1

هاشمی رفسنجانی: به عنوان یک مشاور در خدمت نظام و مردم هستم

  • کد خبر : 74210
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۳

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید تلاش کنیم سرمایه‌های از دست رفته کشور که نتیجه قدرت‌طلبی و باندبازی منحرفان و زورگویان است، دوباره احیا شود.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استانداران اسبق کشور، آنها را «نیروهای مخلص و دلسوز نظام و کشور» خواند.

وی با اشاره به سابقه تلاش و کوشش‌ های بی‌ وقفه آنان برای پیشرفت، آبادانی و سازندگی ایران اسلامی افزود: استفاده از توان، تجربه و دانش نخبگان و مدیران سابق کشور نیازمند سازماندهی و ایجاد ساختاری مردمی و حکومتی است تا بتوان از توانمندی‌های پراکنده سرمایه‌های انسانی کشور به نحوه مفید بهره برد.

بنا بر گزارش فارس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دستجات، جمعیت‌ها و احزاب قوی و فراگیر را زمینه و بستر مناسبی برای گردهمایی و هماهنگی نخبگان و مدیران ادوار گوناگون نظام اسلامی و نیز دلسوزان و وفاداران به انقلاب اسلامی خواند.

هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از عدم تحمل احزاب اصیل، مردمی و فراگیر در کشور، افزود: در حال حاضر وجود احزابی همچون حزب جمهوری اسلامی با فراگیری کشوری، نیازی اساسی برای سازماندهی تقاضاهای بخش‌ های گوناگون جامعه و تهیه برنامه‌های کارشناسی و کارآمد و نیز عملی کردن خواست ملی در سطوح بالای نظام است.

وی در تشریح موفقیت‌های پس از جنگ و عبور کشور از بحران و خرابی به سمت توسعه و پیشرفت، عواملی چون همراهی کامل ملت با مسئولان نظام، هماهنگی و همدلی ارکان مختلف کشور از صدر تا ذیل، همکاری قوای کشور برای سازندگی کشور اشاره و تأکید کرد: باید تلاش کنیم سرمایه‌های از دست رفته کشور که نتیجه قدرت‌طلبی و باندبازی منحرفان و زورگویان است، دوباره احیا شود و این جز با صداقت، شجاعت و بازگشت از مسیر اشتباه و جبران مافات امکان‌پذیر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری مردم ایران را دوستدار و وفادار به نظام و انقلاب خواند و تصریح کرد: باید خواست‌های به حق مردم که همان آرمان‌های اصیل انقلاب و امام راحل(ره) است، مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به درخواست‌های مکرر جمع حاضر برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری، از حسن ظن و تلاش دلسوزانه آنان برای گسترش مشارکت عمومی و تقویت پایه‌های نظام و انقلاب تشکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا فردی صالح، کارآمد و دارای اندیشه و مقبولیت مردمی و قوی پا به عرصه بگذارد و بنده نیز تمام توان خود را همچون گذشته به عنوان یک مشاور برای نظام و در جهت خواست‌های مردم به کار خواهم برد.

در ابتدای این دیدار برخی استانداران اسبق دیدگاه‌های خود را پیرامون اوضاع کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در محورهای زیر بیان کردند:

– لزوم هزینه کردن توان، سرمایه و آبروی شخصیت‌های مؤثر نظام همچون هاشمی رفسنجانی برای برون‌رفت کشور از مشکلات موجود

– سرایت تضعیف انسجام ملی به نخبگان و افراد باتجربه کشور و جایگزینی فرد محوری به جای کار جمعی و سیستمی

– تضعیف احزاب و عدم تحمل کار جمعی در کشور

– قرار گرفتن در وضعیت سال پایانی دفاع مقدس پس از گذشت دو دهه از پایان جنگ تحمیلی

– غلبه بر مشکلات تنها با حضور نامزدهای قوی و ملی امکان‌پذیر است

– آینده مدیریت کشور فارغ از حاکمیت جناحی نیازمند کارآمدی و اثربخشی است

– خسارت معنوی و اخلاقی کشور بیش از سایر حوزه‌ها بوده و بیشترین ضربه را روحانیت متحمل شده است

– نیاز به عزم ملی و حرکتی انقلابی برای حل مشکلات و معضلات داریم

– غربت آدمیان، محجوریت عالمان، انزوای مجرمین و ایثارگران، بی‌توجهی به سازمان‌های مردم‌نهاد، فقر فرهنگی و اختلافات داخلی آفات کنونی کشور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر