1

کاندیدای احتمالی:«من به هیچ عنوان به مذاکرات آلماتی اعتقاد ندارم»

  • کد خبر : 78463
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۴

مصطفی کواکبیان در دانشکده علوم پایه دانشکاه شهرکرد شعار خود را تحقق دولت اخلاق نامید و خاطرنشان کرد: «الف» اخلاق، اقتصاد، «خ» خدمت بی‌شائبه، «ل» لغو تحریم‌ها، «الف» اصلاحات همه‌جانبه و «ق» قانونمداری مقتدرانه است.

وی برنامه‌های پیش‌بینی شده دولت احتمالی خود را ۵۰ مورد اعلام کرد و گفت: این ۵۰ برنامه بر اساس سه سند اصلی یعنی قانون اساسی، سند چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه پنج ساله پنجم تهیه شده‌اند و در صورت تحقق دولت اخلاق موجب تحولات اساسی و همه‌جانبه در کشور خواهند شد.
یکی از دانشجویان پرسید: آیا تا پایان انتخابات در صحنه حضور خواهید داشت؟ کواکبیان پاسخ داد: بی‌تقوایی است اگر کسی بالاتر از او باشد و او کنار نرود و طبق این نگاه کنار نخواهم رفت مگر آن‌که مصلحتی پیش بیاید همچون تکرار تجربه تلخ سال ۸۴ و چند تکه شدن آراء اصلا‌ح‌طلبان. در انتخابات سال ۸۴ آقای مهر علیزاده حدود ۱ ملیون رأی داشت و در صورتی که ایشان کناره‌گیری می نمودند دیگر جریانات خواب آقای کروبی اتفاق نمی‌افتاد.
وی حکمیت و یا نشست ۳۵ حزب اصلاح‌طلب را از پیشنهادات خود در به اجماع رسیدن اصلاح طلبان بر روی کاندیدای خاص عنوان کرد و گفت: در یک چنین شرایطی ممکن است طبق اجماع اصلاح‌طلبان کناره‌گیری کنم. طبق نگاه دینی تا آخر می ایستم و طبق نگاه سیاسی با اجماع موافق هستم.
 کواکبیان در پاسخ به سوال دیگری گفت: افزایش نرخ بیکاری و تورم مهمترین مشکلات اقتصادی کشور است که متعهد می‌شویم در یک بازه ۴ ساله نرخ بیکاری را به زیر ۱۰ درصد و تورم را زیر ۲۰ درصد برسانیم.
وی به نرخ تورم بر اساس آمار بانک مرکزی اشاره کرد و با اعتقاد به این‌که «این وضعیت بسیار نابهنجار است و ناشی از سیاست‌های غلط فعلی است» نسبت به منحل کردن سازمان برنامه بودجه انتقاد کرد و افزود: احیای سازمان برنامه و بودجه از برنامه‌های ماست.
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری معتقد است: تنها راه لغو تحریم‌ها، به سرانجام رسیدن موضوع هسته‌یی و دیگر مشکلات بین المللی رابطه با آمریکا است و این رابطه باید از روی عزت باشد و نه ذلت.
وی خود را تنهای دکترای علوم سیاسی در بین کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری معرفی کرد و با بیان این‌که «من به هیچ عنوان به مذاکرات آلماتی اعتقاد ندارم» گفت: مذاکرات باید برد برد باشد و باید نتیجه و حاصل مثبتی داشته باشد نه این‌که پس از جلسات مکرر چه در روسیه چه در ترکیه ، عراق و یا هر جای دیگر دستاوردی نداشته باشیم. با این حال مخالف مذاکرات با ۵+۱ نیستیم ولی این مذاکرات تنها در صورتی فایده دارد که هم ما و هم آن‌ها راضی از مذاکرات بیرون آییم.
ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر