1

برنامه ای برای ائتلاف و یا کناره‌گیری به نفع کاندیدای دیگر را ندارم

  • کد خبر : 78001
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۹

کاندیدای احتمالی ریاست‌ جمهوری اضافه کرد: بنده یکی از مهم‌ترین اقداماتم در دولت یازدهم برای کاهش گرانی‌ها و تورم، حمایت از تولید داخلی است چرا که یکی از مسائل تأثیرگذار بر قیمت تمام شده کالاها، محاسبات حاکم بر تولید و صنعت است.

احمدزاده کرمانی گفت: داشتن یک کاندیدای جوان که متولد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است حق نسل جوان و نسل سوم انقلاب است؛ بنابراین برنامه ای برای ائتلاف و یا کناره‌گیری به نفع کاندیدای دیگر را ندارم.

روح‌الله احمدزاده کرمانی در جمع خبرنگاران استان قزوین با بیان اینکه اقتصاد یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، اظهار داشت: امروز یکی از مشکلات اساسی مسئله گرانی و مشکلات معیشتی است که باید هر کاندیدا در انتخابات ریاست‌ جمهوری راه‌حل‌های عملیاتی برای بیرون رفت از تورم و گرانی جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ناکارآمدی اقتصاد صنعتی و پایین بودن بهره‌وری تولید از مشکلات تولیدی در کشور است، بیان داشت: استفاده از صنعتگران به‌روز و تکنولوژی در تولید، بهره‌ور کردن عملکرد نیروی انسانی و کاهش هزینه تولید از طریق روش‌های نوین موجب کارآمدتر شدن چرخه تولید می‌شود و مشکلات موجود گرانی و تورم کشور را برطرف می‌کند.

وی تزریق سرمایه در کشور را از راهکارهای کاهش گرانی در کشور دانست و اظهار داشت: در این راستا نظام بانکی و حمایت بانک‌های حامل در کشور باید سرمایه در گردش را تا آن حد که بتوان از همه ظرفیت خطوط تولید استفاده کرد در مسیر ساده به صنعتگران تزریق کند که این امر موجب ایجاد اشتغال‌زایی و افزایش حجم تولید و صادرات غیرنفتی می‌شود و می‌تواند مشکل گرانی در کشور را برطرف کرد.

احمدزاده کرمانی با بیان اینکه در دولت یازدهم استراتژی توسعه صنعتی را از صنایع بالادستی به میان و پایین‌دستی تغییر می‌دهم، افزود: در صنایع تبدیلی و میان‌دستی با توجه به اینکه چند قطب تولیدات کشاورزی، دامی و زراعی در کشور داریم و در استان‌هایی مانند فارس، خوزستان، خراسان رضوی و مازندران در عرصه کشاورزی وارد می‌شویم خواه یا ناخواه صنایع پایین دستی توسعه می‌یابد و با این روش در کوتاه مدت می‌توان مشکلات مردم را برطرف ساخت.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری متذکر شد: باید در کنار هدفمند کردن یارانه‌ها الگوی مصرف داخلی را تغییر دهیم و به هدفمند کردن ملی در اقتصاد بپردازیم تا شرایط کشور از وضعیت موجود گرانی بیرون شود.

وی با بیان اینکه افزایش حجم نقدینگی نیز مزید مشکلات گرانی در کشور شده است، گفت: اکنون حجم نقدینگی در کشور ارتقا یافته به طوری که در شش سال اخیر با افزایش هشت برابری حجم نقدینگی در کشور مواجه بودیم که این موجب آفت افزایش کاذب قیمت‌ها شد ما باید در کشور برای برطرف کردن مشکل تورم، حجم نقدینگی‌ها را به بازارهای متشکل پولی از جمله بازار سهام و اوراق قرضه هدایت کنیم تا به هر شکلی از میزان حجم نقدینگی از مردم کاسته شود.

وی در ادامه گفت: با اصلاح قانون مستاجر و مالک و هدایت پول‌های مردم به بازارهای پولی اجاره‌بهای مسکن را در کشور کاهش می‌دهیم.

احمدزاده با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت نهم و دهم عرضه مسکن بود، اظهار داشت: این دولت با اجرای طرح مسکن مهر و واگذاری آن به مردم تلاش کرد تا با کاهش تقاضای مسکن فشار تهیه این نیاز از مردم کم شود که بنده اجرای این طرح را با تغییراتی ادامه می‌دهم.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با اشاره به اینکه قصد دارم در دولت فراوانی تولید مسکن مهر افزایش یابد، اظهار داشت: از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و افرادی که در توسعه مسکن ورود پیدا می‌کنند، حمایت می‌کنم تا عرضه مسکن در کشور ارتقا یابد.

این مسئول گفت: مردم باید منابع مالی را در مسکن سرمایه‌گذاری نکنند و پول آن‌ها در بازارهای متشکل پولی مانند خرید سهام در بورس هدایت شود تا با فعال شدن بورس این فشار کاذب تقاضای مسکن از بازار کاهش یابد، که البته باید در این راستا فرهنگ‌سازی خوبی بین مردم کرد.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون مستاجر و مالک از برنامه‌هایم در دولت است، گفت: برای کاهش اجاره‌بها در کشور دستور بازنگری این قانون در دولتم می‌دهم و در این لایحه پیشنهادی قرارداد یک ساله را به دو سال ارتقا می‌دهم و سقف افزایش اجاره‌بها را در این قانون بر اساس نظرات کارشناسی و نرخ سالانه پیشنهاد می‌کنم و همچنین قانون مالک و مستاجر را به نفع مستاجران تغییر می‌دهم تا اجاره‌بهای مسکن در کشور کاهش یابد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اجرای نظارت جدی بر نظام توزیع، اجاره و فروش مسکن در دولتش را از برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: متأسفانه سیستم بنگاه‌داری در کشور دچار دلالی کاذب شده و همین امر بار قابل توجه مالی‌ای را بر دوش مردم تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: این حماسه با حضور مردم در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها رقم می‌خورد و یکی از بی‌نظیرترین انتخابات پس از انقلاب اسلامی می‌شود.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اینکه انتخابات ریاست‌ جمهوری و شوراها نمادی از مردم سالاری دینی در کشور است، گفت: امروز این انتخابات نشان از این دارد که ایران در رأس جریان مردم سالاری در دنیا قرار دارد.

کاندیدای احتمالی ریاست‌ جمهوری افزود: مردم سالاری با مبانی دین اسلام گره خورده، که این مهم طرحی نو از محاسبات سیاسی در کشور است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ائتلاف با گروه‌های مختلف و یا کناره‌گیری به نفع یک کاندیدای دیگر خاطر نشان کرد: داشتن یک کاندیدای جوان که متولد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است حق نسل جوان و نسل سوم انقلاب است؛ بنابراین برنامه ای برای ائتلاف و یا کناره‌گیری به نفع کاندیدای دیگر را ندارم.

افق نیوز
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر