2

مردم ما از حمله آمریکا و کشورهای اروپایی به ایران ، هیچ نگرانی به خود راه نمی‌دهند

  • کد خبر : 7412
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱

امام جمعه مشهد گفت: اگرمردم در جایی احساس کنند نسبت به مسائل دینی بی تفاوتی صورت پذیرفته است، دچار التهاب می‌شوند. به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد علم‎‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد افزود: مسوولان نظام بدانند که هر کجا پرچمدارمظاهر دینی باشند، در قلب مردم جای دارند، اما اگر خدای نخواسته […]

امام جمعه مشهد گفت: اگرمردم در جایی احساس کنند نسبت به مسائل دینی بی تفاوتی صورت پذیرفته است، دچار التهاب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد علم‎‌الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد افزود: مسوولان نظام بدانند که هر کجا پرچمدارمظاهر دینی باشند، در قلب مردم جای دارند، اما اگر خدای نخواسته مردم در جایی احساس کنند، نسبت به مسایل دینی بی‌تفاوتی صورت پذیرفته و دستگاه‌های اجرایی را در مقام توسعه ناهنجاری‌ها مشاهده کنند، دچار التهاب می‌شوند.

وی افزود: اگر به مردم ما گفته شود که آمریکا و کشورهای اروپایی با تمام توان درصدد حمله به ایران هستند، هیچ نگرانی به خود راه نمی‌دهند، اما همین مردم، اگر ببینند برخی از ناهنجاری‌ها و ضد ارزش‌ها در جامعه اجرا می‌شود و دستگاه‌های اجرایی در مقابل آن بی‌تفاوت هستند، به شدت نگران شده و واکنش نشان خواهند داد.

امام جمعه مشهد تا کید کرد: آن چیزی که برای مردم ما در درجه اول اهمیت قرار دارد، مسایل اقتصادی و معیشتی نیست، بلکه اولویت اول مردم، حفظ دین و دینداری در جامعه است.

وی گفت: اگر مسوولان، انواع خدمات را برای مردم انجام دهند، اما در برابر مسایل دینی بی‌تفاوت باشند، مردم از آنان راضی نخواهند بود.

علم الهدی افزود: طی روزهای گذشته با پیگری نمایندگان مجلس، چند تن از مسوولان اجرایی کشور به مجلس فراخوانده شدند تا برنامه‌ها و اقدامات خود را در مورد توسعه بی‌حجابی و مقابله با اراذل و اوباش ارایه دهند که متاسفانه شاهد فرافکنی و عدم مسوولیت پذیری در صحبت‌های این افراد بودیم.

وی گفت: این سخنان نشان می‌دهد که برخی از مدیران اجرایی کشور، تصمیم جدی برای مقابله با این ناهنجاری‌ها ندارند و این سخنان باعث ملتهب شدن اقشار جامعه خواهد شد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۶۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را به تصویب رساند، که وزارت علوم را موظف به اجرای قانون عفاف و حجاب و اصلاح وضعیت فرهنگی در دانشگاه‌ها می‌کرد، اما امروز پس از گذشت ۲۴ سال از تصویب آن و روی کار آمدن چندین دولت و وزیر، این مصوبه اجرایی نشده است.

وی تاکید کرد: حالا پس از گذشت ۲۴ سال یک وزیر متدین پیدا شده و درصدد اجرایی کردن این قانون است، اما برخی از مسوولان به او می‌گویند این طرح غیرعالمانه است و نباید اجرایی شود و این گونه سخنان یک درد بزرگ در جامعه است.

علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: نماز جمعه ضامن اجرای مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: مسلمانان در سراسر دنیا، نظام جمهوری اسلامی ایران را با تابلوی نماز جمعه می‌شناسند و به همین سبب این نظام را وابسته به رسول خدا(ص) می‎دانند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: نماز جمعه بزرگترین وسیله‌ای است که نظام را در قلب مردم جامعه جا می‌اندازد و نظام را آمیخته با ایمان و دین مردم قرار می‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=7412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر