3

افزایش قیمت سیم‌کارت‌های کد یک، دو و سه

  • کد خبر : 75071
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۸:۲۳

روند افزایش قیمت سیم‌کارت که از مدتی پیش جریان داشته بنا بر پیش‌بینی‌ها در سال جاری نیز استمرار خواهد داشت.

 

 

رییس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی عنوان کرد: همان‌طور که از مدتی قبل هم شاهد بوده‌ایم، سیم‌کارت‌هایی که کد ۱، ۲ و ۳ دارند، این روزها روند افزایش قیمت در پیش گرفته‌اند که اگر چه ممکن است این افزایش قیمت برای کد‌های ۲ و۳ کمتر باشد، اما به هر حال قیمت این سیم‌کارت‌ها هم با افزایش مواجه بوده و فکر می‌کنم با شرایط فعلی و هم‌چنین این‌که سیم‌کارت‌های جدید این کد‌ها عرضه و وارد بازار نشده است، هم‌چنان این روند افزایشی ادامه خواهد داشت.

 

 

افشار فروتن با اشاره به این که در حال حاضر مردم و خریداران استقبال به نسبت بیشتری نسبت به این کد‌ها نشان می‌دهند، توضیح داد: البته کد‌های ۴ و سایر کد‌ها هم متاثر از این سه کد هستند و وقتی کد‌های یک و دو بالا می‌روند قیمت آنها هم افزایش پیدا می‌کند. البته روند افزایش قیمت این کد‌ها نسبتا کند‌تر از کد‌های ۱ تا ۳ است.

 

 

وی با بیان این که در اکثر کشورهای دنیا قیمت سیم‌کارت‌ها به سمت کمتر شدن در حرکت است و همواره تلاش بر این است که درآمدزایی‌ها در اثر ارائه خدمات باشد اظهار کرد: حدود چهار یا پنج سال پیش در دوره‌ای که هنوز برای ارائه سیم کارت ثبت نام می‌شد به این نکته اشاره کردم که این روند منطقی نیست و در تمام دنیا به این شکل است که اپراتور‌ها سعی می‌کنند سیم‌کارت‌ها را با پایین‌ترین قیمت ممکن ارائه دهند و به جای سیم‌کارت سود خود را از طریق ارائه‌ی خدمات تامین کنند.

 

او ادامه داد: متاسفانه در ایران حتی خود کاربران گرایش به خرید سیم‌کارت‌هایی با کد‌های مشخص دارند و حاضرند بهای به مراتب بالاتری را پرداخت کنند که در نهایت این استقبال باعث افزایش تقاضا و به دنبال آن بالا‌رفتن قیمت آن در بازار می‌شود که همان‌طور که اشاره کردم دلیل خاصی هم برای این افزایش قیمت وجود ندارد و در کل این روند خیلی منطقی نیست.

 

 

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت در عین حال یادآور شد: گاهی برخی از قانون‌های ما هم به گونه‌ای است که تا حدی مشکل‌ساز می‌شود و به عنوان مثال وقتی این‌گونه اعلام می‌شود که هر کاربر تنها ۱۰ سیم‌کارت می‌تواند داشته باشد این موضوع با برخی از سیاست‌های قبلی منافات دارد.

 

 

فروتن در ادامه درباره‌ی قیمت سیم‌کارت اپراتورهای دوم و سوم نیز اظهار کرد: زمانی که اپراتورهای ما خدمات تقریبا یکسان ارائه می‌کنند و تفاوت چندانی در ارائه‌ی خدمات با یکدیگر ندارند، کاربران به دسته‌بندی آنها خواهند پرداخت و آنها که نیاز به خدمات دائمی دارند به سراغ سیم‌کارت‌های اپراتور خاص رفته و بقیه با سیم‌کارت‌های اعتباری جذب بازار می‌شوند که اکنون بازار گویای آن است که اپراتور‌های جدید بیشتر سرمایه‌گذاری خود را بر روی خطوط اعتباری گذاشته‌اند، چرا که وقتی می‌شود خدمات یکسانی دریافت کرد، مردم ترجیح می‌دهند به سراغ سیم‌کارت‌های اعتباری بروند.

 

 

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیرپذیری سیم‌کارت سایر اپراتورها از افزایش قیمت سیم‌کارت‌های همراه اول دائمی در بازار، خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم روند افزایش قیمت سیم‌کارت در میان اپراتورهای دیگر وجود نداشته باشد چراکه این اپراتورها متناسب با نیاز بازار سیم‌کارت وارد می‌کنند و دلیل چندان موجهی برای بالا‌بردن قیمت سیم‌کارت‌های خود نخواهند داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=75071

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر