3

۱۳۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی در اختیار شبه نظامیان معارض

  • کد خبر : 76334
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۱۶

مقامات می‌گویند، امریکا قرار است تا ۱۳۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی در اختیار شبه نظامیان معارض دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه قرار دهد.

 

یک مقام عالی رتبه وزارت امور خارجه امریکا روز شنبه (۳۱ فروردین، ۲۰ آوریل) به شرط فاش نشدن نام خود گفت، “جان کری” وزیر خارجه امریکا در جریان نشست گروه به اصطلاح دوستان سوریه در شهر استانبول ترکیه، در مورد جزئیات کمک امریکا به مخالفان دولت سوریه توضیح خواهد داد.

 

به گزارش “پرس تی وی” این نشست اواخر امروز برگزار خواهد شد و اعضای اصلی گروه به اصطلاح دوستان سوریه از جمله امریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، عربستان سعودی و قطر در آن حضور خواهند داشت.

این مقام همچنین افزود، تجهیزات نظامی شامل زره شخصی، خودروهای زرهی، عینک‌های دید در شب و تجهیزات پیشرفته ارتباطاتی می‌شود.

 

 

جان کری روز پنج شنبه ضمن بیان اینکه امریکا به حمایت خود از شبه نظامیان معارض دولت سوریه ادامه خواهد داد، افزود «ما به صورت بسیار بسیار نزدیکی با مخالفان دمشق همکاری می‌کنیم.»

همچنین جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اوایل ماه جاری میلادی طی یک کنفرانس خبری گفت، واشنگتن تاکنون برای مخالفان دمشق ۱۱۵ میلیون دلار کمک‌های غیر مهلک فراهم کرده است.

 

با وجود این، گزارش رسانه‌ها حاکی از این است که امریکا علاوه بر هماهنگ کردن امور ارسال سلاح به شبه نظامیان، به آنها در کشور بحران زده سوریه آموزش نظامی نیز می‌دهد.

کشور سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ عرصه ناآرامی‌هایی است و در جریان آن بسیاری از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی و ارتش جان خود را از دست داده‌اند.

دولت سوریه می‌گوید، هرج و مرج جاری در این کشور از خارج طراحی و هدایت می‌شود و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بخش عظیمی از شبه نظامیان حاضر در سوریه از اتباع غیرسوری هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76334

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر