2

اعتصاب غذا در گوانتانامو، آمریکایی ها را به تکاپو انداخت

  • کد خبر : 78587
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱

مقام‌های آمریکایی برای مقابله با اعتصاب غذای زندانیان در زندان گوانتانامو، تعداد پزشک و پرستاران را در آنجا افزایش داده اند.

سایت بی بی سی فارسی(BBC Persian) نوشت: «مقام‌های آمریکایی برای مقابله با اعتصاب غذای زندانیان در زندان گوانتانامو، تعداد پزشک و پرستاران را در آنجا افزایش داده اند.»

بنابر این گزارش، در این زمینه، سرهنگ دوم ساموئل هاووس گفت حدود ۴۰ پرستار و دیگر متخصصان طی دو روز گذشته به این مکان انتقال داده شده اند. به گفته او ۱۰۰ نفر از ۱۶۶ زندانی، اکنون در اعتصاب غذا به سر می برند. ۲۱ نفر از آنها، علی رغم میلشان، از طریق لوله تغذیه می‌شود.

بی بی سی در مورد علت اعتصاب غذا این زندانیان نوشت: «زندانیان در گوانتانامو در اعتراض به بی نتیجه ماندن پرونده‌هایشان و بازداشت‌های طولانی مدت دست به اعتصاب غذا زده اند. اغلب کسانی که آنجا نگهداری می‌شوند، رسما محکوم نشده اند.»

با وجود اینکه اعتصاب غذا در زندان گوانتانامو امری غیر عادی نیست، اما تعداد زندانیانی که دست به این کار زده اند و مدت زمان اعتصاب غذای آنها بی‌سابقه است. این دوره از اعتصاب‌ها از ماه فوریه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دولت آمریکا حدود ۱۰۰ نفر از زندانیان گوانتانامو را آزاد کرده، اما به دلیل محدودیت‌های وضع شده از سوی کنگره، آنها همچنان در زندان به سر می برند.

به نوشته بی بی سی، آمریکایی ها مدعی هستند که عده دیگری به دلیل وجود نگرانی از بدرفتاری نسبت به آنها در کشورشان در زندان نگهداری می‌شو

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر