2

با فساد در دولتم مبارزه می‌کنم

  • کد خبر : 76714
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷

محسن رضایی علم و جوانان را بزرگ‌ترین سرمایه اقتصادی دانست و گفت: بنده در شیوه مدیریتم دست بسیاری از جوانان گمنام را گرفتم و آنان را به قهرمانان بزرگ ملی تبدیل کردم و به جامعه تحویل دادم.

به گزارش مشرق، محسن رضایی در جمع مردم آقابابا در منطقه قاقازان قزوین اظهار داشت: سال‌ها قبل دلیرمردان با ایستادگی در برابر متجاوزان روس حماسه شگرفی را آفریدند که این مهم نشان از غیرت، ایستادگی و اراده مردم منطقه دارد.

وی افزود: امروز به دنبال این هستیم تا همانطور که در دفاع مقدس بعثی‌ها را از کشور بیرون کردیم فساد، بیکاری، گرانی و تورم را نیز از کشور بیرون کنیم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان این مطلب که ورود بی‌رویه کالاهای چینی کشور را از نظر اقتصادی دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: امروز کالاهای چینی در ایران سبب بیکاری شده است، چرا که تقاضا برای کالای ایرانی وجود ندارد و به تبع آن بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و کارگران بیکار می‌شوند.

رضایی ادامه داد: به غیر از تحریم‌های اقتصادی کالاهای وارداتی نیز مشکلات اقتصادی کشور را افزایش و سوءمدیریت گرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

وی عنوان کرد: باید نسخه شفابخش اقتصاد کشور را متخصصان اقتصادی تدوین کنند نه اینکه افراد غیر متخصص تنها در مباحث اقتصادی شعار دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که کشور را باید به صورت کارشناسی اداره کرد، یادآور شد: زمانی در دوران دفاع مقدس حماسه از لوله‌های تفنگ بیرون می‌آمد، ولی امروز حماسه از نوک قلم تراوشات فکری و ذهنی ما ایجاد می‌شود.

رضایی با اشاره به طرح یارانه سبز خود که در اردبیل مطرح کرده بود، ابراز داشت: یارانه سبز همان یارانه کشاورزی است که برای رونق صنعت کشاورزی به آن نیاز داریم چرا که باید با عبور از کشاورزی سنتی برای شکوفایی کشور تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید از شیوه‌‌های مکانیزه استفاده کرد تا صرفه‌جویی در آب، زمان و بذر صورت گرفته و ضایعات به حداقل برسد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلاح بذر، خاک و دام را از دیگر مؤلفه‌های مشمول یارانه سبز عنوان کرد و افزود: این نوع یارانه‌ نه تنها تورم‌زا نیست، بلکه تولید را نیز افزایش می‌دهد.

رضایی با اشاره به پژوهش‌های دانشگاه زنجان در خصوص حیوانات و اصلاح دام عنوان کرد: این نوع پژوهش‌های تحقیقاتی نیز که به کشاورزی، دامپروری و صنعت کمک می‌کند مشمول یارانه‌های آینده خواهند بود.

وی صنایع تبدیلی را از دیگر واحدهای مشمول در خصوص یارانه‌های آتی عنوان و مطرح کرد: خرید عادلانه گندم به قیمت بالای ۹۰۰ تومان از زارعین نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در آینده به تحول کشور منجر خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یارانه سبز را نسخه‌ کشاورزی برای تحول کشور دانست و با اشاره به ضایعات محصولات کشاورزی یادآور شد: ارائه بیمه به محصولات باغی و زراعی از دیگر برنامه‌های آتی من برای دولت آینده است.

وی با تأکید براینکه می‌توان گرانی و مشکلات را برطرف کرد، ابراز داشت: برطرف کردن مشکلات منوط به حرکت با برنامه و علمی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقتصاد دولتی کشور تأکید کرد: نباید اقتصاد مردم و دولت از یکدیگر جدا باشد و باید دنبال اقتصاد مردمی در کشور بود.

رضایی تصریح کرد: نیمی از مشکلات کشور با قرار گرفتن افراد در جایگاه‌های خودشان برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: متأسفانه امروز هرچه پول و امکانات است در تهران و مراکز استان‌ها جمع شده و این یک نقص مهم است که راه حل آن نیز اقتصاد مردمی است یعنی اقتصاد از خانه‌ها و روستاها آغاز شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: شهرهای کوچک و مناطقی مانند قاقازان با این سابقه تاریخی کهن نباید تحت شعاع شهرهای بزرگ قرار گیرند، چرا که همه مردم با یکدیگر برابر بوده و انقلاب و کشور را دوست دارند.

رضایی اضافه کرد: نباید نسبت به سال‌های آتی خوش‌بینی کاذب داشته باشیم، ولی می‌توانیم علاوه بر خنثی کردن تحریم‌های اقتصادی غرب، اقتصاد کشورمان را به شکوفا‌ترین اقتصاد منطقه تبدیل کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه پیرامون حضور خود در انتخابات تأکید کرد: با حضور خود در این عرصه به دنبال جهاد بوده و آبرو و دل خود را به خدا تقدیم کردم تا زیر سایه مقام معظم رهبری که به حق ستون کشور هستند، برای رفع مشکلات کشور تلاش کنم.

گفتنی است پیش از آغاز سخنرانی محسن رضایی پیام سردار عبدالله عراقی خطاب به وی قرائت شد.

در این پیام آمده بود: محسن رضایی جزو بزرگان دفاع مقدس بوده و سند چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ از زحمات ایشان است.

محسن رضایی در سالن آمفی‌تئاتر مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه با فساد مالی در دولتم به شدت مبارزه می‌کنم، اظهار داشت: بنده با این تخلفات به شدت برخورد می‌کنم حتی اگر آن فرد خاطی جزو بستگانم باشد.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های کشوری حتما از حضور دانشجویان استفاده می‌کنم، ابراز داشت: در رشته‌هایی مانند کشاورزی از اساتید و دانشجویان استفاده می‌کنم تا تحولی بزرگ در این زمینه رخ دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از دانشجویان برای تحول در رشته‌های صنعت، فنی و مهندسی و آزمایشگاه‌ها استفاده می‌کنم، اذعان داشت: بنده در سفرهای خارجی برای پیوند دانشجویان با صنعت، کشاورزی و جامعه آنان را با خود می‌برم و این قشر جامعه مطمئن باشند که بعد از انتخابم در ریاست جمهوری این هدف را عملیاتی می‌کنم.

رضایی علم و جوانان را بزرگترین سرمایه اقتصادی دانست و بیان کرد: بنده در شیوه مدیریتم دست بسیاری از جوانان گمنام را گرفتم و آنان را به قهرمانان بزرگ ملی تبدیل کردم و به جامعه تحویل دادم که به فضل خدا از بین شما دانشجویان دانشگاه امام خمینی (ره) صدها ابن‌سینا و خواجه نصیر می‌سازم.

این مسئول با بیان اینکه به جنبش‌ها، تشکل‌ها و دانشجویان کمک می‌کنم تا آنان آزادی بیان داشته باشند و با قلم‌شان به صراحت پیرامون مسائل فرهنگی و اقتصادی نقد کنند، ابراز داشت: به فضل خدا با حمایت از جنبش دانشجویان، هدف‌گذاری معین و قدرت بیشتر در مسیر مطلوب توسعه حرکت می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به آغاز زودتر از موعد امتحانات در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بنده مخالف این تصمیم‌گیری هستم و همچنین خودم نیز در دانشگاه تدریس می‌کنم که به علت زود برپا شدن امتحانات در نحوه تدریسم در دانشگاه دچار مشکل شدم.

وی ادامه داد: مدت زمان کسب علم در ترم دوم کمتر از اول است، چرا که تعطیلات عید و ۲۲ بهمن در ترم دوم است و دانشجویان در این ترم فرصت کافی برای مطالعه نسبت به ترم اول کمتر دارند و از طرف دیگر امتحانات ترم دوم نیز زودتر برگزار می‌شود که این تصمیم‌گیری‌ها به نظرم درست اتخاذ نشده است.

رضایی با بیان اینکه بنده به دانشجویان در دولتم بیشتر توجه می‌کنم، اذعان داشت: در دولتم قول می‌دهم که به قشر علمی از جمله دانشجویان فرهیخته بیشتر توجه کنم و این حرفم در حد شعار نیست و مطمئنا آن را اجرا می‌کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید ارزش‌ها را تقویت کرد، اذعان داشت: این کار را در ابتدا از خودمان شروع می‌کنیم و در هر جا که اشتباه کردم با صراحت از مردم عذرخواهی می‌کنم.

این مسئول یادآور شد: اگر دولت پابه‌پای رهبری و مردم حرکت کند می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند بر این اساس دولت بنده تلاش می‌کند تا به همراه آنان در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کند.

وی با اشاره به مراسم‌های عزاداری عاشورا و تاسوعا که با شکوه بزرگی در کشور برگزار می‌شود، ابراز داشت: علت اصلی این شیوه برگزاری به دلیل مردمی بودن مراسم‌های عزاداری است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید برای مبارزه با تهاجم فرهنگی امر به‌ معروف و نهی‌از منکر را مردمی کرد، اضافه کرد: هر جا که این فریضه دینی دولتی شده، متأسفانه در جامعه مشکلاتی بسیاری به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه شورایعالی انقلاب فرهنگی قوی‌ترین اختیارات را دارد، ولی تاکنون اقدامات مؤثری انجام نداده است، عنوان کرد: مؤسسات فرهنگی، هنرمندان، روحانیون و دانشگاهیان که مسئولیت‌های فرهنگی را در جامعه قبول می‌کنند، بهتر می‌توانند در این راستا اقداماتی انجام دهند و بسیاری از معضلات اجتماعی را برطرف کنند بنده در دولتم از آن‌ها استفاده می‌کنم.

رضایی یادآور شد: اکنون ساخت و ساز معماری در کشور با جدیت به سمت نامهربانی و خشونت می‌رود و میلیاردها تومان صرف این ساخت‌و سازها می‌شود، ولی آن‌ها هیچ سنخیتی با معماری ایرانی ندارند که بنده این مشکلات را در دولتم برطرف می‌کنم تا معماری در کشور اصلاح شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه برخی افراد که تخصص و تجربه افتتاح دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور را ندارند، ولی متأسفانه به آنان مجوز برپایی این مؤسسه را می‌دهند، ابراز داشت: بنده در دولتم به افرادی اجازه تأسیس این نهادها را می‌دهم که تجربه، تخصص و دانش کافی را داشته باشند و از دادن مجوز به افراد ناتوان به شدت خودداری می‌کنم و از پارتی‌‌بازی برای دادن مجوز تأسیس مؤسسه آموزشی را در کشور از بین می‌برم.

وی با اشاره به خصوصی‌سازی شرکت‌های صنعتی گفت: برخی از شرکت‌ها به دلیل خصوصی‌سازی متأسفانه به افرادی فروخته شده که بعد از مدتی خریدار مربوطه کارگران را بیرون و شرکت را فروخته است و این امر موجب تعطیلی شرکت فوق و بیکاری در جامعه شده است.

رضایی اضافه کرد: بنده برای برطرف کردن این مشکلات به شرکت‌های خصوصی‌ نظارت می‌کنم و با استانداردسازی مبنی بر اینکه این شرکت باید به کسی داده شود که صلاحیت مدیریت داشته باشد، این مشکل را برطرف می‌کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=76714

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]