1

اگر مذاکره با آمریکا منافع ما را تأمین کند ما باید استقبال کنیم

  • کد خبر : 77422
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۰

ما بحث منافع را در خصوص آمریکا در نظر می‌گیریم. مگر زمانی که ایران بهترین دوست آمریکا در منطقه بود وضع ما از امروز بهتر بود. بنابراین چنانچه منافع ملی ما تأمین شود با آمریکا نیز مذاکره می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی درهمایش «هفتمین رئیس جمهور» که امروز از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدچمران اهواز برگزار شد در پاسخ به سئوالی درباره برنامه دولتش برای مذاکره با آمریکا گفت: از تحریم خسته نشوید. امروز دنیا، دنیای مبارزه است و هر کس خسته شود به زمین می‌خورد. امروز بسیاری از کشورهای اروپایی مثل اسپانیا، یونان، قبرس، ایتالیا و… شرایط سخت اقتصادی را پشت سر می‌گذارند. بدهکاری برخی از این کشورها به بالای پنجاه درصد رسیده است. این‌ها نه با همدیگر دشمنی دارند و نه تحریم هستند ولی به این شرایط دچار شدند. بنابراین کسی نباید خسته و سست شود. اگر مذاکره با آمریکا منافع ما را تأمین کند ما باید استقبال کنیم. بحث آرمانی ما فقط با اسرائیل است که غاصبانه عده‌ای از مردم محروم را از سرزمین خودشان بیرون کرده و به آنان ظلم می‌کند. ما جلوی استکبار می‌ایستیم ولی با آمریکا صرفاً بحث آرمانی نداریم. ما بحث منافع را در خصوص آمریکا در نظر می‌گیریم. مگر زمانی که ایران بهترین دوست آمریکا در منطقه بود وضع ما از امروز بهتر بود. بنابراین چنانچه منافع ملی ما تأمین شود با آمریکا نیز مذاکره می‌کنیم.

با برخوردهای ماجراجویانه و احساسی نمی‌توان با تحریم‌ها مقابله کرد
پورمحمدی با بیان این‌که می‌توان تحریم‌ها را مدیریت کرد، گفت: باید با دیپلماسی هوشمندانه با تحریم‌ها برخورد کرد. با برخوردهای ماجراجویانه و احساسی نمی‌توان با تحریم‌ها مقابله کرد. در ماجراجویی و تشنج چیزی گیر ما نمی‌آید. دلیلی ندارد ماجراجویی کرده و فشار و هزینه‌های خود را زیاد کنیم. برنامه‌ریزی، چانه‌زنی حرفه‌ای دیپلماتیک و توان داخلی کمک خواهد کرد تا دشمن تحریم‌کننده را مأیوس کنیم.

ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان تا قبل از ثبت‌نام به نظر واحد می‌رسد
عضو ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان درباره سازوکار نهایی این ائتلاف گفت: البته کاندیداها زیاد هستند و این یک نعمت است. مردم می‌توانند ظرفیت‌های افراد را ارزیابی کرده و انتخاب اصلح را انجام دهند. ما در ائتلاف اکثریت اصول‌گرایان قرار داریم تا قبل از ثبت نام به نظر واحد برسیم و با هم هماهنگ هستیم و ان‌شاءالله این کار را خواهیم کرد. دوستان ائتلاف پیشرفت هم قرار است این کار را کند و با شفاف‌تر شدن فضا از تعدد کاندیدا بین اصول‌گرایان جلوگیری کنیم تا با قوت بیشتری حضور پیدا کنیم.

باید به سمت تولید برویم
پورمحمدی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که می‌گفت تورم در جامعه زیاد است و بر تولید، سرمایه‌گذاری و درآمد و اشتغال تأثیر زیادی دارد. برای اصلاح نهادهای قیمت گذار که به تورم دامن می‌زنند چه برنامه‌ای دارید، خاطرنشان کرد: در بحث نهادهای قیمت گذار و تورم ساختاری که به آن اشاره شد یک مبحث عمده، سیاست‌های کلان مالی دولت و هزینه دولت، هزینه تولید است که باید مدیریت شوند. تا این‌ها خوب مدیریت نشود و نهایتاً هدایت نقدینگی به سمت تولید نرود ما قادر نخواهیم بود نقدینگی را به سمت تولید ببریم و عملاً نقدینگی روی کالاهایی مثل طلا، ارز، خودرو می‌رود. چرا که سودآوری فضای تولید تضمین شده نیست. این مشکل باید تدبیر شده و حل شود. ما باید از محصولات خیلی زودبازده دست برداشته و به سمت تولید برویم.

۲۸۰۰ میلیارد تومان در کشور جابجا می‌شود ولی بانک مرکزی خبر ندارد
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که چرا بانک مرکزی از نقل و انتقال ۲۸۰۰ میلیارد تومان در فساد بانکی اخیر مطلع نبود، گفت: از من می‌پرسید یا از بانک مرکزی؟! دغدغه بزرگ امروز ما این است که ۲۸۰۰ میلیارد تومان در کشور جابجا می‌شود ولی بانک مرکزی اطلاع ندارد. بعد از تخلف اخیر ما از بانک مرکزی گزارش خواستیم که به زمان نیاز داشتند تا گزارش تهیه کنند. این مسئله ناشی از ضعف ساختاری است. در دنیای امروز کنترل پرداخت‌های مالی از سوی بانک‌های مرکزی صورت می‌گیرد. الآن هم دستگاه نظارتی بانک مرکزی دستگاه قوی است که متأسفانه وظایف خود را به صورت جدی انجام نداده است. بنده معتقدم باید نظام بانکی کشور متحول شود.
پایان بخش سؤالات دانشجویان طرح برخی کلمات بود که از این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواسته شد اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد را بیان کند. این کلمات و پاسخ پورمحمدی را در ادامه می‌خوانید:
منصب ریاست جمهوری: پردردسر و نسبت به انتخاب آینده این جایگاه باید بسیار مراقب بود.
آقای مشایی: دوست دارم و از خدا می‌خواهم همه عاقبت بخیر شویم و همچنان در مسیر صحیح گام برداریم.
سد گتوند که هنوز راه اندازی نشد و سه بار افتتاح شد: نماد مهندسی ایران، نماد تلاش، مدیریت، جدیت و پیگیری در مقطع اخیر و متأسفانه نماد بی‌تدبیری. یکی از وسیع‌ترین بازرسی‌های کشور روی سد گتوند انجام شده است و هزاران صفحه گزارش تهیه شده و به موقع منتشر می‌شود. بنده نمی‌خواهم اجر کسانی که زحمت کشیده‌اند ضایع شود. حدود سه هزار میلیارد تومان در این سد هزینه شده است.
مصطفی پورمحمدی: سرباز کوچک که امید دارد خدمت‌گزار خوبی باشد و مردم و خدای مردم از او راضی باشند.
احساس روز بعد از روشن شدن نتایج انتخابات و رای نیاوردن در انتخابات: امروز مطمئن باشید که آن شب خواب خیلی خوب و راحتی خواهم داشت. چرا که چندین بار عزل شده و تجربه انتخاب نشدن را دارم. به آن کس که انتخاب می‌شود به آن تبریک خواهم گفت و برای کمک به آن اعلام آمادگی می‌کنم.
باراک حسین اوباما: اصرار نکنید که ایشان را به این نام بخوانید چرا که معلوم نیست راضی باشد. متأسفانه رنگین پوستی که در خدمت نظام سلطه و سرمایه‌گذاری قرار گرفته و توجیه می‌کند که برخواسته از نسل محرومان و در خدمت محرومان است.
سید علی خامنه‌ای: در برنامه‌ام نوشته‌ام که ایشان بلند بالای همیشه بهار و همیشه سبزند.
محمود احمدی نژاد: حتماً آرزو دارم رئیس جمهور اسلامی ایران پایان موفقت آمیز و آینده بخیر و به سلامت داشته باشد. برای همه خوب بخواهیم تا دیگران هم برای ما خوب بخواهند. اجازه دهید به همدیگر احترام گذاشته و محبت کرده و عشق بورزیم. برای آقای احمدی نژاد خوب آرزو کنیم تا در مدت باقی مانده ضعف‌های خود را جبران کند.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به این سؤال که شما اعلام کردید در سال ۸۸ به آقای رضایی رای دادید. آیا این بار نیز اگر آقای رضایی کاندیدا شود، به او رای خواهید داد؟ گفت: در سال ۸۸ من برای این کار دلیل داشتم. ما جریان اصول‌گرا بوده‌ایم و آقایان موسوی و کروبی طرف دیگر بودند. همچنین روی مدیریت این دو نفر شناخت داشتم و می‌دانستم برای آینده مفید فایده نخواهد بود. آقای احمدی نژاد را هم می‌شناختم و آنچه را که من همان موقع می‌دانستم امروز مردم اطلاع یافته‌اند. بنابراین به این برادر رای دادم. امروز هم اگر خودم کاندیدا شوم که به خود رای می‌دهم و اگر کاندیدا نشدم به گزینه اصلح رای خواهم داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر