1

به شرط وجود فرد شایسته‌تر کناره‌گیری خواهم کرد

  • کد خبر : 73876
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من نه فقط در بین ائتلاف اکثریت اصولگرایان بلکه در بین سایر ائتلاف‌ها نیز به شرطی که فرد اصلح نسبت به من وجود داشته باشد، کناره‌گیری خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ نشست خبری “یحیی آل‌اسحاق” ، عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان (کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری) با حضور جمعی از اصحاب رسانه در محل باشگاه خبرنگاران آغاز شد.

وی با تقدیر و تشکر از این خبرگزاری به دلیل برگزاری این گونه نشست‌های خبری گفت: ایجاد چنین فضاسازی در حالی که کمتر از دو ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است نشان از دور اندیشی و هوشیاری رسانه‌های داخلی دارد که جای تشکر و تقدیر است.

وی افزود: مجموعه زندگی بنده همواره در عرصه اقتصاد شکل گرفته است و در طول زمان‌هایی که در عرصه کشور خدمت کرده‌ام به مقوله اقتصاد توجه ویژه‌ای داشته‌ام که امیدوارم این موضوع مورد عنایت بیشتر قرار گیرد.

آل اسحاق اظهار داشت: مقوله سلامت و رفع گرفتاری‌های مردم جزو نیازهای اساسی است که باید مورد پیگیری مسئولین قرار گیرد.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: علی‌رغم اینکه در طی انتخابات‌های گذشته در عرصه ریاست جمهوری حوزه‌های سیاسی مورد تأکید بوده است اما باید این موضوع در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری مدنظر قرار گیرد که حوزه اقتصاد و فرهنگ مورد توجه بیشتر باشد.

*توجه به مقوله اقتصاد رکن اصلی دولت یازدهم

آل اسحاق تأکید کرد: توجه به حوزه اقتصاد و فرهنگ دو مقوله مهمی است که در دولت یازدهم باید به آن بها داده شود.

وی با بیان اینکه براساس احساس وظیفه به صحنه آمده‌ام گفت: وظیفه خودم می‌دانم که در هر سطح و سطوحی به نظام خدمت کنم.

وی با اشاره به شعار انتخاباتی‌اش برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از آسیب‌های عمده‌ای که امروز در کشور می‌بینیم بحث اخلاقی است.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از بسترهای ضروری برای هر برنامه‌ریزی فضای اخلاقی است، ادامه داد: فضای کشور ما به جای فضای تعاملی به فضای تعارضی تبدیل و بداخلاقی جایگزین خوش‌ اخلاقی شده است.

*یکی از وظایف دولت آینده بسترسازی برای ایجاد فضای تعاملی است

آل‌اسحاق تأکید کرد: فضای بداخلاقی معادل است با اتلاف نهضت سرمایه، انرژی و توان و لذا یکی از وظایف مهم دولت آتی بستر سازی برای فضای تعاملی به جای فضای تعارضی است.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان تصریح کرد: همه باید به مبانی اخلاقی باز گردیم چرا که اعتقادات دینی و الگوهای والاتبار ما در حوزه اخلاقی است.

آل‌اسحاق به ضرورت توجه به مباحث اقتصادی اشاره کرد و افزود: امروز تمامی تهدیدهای خارجی به حوزه اقتصادی باز می‌گردد و مهمتر اینکه مقام معظم رهبری نیز بارها عنوان کرده اند که ضرورت این دوره حماسه اقتصادی است.

*نیروی پیش برنده و بحث اصلی دولت آینده اقتصادی است

آل‌اسحاق افزود: در این مقطع شرایط اقتصادی کشورمان به گونه‌ای است که جز با یک حرکت حماسه‌ای امکان پذیر نخواهد بود و باید نیروی پیش برنده دولت آینده و بحث اصلی آن اقتصاد باشد.

کاندیدای انتخاباتی حزب مؤتلفه اسلامی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی براینکه ما پیشرفت بدون عدالت نمی‌خواهیم اشاره کرد و گفت: سیاست نیز یکی از ضروریات امروز است و اقتدار و جلوگیری از تهدیدها همه در سیاست خلاصه می‌شود.

آل‌اسحاق با بیان اینکه سیاست نیز الزامات خود را دارد، افزود: یکی از این الزامات سعه صدر است و باید تلاش کنیم همه ظرفیت‌هایی که کنار گذاشته شده در بحث اقتصادی بازگردد.

وی تأکید کرد: سیاست، اقتصاد و اخلاق باید جزو برنامه‌های عملیاتی دولت آینده باشد.

*عدم توجه به اصلح بودن کاندیداها خلاف شرع است

آل اسحاق در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا انتخاب کاندیدای نهایی با معیار نظرسنجی و اصلح بودن آن فرد که مورد تأکید مقام معظم رهبری است تداخلی ندارد؟ پاسخ داد: ملاک اصلی انتخاب، اصلح بودن آن فرد است و در این مقطع تاریخی همه باید قبول مسئولیت کرده و مناسب‌ترین و صالح‌ترین فرد را انتخاب کنند.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان  ادامه داد: اگر هر کسی به هر دلیلی در انتخاب شخص مورد نظر خود و اصلح بودن آن توجه نکند کار خلاق شرع و اخلاق کرده است.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من با صراحت اعلام می‌کنم اگر کسی اصلح‌تر از من وجود دارد اولویت با انتخاب اوست و حتی خود من نیز با او همکاری خواهم کرد.

*نظرسنجی شاخص نهایی نیست

آل‌اسحاق در رابطه با مکانیزم مناسب برای انتخاب فرد اصلح گفت: جبهه اصولگرایان در این مسئله حتما باید به یک نظر واحد برسند.
وی ادامه داد: مکانیزم نظرسنجی یکی از شاخص‌ها است ولی هنوز نهایی نشده است و سه اصل مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت در انتخابات مطرح هستند لذا با توجه به گزینه مقبولیت فرد مورد نظر باید مورد قبول مردم باشد.

آل‌اسحاق گفت: در فضای رقابتی فقط اصولگرایان حضور ندارند بلکه اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و مستقلین نیز حضور خواهند یافت لذا انتخاب فرد اصلح باید در چارچوب ملاک نظام و با رأی و انتخاب مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: ما به دنبال مکانیزمی هستیم تا نظر واحد و نهایی خود را بیان کنیم که این نظر نهایی براساس واقعیت بوده و در حال شکل‌گیری است.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه نتایج نظرسنجی معمولا در هفته‌های آخر مشخص می‌شود انتظار می‌رود ۱۵ اردیبهشت نتایج نظرسنجی مشخص شود که این نتیجه پایه و ملاک اولیه خواهد بود.

*اصولگرایان روحانیت را فصل‌الخطاب قرار داده‌اند

آل‌اسحاق در پاسخ به اینکه آیا فرد انتخابی از بین ائتلاف اکثریت اصولگرایان از سوی سایر افراد مورد تمکین قرار خواهد گرفت؛ تضمین این اصل دین و اخلاق است و اصولگرایان روحانیت را فصل‌الخطاب قرار داده‌اند که اگر به نتیجه نرسیدیم هر مکانیزمی که آنها مشخص کنند از آن تبعیت خواهیم کرد.

آل اسحاق در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به تکثر و تعدد کاندیداها از حزب‌های مختلف، مکانیزم انتخاب کاندیدای واحد چگونه خواهد بود؟ گفت: در عرصه انتخاباتی چند بلوک شامل ائتلاف سه‌گانه، ائتلاف اکثریت اصولگرایان، مستقلین و جبهه پایداری داریم و پیشنهاد ما این است که ابتدا هر بلوک از بین خود یک فرد را انتخاب و سپس از بین افراد انتخاب شده یک نفر به عنوان کاندیدای واحد معرفی شود.

وی افزود: در رابطه با این مسئله مکانیزم‌هایی در حد دیدگاه مطرح است اما مکانیزم نهایی هنوز مشخص نشده و حرکتی در حال شکل گیری است.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: رسیدن به یک نفر واحد، اصل مهم است؛ فرد مورد نظر باید ۱۷ تا ۲۰ میلیون آراء داشته باشد که در صورت تکثر کاندیداها تعداد آراء بین افراد پخش خواهد شد.

آل‌اسحاق گفت: من نه فقط در بین ائتلاف اکثریت اصولگرایان بلکه در بین سایر ائتلاف‌ها نیز به شرطی که فرد اصلح تر نسبت به من وجود داشته باشد، کناره‌گیری خواهم کرد.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه در صورت نهایی شدن خروجی ائتلاف‌ها نقش سایر کاندیداها در کابینه دولت آینده چیست؟ اظهار داشت: این مسئله را می‌توان از منظر بحث حقوقی و اجرایی مورد بررسی قرار داد. براساس مباحث حقوقی فقط یک نفر می‌تواند رئیس جمهور شود.

وی ادامه داد: انجام تقسیم کار به راحتی امکان پذیر و یکی از ضروریت دولت آتی کار در یک محیط خرد جمعی است.

*در صورت رئیس جمهور شدن اتاق فکر و هماهنگی تشکیل می دهم

آل‌اسحاق گفت: می‌توان یک شورای مشورتی و هماهنگی را برای ریاست جمهوری درست کرد و اگر من رئیس جمهور شوم حتما یک اتاق فکر و هماهنگی را مرکب از همه کسانی که در صحنه حاضر هستند، تشکیل می‌دهم که وزرا نیز از همان گروه قابل تعیین شدن هستند.

*برای مقابله با تحریم ها تجربیات خوبی داریم

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تیمی برای مقابله با مسئله تحریم و یا جدا کردن اقتصاد دولتی از نفت در ائتلاف اکثریت اصولگرایان تشکیل شده یا خیر؟ گفت: مسئله تحریم‌ها چیز تازه‌ای نیست ما از اول انقلاب در تمامی حوزه‌ها تحریم بوده‌ایم اما خوشبختانه تجربیات خوبی را برای مقابله با تحریم‌ها بدست آوردیم.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما در شرایط تحریم حدود ۷۰ میلیارد دلار واردات داشتیم و اگر آنان می‌توانستند این سیستم را نیز قفل می‌کردند اما ما در این شرایط توانستیم با جهان مبادله اقتصادی داشته باشیم.

آل اسحاق تأکید کرد: در بحث تحریم‌ها مهم این است که از تجربیات حاصل شده استفاده کنیم.

وی افزود: در زمان جنگ کسی به اتاق من نمی‌آمد مگر آنکه قاچاقچی بود و ما با این قاچاقچی‌ها توانستیم تدارکات شرایط جنگ را فراهم کنیم بنابراین مهم استفاده از تاکتیک، روش و تجربیات است.

*این دولت جرأت ساختار شکنی را داشت

آل اسحاق در پاسخ به سوالی درباره نقاط قوت دولت‌های نهم و دهم گفت: دولت‌های نهم و دهم نقاط قوت بسیاری بالایی از جمله اهل تلاش بودن، فعال بودن، جرأت داشتن و ریسک پذیربودن را داشت.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان افزود: به عنوان مثال مسئله هدفمندی یارانه‌ها یکی از آرزوهای بعد از جنگ دولت‌ها بوده است و این دولت توانست هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند البته مشکلاتی نیز در بحث مدیریت آن وجود دارد.

آل‌اسحاق با بیان اینکه این دولت جرأت ساختار شکنی را داشت، ادامه داد: این گفته من حرفی دوپهلو است و اما برخی ساختارها به گونه‌ای بود که خود آن ساختار مانع خیز بود اما آن دولت این ساختار را شکست.

وی افزود: متأسفانه دولت با دخالت در سیاست‌های پولی و برنامه‌های بانک‌ها مشکلات بسیاری در کشور بوجود آورد.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان تصریح کرد: ورود سیاست‌های پولی و مالی با تغییرات گسترده شورای پول و اعتبار را برهم زد و مشکلات فراوانی را در زمینه اقتصادی کشور بعمل آورد.

آل‌اسحاق با بیان اینکه در صحنه‌های بین‌المللی دولت نهم و دهم دستاوردهای خوبی داشت، اظهار داشت: متأسفانه دولت نهم و دهم در برخورد با مسائل بین المللی هیچگاه اقتدار و تدبیر را حفظ نکرده و کارشکنانه و ساختار شکنانه وارد عمل شده است.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مشکل تورم و اقتصادی دو مشکل اساسی هستند که به طور حتم در دولت آینده باید به آنها توجه داده شود.

* مقوله اقتصادی با حرف و شعار عملی نمی‌شود

آل‌اسحاق افزود: مقوله اقتصادی با حرف و شعار عملی نمی‌شود و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که بیان شعارهای بدون پشتوانه فکری مشکل‌ساز است.

وی اظهار داشت: متأسفانه حجم بالای نقدینگی باعث شده است که ارزش پولی کشورمان پایین آمده و ما با مشکلات متعددی روبرو شویم لذا برای حل این موضوع باید نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم.

عضو  ائتلاف اکثریت اصولگرایان با بیان اینکه دولت هدفمندکردن یارانه ها را به خوبی شروع کرد اما در اجرای آن ناکام ماند، اظهار داشت: متأسفانه تورم سبب شد که یارانه‌ای که به مردم داده می‌شود بلعیده و مشکلات متعددی را برای کشور بوجود بیاورد.

آل اسحاق ادامه داد: طرح مسکن مهر در دولت احمدی‌نژاد با توجه به نیازهای اساسی کشور طرح خوبی بود اما باید مقداری آن را تعدیل کرد.

وی افزود: درست یا غلط بودن این طرح در حال حاضر اهمیت ندارد بلکه مهم این است تمامی مسکن‌های مهر باید تکمیل شده و به مردم تحویل داده شود و برای این کار حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان لازم است.

*در ادامه دادن طرح هدفمندی یارانه‌ها شکی نیست

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری درباره بحث هدفمندی یارانه‌ها گفت: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها آثار مثبتی داشته اما آسیب‌هایی هم به جا گذاشته است، در ادامه دادن اجرای این طرح هیچ شکی نیست اما باید درباره جهت گیری و شیوه آن بازبینی شود تا بتوان تورم را کنترل کرد.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان دررابطه با آتیه اقتصاد کشور گفت: هرچند در شرایط کنونی اقتصاد کشور چالش‌هایی وجود دارد اما در این زمینه مجموعه بنیان‌های زیادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی وجود دارد که با درپیش گرفتن تدابیر درست همه چالش‌ها رفع خواهد شد.

وی افزود: گذر از این پیچ اقتصادی با فضای همدلی و همکاری امکان پذیر خواهد بود.

*کاهش وابستگی اقتصادی در اولویت قرار دارد

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری به عدم تطابق سیاست‌های خارجی با سیاست‌های اقتصادی داخلی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه بین الملل به دلایل مختلف براساس اهداف خود با جهان چالش‌هایی داریم لذا در حوزه اقتصادی داخلی نیز باید متناسب با سیاست‌های خارجی رفتار کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی باید وابستگی خود به خارج را تا حدممکن کاهش دهیم چرا که هر چه وابستگی بیشتر میزان چالش‌ها نیز بالاتر خواهد بود لذا دو سیاست خارجی و داخلی باید هماهنگ با هم باشند.

آل اسحاق به اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: ما باید با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بکارگرفتن اقتصاد مقاومتی وابستگی اقتصادی خود را به حداقل برسانیم و نوع تعاملات بین المللی و اقتصادی ما باید با هم همخوانی داشته باشد.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی گفت: ما در روابط منطقه‌ای و جهانی خود سه گزینه پیش روی خود داریم یا باید در نظام بین الملل هضم شویم، یا باید حذف شویم و یا باید با دنیا تعامل داشته باشیم.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ما از مدار غرب بیرون آمدیم لذا هضم در نظام بین الملل برای ما امکان پذیر نیست و حذف نظام بین الملل امکان ندارد.

آل‌اسحاق گفت: آتیه مدیریت جهان قطعا بر مبنای اعتقادات ما خواهد بود چرا که اعتقادات ما جهانی است لذا ما باید با جهان و منطقه تعاملی منطقی داشته باشیم.

وی ادامه داد: تعامل ما باید با حفظ اصول، اعتقادات، ارزشها، منافع ملی و حیاتی ما همراه باشد و این تعامل منطقی حتما باید با ادبیات تعاملی باشد نه تخاصمی.

وی ادامه داد: بعضی دیدگاه‌ها معتقدند که تعامل ما با دنیا امکان پذیر نیست در حالی که من معتقدم تعامل با جهان با حفظ اصول و اعتقادات و با ادبیات درست امکان پذیر است.

کاندیدای حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری به اهمیت ایران اشاره کرد و گفت: امروزه توان و اقتدار ایران برای غرب آشکار است و آنها مجبورند در تمامی تحولات منطقه ملاحضات ایران را مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری راه را برای ما نشان داده اند و گفتند ما با غرب تعامل می‌کنیم زمانی که آنها دست از دشمنی با ما بردارند.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پایان خاطرنشان کرد: سه بحث امنیت هسته‌ای، امنیت منطقه‌ای و امنیت انرژی برای ما دارای اهمیت خاصی است و نیاز به تدابیر مناسبی داریم که با هدایت‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری به آنها خواهیم رسید.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=73876

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر