2

ریاست جمهوری نباید کشور را با کمک‌های امدادی اداره کند

  • کد خبر : 74446
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری در مجموع به دکتر یحیی آل اسحاق رسیده است اما اگر در ادامه به فرد بهتری رسیدیم، بر اساس عقل و شرع او را انتخاب خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک اسدالله بادامچیان در نشست مطبوعاتی حزب موتلفه در اراک با اشاره به اینکه بر عکس ما معتقد هستیم امسال پرشورترین انتخابات را خواهیم داشت، اظهار داشت: ملت ایران ملتی با هوش است و احساسی برخورد نخواهند کرد و قطعا مردم به دنبال این هستند کسی را انتخاب کنند که مشکلاتشان را حل و برطرف سازد.

وی بیان کرد: حزب موتلفه اسلامی به دنبال این است که در انتخابات امسال نیز همانند سال‌های گذشته حضوری جدی داشته باشد و در این راستا برنامه‌ریزی بسیار خوبی را چه در زمینه انتخابات ریاست جمهوری و چه در انتخابات شوراهای اسلامی در دستور کار قرار داده است.

*رقابت برای انتخاب رئیس جمهور در آمریکا جنگ قدرت است

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: به منظور حضور جدی در صحنه انتخابات اقدام به تحلیل وضعیت موجود کشور کردیم، انتظارات ملت را بررسی و در یک جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که در دهه چهارم از انقلاب نیاز داریم به اینکه رئیس جمهور تنها فردی نباشد و فردی عمل نکند، بلکه مجموعه‌ای از شخصیت‌های نظام که در قامت ریاست جمهوری شایستگی خدمت به مردم و نظام اسلامی را داشته و متعهدانه عمل می‌کنند انتخاب شوند، تا به صورت دسته جمعی کشور را در مسیر رشد و پیشرفت قرار داده و در راستای حل مشکلات موجود کشور بکوشند.

وی با بیان اینکه کشور ما با وجود رهبری هرگز به رئیس جمهورش اجازه استبداد را نمی‌دهد، گفت: در کشورهای غربی و آمریکا که استبداد به صورت دو حزبی ایجاد شده است رقابت برای انتخاب رئیس جمهور یک جنگ قدرت محسوب می‌شود اما در جمهوری اسلامی ایران به دلیل وجود رهبری امکان استبداد هرگز وجود ندارد و انتخاب رئیس جمهور از طرف مردم و آگاهانه صورت می‌گیرد و در تمام مدت دوره ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب مراقب هستند.

*حزب موتلفه اسلامی به دنبال جامعه نمونه اسلامی است

بادامچیان با اشاره به جامعه نمونه اسلامی ابراز داشت: جامعه نمونه اسلامی جامعه‌ای است که از مجموع انسان‌های نمونه تشکیل شده باشد و حزب موتلفه اسلامی به دنبال این است همه جامعه را به سمت جامعه نمونه اسلامی ببرد تا کشور به اصالت بخش‌ترین جامعه بشری در دنیا تبدیل شود.

وی ادامه داد: حزب موتلفه اسلامی بر این اساس موضوع گفتمان را مطرح کرد چرا که معتقد است رئیس جمهور باید گفتمان داشته باشد و مقصود از گفتمان داشتن یک مبنای اساسی و کلان است.

بادامچیان افزود: دو نوع گفتمان سلبی و اثباتی وجود دارد که منظور امام(ره) از گفتمان سلبی حذف نظام شاهنشاهی و منظور از گفتمان اثباتی تثبیت حکومت اسلامی بود و موتلفه نیز این اصل را باور دارد.

*ریاست جمهوری نباید کشور را با کمک‌های امدادی اداره کند

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اداره جامعه نیازمند برنامه است، گفت: داشتن برنامه این نیست که از روی برنامه پنج ساله محور نویسی شود، نامزد ریاست جمهوری نباید به دنبال طرح این شعار باشد که اشتغال ایجاد می‌کند، بلکه باید برنامه کاری داشته باشد، به جای اینکه جامعه را با کمک‌های امدادی اداره کند، آن را توانمند کرده و فقرا را بی نیاز کند.

بادامچیان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور باید برای حل معضل مسکن، ثبات قیمت‌ها ، تثبیت نرخ ارز و برای بخش‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی برنامه داشته باشد.

*تیم رئیس جمهور باید هماهنگ بوده نه اینکه با هم اختلاف داشته باشند

وی اظهار داشت: تیم رئیس جمهور نیز باید کاملا مشخص باشد، چرا که نمی‌تواند افراد بدون تخصص و برنامه را وارد دولت کرده و کشور را اداره کند، تیم رئیس جمهور باید دارای شایستگی‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای باشد، با هم هماهنگ باشند، نه اینکه هر روز با هم اختلاف داشته باشند.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: باید زمینه برای استفاده از همه نیروهای دلسوز در کشور فراهم باشد.

بادامچیان با بیان اینکه دکتر یحیی آل اسحاق کاندیدای مورد نظر حزب موتلفه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است، افزود: حزب موتلفه با در نظر گرفتن تمام این مسائل در مجموع به دکتر یحیی آل اسحاق رسید و معتقد است وی فردی دارای هم تخصص اقتصادی بوده و هم تجارب خوب مدیریتی دارد و امیدوار هستیم با وی بتوانیم کشور را در مسیر پیشرفت و استقلال قرار دهیم.

وی بیان کرد: ما باید به جای رقابت تخریبی و بداخلاقی‌هایی که به کشور آسیب وارد می‌کند، اجازه دهیم همه نیروهای مفید وارد عرصه انتخابات شوند تا نیروهای خوب را از دست ندهیم.

*اگر به فرد بهتری رسیدیم بر اساس عقل و شرع وی را انتخاب خواهیم کرد

اسلامی در ادامه از آمادگی این حزب برای گفت: همچنین اعتقاد داریم اگر در ادامه به فرد بهتری رسیدیم که شایسته‌تر و بهتر می‌تواند کشور را اداره کند، بر اساس عقل و شرع او را انتخاب خواهیم کرد اما هم اکنون دکتر آل اسحاق را که هم سابقه مدیریت خوبی دارد و هم پاک و سلامت است را حمایت خواهیم کرد.

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه از آمادگی این حزب برای ائتلاف خبر داد و گفت: حزب موتلفه اسلامی اصولی دارد که ائتلاف را بر اساس این اصول انجام خواهد داد، این اصول کاملا مشخص هستند و آنها شامل اعتقاد به نظام، قانون اساسی خط امام(ره) و ولایت فقیه است.

*تعدد نامزدها دلیل اختلاف نیست

بادامچیان با اشاره به اینکه در میان اصلاح طلبان هم تعدد نامزد و چند صدایی وجود دارد، ابراز داشت: در انتخابات امسال تعدد نامزدها را داریم اما اختلاف نداریم تعدد نامزدها دلیل اختلاف نیست و بدون شک مردم خود بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما با احمدی‌نژاد اختلافی نداریم، حزب موتلفه به برخی از سیاست‌هایی که رئیس جمهور در پیش می‌گیرد اعتراض دارد اما تا آخرین لحظه از این دولت حمایت خواهد کرد چرا که رئیس جمهور انتخاب مردم است و حمایت از وی احترام به رای مردم است.

*در انتخابات گذشته متوجه شدیم دشمنان به دنبال حمایت از موسوی هستند

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: من از رای دادن به احمدی‌نژاد هرگز ناراضی نیستم  چرا که در انتخابات گذشته متوجه شدیم دشمنان به دنبال حمایت از موسوی هستند.

وی ادامه داد: اگر ما به احمدی‌نژاد رای نمی‌دادیم قطعا رای‌ها خرد می‌شد و کسی بیشترین آرا را کسب می‌کرد که انگلیس و آمریکا از وی حمایت می‌کردند، با انتخاب احمدی‌نژاد ما به وظیفه خود عمل کردیم و کسی که به وظیفه خود عمل می‌کند هرگز از انتخابش پشیمان نخواهد شد.

*کشورهایی که تازه انقلاب کرده‌اند آرزوی داشتن ولایت فقیه را دارند

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتقادات حزب موتلفه در خصوص سیاست‌های خارجی اظهار داشت: در سیاست خارجی چارچوب سیاست را قانون اساسی و سیاست کلان را رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین می‌کنند، در این موضوع مهم نوع تدبیر در خصوص سیاست خارجی است حزب موتلفه بر این باور است کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود نباید قدمی از حقوق ملت عقب نشینی کند و اجازه دهد حقوق ملت پایمال شود.

*رئیس جمهور باید بر اساس سیاست‌های کلان رهبری قدم بر دارد

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: سازش همیشه روش صحیحی نیست، چرا که ممکن است موجب سقوط ملت‌ها شود، رئیس جمهور باید شرایط سیاست خارجی را به خوبی درک کند و بدون دلیل تنش ایجاد نکند، یک قدم از حقوق ملت عقب نشینی نکند و تنها بر اساس سیاست‌های کلان رهبری قدم بر دارد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=74446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر