3

زیباترین شهر دنیا در ایران

  • کد خبر : 77450
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۸:۰۵

علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با هیئتی مصری متشکل از وکلا، روزنامه نگاران و تجار مصری دیدار داشت که این دیدار با حاشیه‌هایی همراه بود.

 

* این نشست با یک ساعت تاخیر برگزار شد. (البته این تاخیر در گذشته حدود ۳۰ دقیقه بود)

 

*‌ دکتر ولایتی که علاوه بر زبان انگلیسی به زبان عربی نیز آشنایی دارد، طبق روال گذشته اقدام به تصحیح ترجمه همزمان می‌کرد که البته این سنت در مورد سخنران مصری هم اجرا شد و در جایی اقدام به تصحیح سخنان وی کرد!

 

* «احمد الصبح» رئیس هیئت مصری که یک وکیل بود به نمایندگی از سوی این هیئت شروع به سخنرانی کرد که از همان ابتدا نتوانست شوق حضور خود در ایران را پنهان کند.

وی که عضو جریان اخوان المسلمین مصر بوده و حدود ۱۷ سال را در زندان رژیم مبارک سپری کرده بود با ذکر خاطره‌ای از دوران وزارت ولایتی بر مسند دستگاه دیپلماسی کشور گفت: دوست داشتم دو دهه پیش می‌دیدمتان که به مصر آمده و وساطت کردید تا برخی زندانیان سیاسی مصر آزاد شدند اما این وساطت به من نرسید.

این وکیل مصری با اشاره به مهمان نوازی ایرانیان گفت که احساس می‌کند در کشور خودش است و در واقع صاحبخانه است. اگرچه «انیشتین» توانست نیرو را با ریاضیات تعریف کند، اما من نمی‌توانم شوق و ذوق خود را اعلام کنم چرا که عشق قابل اندازه گیری نیست.

 

* این هیئت مصری به مدت یک هفته در ایران حضور داشته و در این مدت از برخی شهرها مانند اصفهان بازدید کرده بود که به گفته مسئول تیم همراه اصفهان را زیباترین شهر دنیا دانسته‌اند.

 

* این هیئت در بازدید از تهران نیز از دیدن برج میلاد به شگفت آمده بود.

 

* ولایتی در سخنان خود با اشاره به انقلاب مردم مصر و پیشرفت ایران پس از انقلاب اسلامی در سایه مردم سالاری دینی و نیز برشماری ارکان نظام جمهوری اسلامی که همگی بر پایه آرای مردمی است، به طور تلویحی به هیئت مصری این موضوع را یادآوری کرد که استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی می‌تواند مصر انقلابی را به سمت پیشرفت و آینده‌ای بهتر هدایت کند.

 

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]