5

سلاح های چینی در سوریه!+تصویر

  • کد خبر : 76398
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

اخبار سلاح‌های انگلیسی و آمریکایی در سوریه خبر تازه‌ای نبوده و نیست اما چرا AS50 خبرساز شد؟ پشت پرده جنجال AS50 چیست؟ چه کسانی پشت پرده این خبرسازی بودند؟ چرا از AS50 برای خبرسازی استفاده شد؟ و یا اصلاً AS50 در سوریه وجود دارد؟

ماجرای سلاح پیشرفته انگلیسی AS50 در سوریه چند وقت است که بر سر زبان‌هاست و رسانه‌های جهان به آن پرداخته‌اند.

اخبار سلاح‌های انگلیسی و آمریکایی در سوریه خبر تازه‌ای نبوده و نیست اما چرا AS50 خبرساز شد؟ پشت پرده جنجال کردنی AS50 چیست؟ چه کسانی پشت پرده این خبرسازی بودند؟ چرا از AS50 برای خبر سازی استفاده شد؟ و یا اصلا AS50 در سوریه وجود دارد؟

اسلحه تک تیرانداز AS50 یکی از پیشرفته‌ترین سلاح‌های حال حاضر جهان است. این تفنگ نیمه‌خودکار با کالیبر ۱۲/۷ میلی‌متری ساخت شرکت accuracy international انگلیس است که بدنه‌ آن از تیتانیوم بوده و جزء سلاح‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود.

از ویژگی‌های بارز این سلاح، برد بالاست؛ این سلاح برد ۲۰۰۰ متری دارد که با قدرت و دقت زیادی همراه است. از این سلاح بیشتر نیروی عملیات ویژه انگلیس و یا کماندوهای نیروی دریایی آمریکا استفاده می‌کنند.

آیا AS50 در سوریه وجود دارد؟

چندی پیش فیلمی در رسانه‌ها منتشر شد با این مضمون “اسلحه ویژه آمریکا و انگلیس در دستان جبهه النصره” که با بازتاب‌های گسترده همراه بود اما آنچه در این فیلم دیده می‌شد اسلحه AS50 نبود و اسلحه شبیه‌سازی شده AS50  با نام M99 بود که چین آن را ساخته است.

فیلم منتشرشده از ارتش آزاد سوریه با سلاح به اصطلاح انگلیسی

تفاوت بارز این دو، در شعله‌پوش این دو سلاح است همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید شعله‌پوش سلاح چینی M99 به صورت مکعب است در حالی که شعله پوش AS50 استوانه‌ای است.


اسلحه AS50


اسلحه M99


اسلحه M99 چینی در دستان تروریست‌های جبهه النصره

اما سؤال اینجاست که سلاح چینی در دست تروریست‌های سوری چه می‌کند؟ پشت پرده پخش این فیلم و پوشش گسترده این خبر چیست؟

دولت چین از ابتدای بحران سوریه واکنش جدی و محکمی در برابر تروریست‌های سوری گرفته و از مخالفان سرسخت دخالت نظامی در سوریه بوده و همچنین از حامیان اصلی حکومت اسد به شمار آمده؛ البته بشار اسد نیز به صورت علنی چندین بار از دولت چین، روسیه و ایران تقدیر کرده است.

پس از عدم عقب‌نشینی چین در برابر مواضع خود و انتقاد شدید از مواضع غرب و آمریکا در قبال سوریه، پروژه تخریب چین در نزد سوری‌ها کلید خورد.

بهترین راهکار برای موفقیت این پروژه، ارسال سلاح چینی برای تروریست‌های سوری بود که غرب برای افشا نشدن طرح خود، سلاحی که انتخاب کرد سلاح شبیه‌سازی‌شده انگلیسی بود که ارتش چین به صورت اختصاصی برای خود ساخته و حتی اجازه صادرات این اسلحه را نیز نداشته؛ بنابراین وقتی همه رسانه‌های دنیا خود را معطوف به این کردند که سلاح ویژه و گران‌قیمت انگلیس در دست جبهه النصره است غربی‌ها با حالت معصومانه‌ای خود را مبرا ساخته و توپ را در زمین چین انداخته و چین را در یک بازی دیپلماتیک قرار داده تا بتوانند از چین درمورد سوریه امتیاز گیرند.


M99 دردست سربازان چینی

اما چگونه سلاح ویژه ارتش چین به دست تروریست‌های سوری رسید؟

یکی از راه‌های وسیع قاچاق سلاح از چین، کشور میانمار (برمه) است. این کشور که در جنوب چین واقع شده یکی از مراکز اصلی قاچاق سلاح از چین محسوب می‌شود.

اسلحه M99 نیز یکی از اسلحه‌هایی است که در منطقه مرزی میانمار رد و بدل شده و طبق عکس‌هایی که در اینترنت منتشر شده می‌توان دریافت که این سلاح نیز از مرز میانمار خارج شده و به صورت قاچاق به دست تروریست‌های سوری رسیده است.


عکس منتشرشده از سلاح M99 در میانمار

پس از خروج تسلیحات از چین معارضان سوری توانستند با حمایت غربی‌ها این سلاح را به ترکیه رسانده و از این طریق این سلاح را به دست تروریست‌های جبهه النصره برسانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر