2

رکوردی از مهدوی کیا که باید در گینس ثبت شود

  • کد خبر : 79571
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

اولین معلم ورزش مهدوی‌کیا گفت: «شاید ورزشکاری مثل مهدوی‌کیا در دنیا نباشد که بیش از ۱۰۰ بار در این ۲۲ سال از اولین معلم ورزش خود تشکر کرده! این را می توان در گینس ثبت کرد.»

کتابفروش، اولین معلمی است که مهدی مهدوی‌کیا در کلاس ورزش مدرسه پای درسش نشست و امروز، مایه افتخار اوست.
مردی که وقتی‌ می‌خواهیم مهدوی‌کیا را بیشتر به ما بشناساند اینطور شروع می‌کند به صحبت: «از کوزه همان برون تراود که در اوست. بزرگی مهدوی‌کیا اصلا ارتباطی به ما ندارد. خداوند اینقدر به او استعداد داده که هر چه بگوییم کم است. هر دانش‌آموزی در یک رشته استعداد دارد اما مهدوی‌کیا در همه رشته‌ها شرکت می‌کرد و نقطه قوت همه تیم‌های ما بود.»
وی افزود: «در مسابقه‌های خارجی‌های مقیم تهران وقتی دوی ۶۰ متر را استارت می‌زدند مهدوی‌کیا به خط پایان رسیده بود اما بقیه تازه ۳۰ متر را طی کرده بودند. تعجب همه از این بود که در دوی ۱۵۰۰ متر که استقامتی است باز هم مهدوی‌کیا از همه خیلی جلو می‌افتاد و اول می‌شد.»
کتابفروش ادامه داد: «یادم می‌آید مهدی به مسابقه‌های هندبال قهرمانی کشور رفته بود و ۱۹ گل به تیم خراسان زد. همه می‌گفتند این دیگر چه موجودی است! مسوول کنفدراسیون هندبال آسیا هم که برای بازدید آمده بود بعد از بازی مهدوی‌کیا را در آغوش گرفت و از او تقدیر کرد.»
نخستین مربی ورزش مهدوی کیا اینطور اخلاق وی را توصیف کرد: «مهدوی‌کیا از همان بچگی خصوصیات اخلاقی مثبتی داشت و زیاد هم شیطنت نمی‌کرد. پر از انرژی بود. یک خاطره دیگر برای شما تعریف کنم. ورزشکار باید ویژگی‌هایی مثل سرعت و استقامت داشته باشد که از این خصوصیات مهدی صحبت کردیم اما موضوع دیگر قدرت است. یک بازی هندبال داشتیم که تیم مقابل توپ را لو داد. مهدوی‌کیا خط‌‌زن بود. یک بار از وسط زمین هندبال چنان شوتی به سمت دروازه زد که توپ به تیر دروازه برخورد کرد و به سمت بالا کمانه کرد. دروازه‌بان تا آمد توپ را در دست بگیرد، توپ در دستانش له شده بود چرا که قبل از آن باد توپ در حین رسیدن به او خالی شد. یعنی آنقدر با قدرت شوت زده بود که توپ پنچر شد. شیطنت‌های مهدوی‌کیا اینگونه بود.»
وی در پایات گفت: «خیلی خوشحالم که مهدی به این همه افتخار رسیده و نمی‌دانم چطور این حسم را بیان کنم. همان موقع هم مطمئن بودم که او می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی برسد اما در این سال‌ها هیچ‌وقت به دیگران فخر نفروختم و نگفتم که مربی مهدوی‌کیا بوده‌ام اما چیزی می‌گویم که می‌توانید پیگیری کنید که اسم او در گینس ثبت شود. شاید ورزشکاری مثل مهدوی‌کیا در دنیا نباشد که بیش از ۱۰۰ بار در این ۲۲ سال از من تشکر کرده! ما همیشه دورادور با هم تماس داشتیم و هرچند وقت یک بار همدیگر را می‌دیدیم اما در این مدت مهدی بیش از صد بار از من تشکر کرده که فکر می‌کنم این یک رکورد جهانی است.»
ایران ورزشی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=79571

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر