

شرح عکس: هری ترومن، رئیس جمهور اسبق آمریکا

به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی

سال ۱۹۴۸ میلادی هنگامی که صهیونیست‌ها با کمک بریتانیا تأسیس رژیم جعلی اسرائیل را اعلام کردند، رئیس جمهور وقت آمریکا، یک دموکرات بود. هری ترومن که از سال ۱۹۴۵ قدرت را در دست گرفته بود نیمه شب ۱۴ می ۱۹۴۸ هنگامی که تنها ۲۰ دقیقه از اعلام تأسیس رژیم مجعول صهیونیستی گذشته بود، این رژیم را به رسمیت شناخت و پس از اتحاد جماهیر شوروی دومین کشوری بود که طی کمتر از یک ساعت به رژیم کودک کش صهیونیستی رسمیت بخشید.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا ,

شرح عکس: جلسه سازمان ملل برای عضویت رژیم صهیونیستی

عضویت در سازمان ملل

صهیونیست‌ها پس از اعلام تأسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ به دنبال عضویت در سازمان ملل بودند. عضویت این رژیم در سازمان ملل در ۱۱ می ۱۹۴۹ با کمک هری ترومن، رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده انجام شد. شورای امنیت در قطعنامه ۶۹ خود، عضویت این رژیم را به صورت مشروط پذیرفت. اما هنگامی که این قطعنامه برای تصویب در مجمع عمومی به صحن علنی رفت ۳ مرتبه مورد قبول اعضای مجمع عمومی قرار نگرفت. این ترومن بود که برای آنکه عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با موفقیت انجام شود، اقدام به اعمال فشار بر برخی کشورهای ضعیف آفریقایی و کوچک کرد تا رأی منفی کشورهای اسلامی را برای عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خنثی کند.

 

۴ وتو به نفع رژیم صهیونیستی

جدای از رؤسای جمهوریخواه، رؤسای جمهور دموکرات ایالات متحده تاکنون ۴ مرتبه از وتو در سازمان ملل به نفع صهیونیست‌ها استفاده کرده اند. جیمی کارتر در سال ۱۹۸۰، بیل کلینتون ۲ مرتبه در سال های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۷ و باراک اوباما در سال ۲۰۱۴ از این حق ضد انسانی علیه فلسطینی‌ها و به نفع رژیم منحوس صهیونیستی استفاده کرده اند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا ,

شرح عکس: توافقنامه کمپ دیوید ۱۹۷۹ بین مصر و رژیم صهیونیستی در دوره جیمی کارتر

اولین عادی سازی روابط

اولین عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و مصر در سال ۱۹۷۹ در دوره ریاست جمهوری جیمی کارتر دموکرات انجام شد و صهیونیست ها برقراری روابط با کشورهای عربی را در دوره کارتر برای اولین بار به دست آوردند.

این روند در دوره دو رئیس جمهور جمهوری خواه یعنی رونالد ریگان و بوش پدر ادامه نیافت و دومین عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی با اردن در سال ۱۹۹۴ در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون دموکرات رقم خورد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا ,

شرح عکس: توافقنامه وادی عربه ۱۹۹۴ بین اردن و رژیم صهیونیستی در دوره بیل کلینتون

روند سازش

اگرچه این بوش پدر جمهوری خواه بود که طرح سازش موسوم به «روند صلح خاورمیانه» را دردوره دوم ریاست جمهوری اش ارائه کرد اما توافقی که براساس آن طرح اجرایی شد و تحت عنوان توافقنامه اسلو شناخته می شود در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون دموکرات انجام پذیرفت.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا ,

شرح عکس: توافقنامه اسلو ۱۹۹۳ بین سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی در دوره بیل کلینتون

تسنیم/در دوره کلینتون این روند ادامه یافت و ۵ دور مذاکرات سازش بین سال های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۰ در دوره کلینتون انجام شد. هرچند مذاکرات سازش به دلیل سیاست خاص صهیونیست‌ها که با هدف مذاکره برای خرید وقت انجام می شد به نتیجه نرسید اما بیشترین مسیر روند سازش در دوره کلینتون انجام شد.

علاوه بر اینکه پس از کلینتون، در دوره بوش پسر این روند عقیم ماند و در دوره باراک اوبامای دموکرات بود که به صورت جدی پیگیری و دنبال شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=333623

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر