2

میزبانی قطر برای تبادل زندانیان بین آمریکا و ایران

  • کد خبر : 382122
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

بنا بر گزارش‌ها، زندانیان دوتابعیتی آمریکایی در ایران به هتلی منتقل شده‌اند و ماه آینده در قطر با زندانیان ایرانی در آمریکا معاوضه خواهند شد.

میزبانی قطر برای تبادل زندانیان بین آمریکا و ایران

به گزارش خبرگزاری افق، بر اساس گزارشی که در هفته جاری توسط امواج مدیا منتشر شد، تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در ماه آینده به میزبانی قطر انجام خواهد شد. این نشریه مستقر در بریتانیا که عمدتاً به مسائل ایران می‌پردازد گزارش داد که بازداشت‌شدگان به هتلی منتقل شده و تا ماه آینده در بازداشت خانگی خواهند بود. به نوشته میدل ایست آی، گزارش‌ها حاکی از آن است که بازداشت‌شدگان در اتاق‌های انفرادی در یک طبقه امن نگهداری می‌شوند و فقط می‌توانند خانواده درجه یک خود را ملاقات کنند. علاوه بر این، تلفن‌های همراه با دسترسی به اینترنت در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

امواج مدیا گزارش داد: «برخلاف مبادله‌های گذشته ایران و آمریکا که در آن بازداشت‌شدگان یا به عمان، سوئیس یا امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) منتقل می‌شدند، تبادل زندانیان این بار در دوحه انجام خواهد شد».

نقش قطر در تسهیل توافق ایران و آمریکا همچنین مستلزم پرداخت هزینه‌های مربوط به تبدیل وون کره جنوبی به یورو است. میدل ایست آی برای اظهار نظر با وزارت خارجه آمریکا و سفارت قطر تماس گرفت، اما هیچ یک به موقع پاسخ ندادند.

هفته گذشته، ایالات متحده با ایران برای آزادی چند زندانی ایران در ایالات متحده و اعطای دسترسی به ۶ میلیارد دلار درآمد نفتی مسدودشده ایران در ازای آزادی پنج آمریکایی زندانی به توافق رسیدند.

خبرگزاری افق گفت که ۶ میلیارد دلار از پول ایران در کره جنوبی ابتدا به یورو تبدیل شده و سپس به حسابی در قطر ارسال می‌شود که در آنجا ایران می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. به گفته آمریکا، ایران تنها مجاز است که این پول را برای خرید اقلام ضروری از جمله غذا و دارو استفاده کند.

در ماه ژوئن، میدل ایست آی برای اولین‌بار گزارش داد که واشنگتن و تهران در مذاکرات هسته‌ای پیشرفت داشته‌اند. دو طرف با توافق موقتی موافقت کردند که طبق آن، ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را پایین ۶۰ درصد نگه داشته و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

منابع بعداً به میدل ایست آی گفتند که ایالات متحده اصرار داشت تا زمانی که توافقی در مورد زندانیان دوتابعیتی آمریکایی و ایرانی حاصل نشود، هیچ‌گونه پیشرفت دیگر در مورد توافق هسته‌ای حاصل نشود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر