2

تصویری که دزد ها را ناکام می گذارد!

  • کد خبر : 78501
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۷:۴۲

اما حتی استفاده از تصویر یک چشم هم می تواند مجرمان و سارقان را بترساند. محققان در دانشگاه نیوکاسل به این نتیجه رسیدند که نصب یک پوستر با عکسی از نگاهی که به شما خیره شده، توانسته تا حد زیادی از سرقت دوچرخه در پارکینگ این دانشگاه جلوگیری کند.

سایت انگلیسی بی بی سی فارسی نوشت: یکی از راه های جلوگیری از ارتکاب جرم، استفاده از دوربین های مدار بسته است.

 

اما حتی استفاده از تصویر یک چشم هم می تواند مجرمان و سارقان را بترساند. محققان در دانشگاه نیوکاسل به این نتیجه رسیدند که نصب یک پوستر با عکسی از نگاهی که به شما خیره شده، توانسته تا حد زیادی از سرقت دوچرخه در پارکینگ این دانشگاه جلوگیری کند. حالا پلیس بریتانیا هم بر آن شده تا از این ایده استفاده کند.

 

ملیسا بتسون عضو گروه تحقیق دانشگاه نیوکاسل در این رابطه می گوید: معتقدیم تصویر چشمان خیره باعث می شود مردم فکر کنند تحت نظرند، باعث می شود فکر کنند کسی دارد شما را می پاید و باید مواظب رفتارت باشی.

 

 

احساس تحت نظر بودن باعث شده تا دزدی دوچرخه ۶۲ درصد کم شود. در جایی هم که این تصویر چشم از پارکینگ برداشته شده اما دزدی دوچرخه دوباره ۶۳ درصد بیشتر شده.

 

 

کن نات نگهبان در دانشگاه نیوکاسل هم می گوید: دزدها می خواهند خیلی زود بیایند و بروند کمتر از ۶ الی ۷ ثانیه، و با این تصویر ما مجبورشان می کنیم به کاری که می خواهند بکنند دوباره فکر کنند.

 

 

این اولین بار نیست که احساس تحت نظر بودن باعث تغییر رفتار می شود اما نکته جالب در این تحقیق میزان تغییری است که ایجاد می کند.

 

بعد از نتیاج موفقیت آمیز این کار در نیوکاسل، پلیس حمل و نقل بریتانیا هم می خواهد از این تصاویر برای کاهش دزدی دوچرخه در مسیر لندن به اسکس استفاده کند.

 

گفتنی است انگلیس به کشورهای دوربین مداربسته مشهور است و رفتار مردم این کشور به شدت تحت نظر آنها قرار دارند.

 

همچنین این تحقیق آموزه های اخلاقی دین اسلام را نیز که توصیه و تاکید بسیار می کند همواره خود را در محضر الهی ببینید و خداوند ناظر اعمال ماست را به تائید می کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر