1

حمله نظامی غرب به سوریه بعید است

  • کد خبر : 77728
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۵

کاخ سفید آمریکا اعلام کرد که همچنان شواهد موجود درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه مخالفان را بررسی می‌کند و هیج جدول زمانی برای ارائه گزارش‌ها در این زمینه ارائه نمی‌دهد.

به گزارش نامه به نقل از رویترز، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید آمریکا امروز جمعه گفت: هیچ جدول زمانی برای ارائه گزارش درباره سوریه تعیین نمی‌شود، زیرا نیاز به آن هست که درباره حقایق موجود تحقیق شود نه اینکه درقبال آنها ضرب الاجل تعیین شود.

وی افزود: ما همچنان به ارزیابی اطلاعات ادامه می‌دهیم، درجه اعتماد به تحقیقات متفاوت است، شواهد موجود در این باره قطعی نیست.

در همین رابطه، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس در سخنانی در گفت‌وگو با بی.بی.سی، گفت: حتی در صورت اثبات موضوع استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، حمله نظامی غرب به سوریه بسیار دور از ذهن است.

نخست‌وزیر بریتانیا گفت: « همان‌طور که باراک اوباما نیز تاکید کرد، استفاده از سلاح شیمیایی خط قرمز جامعه‌ی بین‌المللی است و اگر شواهد بیشتری جمع‌آوری شود، جامعه جهانی برخوردی بسیار جدی با حاکمیت سوریه خواهد کرد.»

کامرون در پاسخ به این سوال که اگر استفاده از سلاح شیمیایی تایید شود، آیا کشورهای غربی به سوریه حمله نظامی خواهند کرد، گفت:« فکر نمی‌کنم و بسیار دور از ذهن است که چنین اقدامی از سوی کشورهای غربی صورت گیرد. با این‌حال فکر می‌کنم فشارهای ما شدیدتر و متمرکزتر خواهد شد و همکاری با رهبران و گروه‌های اپوزیسیون و متحدان منطقه‌ای برای واکنش جدی و درست به این اقدام حاکمیت سوریه، افزایش خواهد یافت.»

کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد سرویس های امنیتی اطلاعاتی آمریکا معتقدند که به احتمال زیاد، دولت سوریه از سطح محدود از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: اما باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قبل از واکنش به موضوع استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی نیازمند حقایق “تاییده شده و قابل اعتماد و اطمینان” در این باره است.

این اظهارنظر روز پنجشنبه کاخ سفید در پاسخ به سؤال رسمی شماری از اعضای کنگره ارائه شد. این پاسخ، باعث واکنش های گسترده از سوی اعضای کنگره آمریکا شد که از اوباما می خواستند واکنش جدی نشان دهد.

“جان مک کین” عضو مجلس سنای آمریکا و یکی از مهمترین حامیان دخالت نظامی این کشور در بحران سوریه در واکنش به این موضوع کرد: اوباما باید اظهارات قبلی خود را درباره خط قرمز بودن استفاده از سلاح شیمایی توسط دولت سوریه را به یابد داشته باشد.

چاگ هاگل وزیر دفاع آمریکا هم در این باره گفت که کشورش در ۲۴ ساعت گذشته به این نتیجه رسیده است که دولت سوریه به طور محدود، سلاح شیمیایی بکار گرفته است.

کاخ سفید اضافه کرد: ارزیابی های سرویس های اطلاعاتی امنیتی آمریکا موضوع استفاده دولت سوریه از سلاح شیمایی و به طور مشخص گاز سارین را در سطح بندی متفاوتی ارائه کرده اند.

در ماه گذشته میلادی، دولت سوریه و مخالفان مسلح هر دو گفتند که طرف مقابل با استفاده از سلاح شیمیایی، منطقه “خان العسل” در نزدیکی شهر حلب در شمال سوریه را مورد هدف قرار داده و باعث مرگ و جراحت شماری از افراد شده است.

دولت سوریه هم در واکنش به این موضوع، قویا این اتهامات را رد کرده و اعلام کرد استفاده از سلاح شیمیایی ، حربه تروریست ها برای تحریک جهان علیه دمشق است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=77728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر