3

این کودکان را دریابد!

  • کد خبر : 78882
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴

شکایات از جملە بە مشکلاتی چون نوشیدن افراطی مشروبات الکلی، توهین بە کودکان جای دادە شدە و عدم پشتیبانی کافی از آن‌ها اشارە می‌کنند.

سایت رادیو سوئد نوشت: علیرغم تشدید مقررات از سوی مقامات سازمان تامین خدمات اجتماعی (Socialstyrelsen)، شکایت‌ها از خانوادەهای سرپرست (familjehem) کە از کودکان دستگیر شدە مراقبت می‌کنند همچنان ادامە دارد.

 

“فامیلیە‌هم” بە خانواده‌ای گفتە می‌شود که از کودکان زیر ١٨ساله‌ای که بنا به‌دلایلی نمی‌توانند پیش پدر و مادر خود باشند، نگاه‌داری می‌کند.‏

 

سال گذشتە ۵۴ مورد شکایت بە مقامات این سازمان حکومتی ارسال شد کە در ٣۵ مورد آن، سازمان تامین خدمات اجتماعی از مسئولان کمونی درخواست اقدام مناسب کردە بود.

 

شکایات از جملە بە مشکلاتی چون نوشیدن افراطی مشروبات الکلی، توهین بە کودکان جای دادە شدە و عدم پشتیبانی کافی از آن‌ها اشارە می‌کنند.

 

گفتنی است، کشور سوئد به دلایل بسیار، مورد تمجید و تحسین قراردارد. شهرهای تمیز، مناطق روستایی زیبا و مردمی که عمر طولانی دارند.

 

اما هنوز نکته ای درباره توسعه در سوئد وجود دارد که حتی حامیان دولت رفاهی نیز باید در آن تامل کنند. به احتمال قوی، خانواده در سوئد بیشتر از هر جای دیگری در جهان تضعیف گردیده است. آنچه در چند دهه گذشته در سوئد برای خانواده رخ داد، تاییدی بر آن است که خانواده به موازات پیشرفت دولت رفاه، انحطاط یافته است. در صورت عدم بررسی مسئله، در نهایت انحطاط خانواده می تواند منجر به تضعیف آسایش واقعی شود که دولت برای پیشبرد آن تلاش می کند.

 

دولت رفاهی نوین با هدف کمک به خانواده ها برای عملکرد بهتر به عنوان نمایندگان غیرمتمرکز رفاه، بنیان نهاده شد و تلاشی در راستای تقویت خانواده بود نه تضعیف آن.اما با گذشت زمان، دولت ها به نحو فزاینده ای گرایش یافته اند که جایگزین خانواده شوند به جای آنکه خانواده را مساعدت کنند، وابستگی مردم به دولت را افزایش داده اند به طوری که اتکا به خانواده کمتر شده است. در تصویر برجسته از نتایج ناخواسته این قانون، خانواده به تدریج در حال از دست دادن توانایی و اراده مراقبت از خودش است.

 

اشکال دولت رفاهی که به صورت انحطاط خانواده بروز می کند، اغلب قالبی کلی در اصطلاحات اقتصادی دارد.

 

با این وجود، احتمال وقوع بحران اجتماعی بیش از این هاست. خانواده در دولت رفاهی ممکن است آن قدر ضعیف شود که نخواهد یا نتواند نوع شخصی شده کودک پروری را به تنهایی فراهم سازد.

 


جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=78882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر